ניידת של הפיקוח העירוני בראשון לציון
ניידת של הפיקוח העירוני בראשון לציון

קנסות כפולים: המצלמות בוטלו אבל התושבים ממשיכים לקבל דוחות

המצלמות הניידות אמנם בוטלו, אבל קנסות הן עדיין ממשיכות לשלוח. התוצאה: תושבי ראשון לציון מקבלים קנסות כפולים על עבירות תנועה ישנות. מחזיק תיק הביטחון: "לא ניתן לערוך ערעור ולהחזיר את הכסף למי ששילם את הדוח"

פורסם בתאריך: 7.2.19 15:36

המצלמות הניידות שנכנסו בסערה לראשון לציון בשנים האחרונות, אמנם בוטלו בעקבות המחאה, אבל מתברר שגרורות שלהן עדיין מטרידות את התושבים בדמות כפל קנס.

ליז יעקובי אוחנה, תושבת העיר, נדהמה לגלות בתיבת הדואר שלה כפל קנס בסכום של 425 שקלים של המצלמות הניידות משנת 2017. לטענתה, מעולם לא קרה לה שקיבלה דוח ולא שילמה על כך, ולכן גם לא הבינה מאיפה הוא הגיע. "נכנסתי לאתר של העירייה לבדוק והדוח לא הופיע שם", היא מספרת, "משם המשכתי והתקשרתי לנציגה בחברה לביטחון שאיתרה את הדוח והסבירה לי שזה דוח של המצלמות הניידות ולכן לא מקבלים אותו על השמשה של הרכב אלא הוא נשלח בדואר". יעקובי אוחנה טוענת שכאשר שאלה את הנציגה כיצד היא אמורה לדעת שעברה על החוק, הנציגה השיבה שלאחר שלושה חודשים מקבלים את הדוח בדואר, אבל שהיא לא רואה אישור מסירה בדואר, מה שאומר שהיא לא קיבלה את הדוח.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בכך לא הסתיימה מסכת הטלטלות. לאחר שיעקובי אוחנה קיבלה את הדוח על סך 425 שקלים ולאחר שנשללה ממנה האפשרות לערער מהסיבה שעבר הזמן, היא ניסתה להחזיר את הקנס למקור, על סך 250 שקלים. "אין עם מי לדבר", היא אומרת, "הנציגה שדיברה איתי טענה שאני צודקת, אבל אין לה מה לעשות בנדון. שאלתי אותה מי יכול לעזור לי והיא הפנתה אותי לפניות הציבור. בשיחה איתם גם הם טענו שאני צודקת לחלוטין, אבל הם לא יכולים לעשות שום דבר וצריך לפנות שוב לחברה לביטחון. אף אחד לא יכול לעזור".

תושבים רבים נוספים מספרים על שליחת כפל קנס לפני הקנס המקורי בדואר. מרביתם מעדיפים שלא להילחם בביורוקרטיה כמו גוף עירוני, ולכן הם לפעמים מעדיפים פשוט לשלם. שרון מלכה, למשל, קיבלה דוח על חניה, אך לטענתה מעולם לא ראתה את הדוח משנת 2017, והנה הוא הגיע ל-425 שקלים. "אין לנו בעיה לשלם אם עשינו עבירה", היא אומרת, "בסך הכל ביקשנו את הקנס המקורי, זה הכל".

בעקבות טענות התושבים, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הביטחון מקסים בביצקי, פנה ליועצת המשפטית עם בקשה לבדוק שירות מיוחד סביב המצלמות הניידות, ואפשרות להחזיר את הקנסות לסכום המקורי, לפני הכפל קנס, לאותם אנשים שטענו שלא קיבלו את הדוח.

בנוסף, בביצקי התייחס להצעת הסדר שחבר המועצה דורון אוזן מתכוון להעלות, לפיה יבוטלו כל הדוחות של הניידת המצלמת כולל החזר כספים לאנשים ששילמו את הדוחות: "לאחר שבדקנו עם גורמים מקצועיים, לא ניתן לערוך ערעור ולהחזיר את הכסף למי ששילם את הדוח, כי לאחר התשלום זו למעשה הודאה בביצוע העברה, לכן ההצעה לסדר איננה מציאותית וחוקית. אנחנו כאן לכל פניה של התושבים ונענה באופן אישי לכל שאלה ושאלה".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "הגורם לו נתונה סמכות לביטול דוחות הוא תובע עירוני, אשר הוסמך לכך על ידי היועץ המשפטי לממשלה. למועצת העיר אין סמכות בעניין זה. רשימת המקרים בהם רשאי תובע לבטל דוחות חניה מפורטת בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה וביטול אמצעי אכיפה, אינו אחד מהמקרים הללו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיכאל

    אני קיבלתי דוח לפני 3 שנים בגין חניה באדום לבן אשר שולם שבוע לאחר קבלתו בדואר ישראל. בתקופת הזמן מאז, עברתי דירה פעמיים.
    פעם אחת קיבלתי התרעה לפני הוצאה לפועל בגין אי תשלום הדוח, למזלי אז עוד יכולתי לאתר את אישור התשלום (מזומן) ולאחר שתי שיחות טלפון (מוקלטות) ביטלו את הדרישה לתשלום חוזר.
    בפעם השנייה כאשר קיבלתי התרעה לפני הוצאה לפועל (אותו דוח…) ולא הצלחתי לאתר את הוכחת התשלום (החלפתי מאז גם מכשיר סלולרי) אמרו לי שאם לא אשלם, ימשיכו להוסיף ריבית על הדוח וזהו… אז נאלצתי לשלם בשנית.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר