ניידת של הפיקוח העירוני בראשון לציון
ניידת של הפיקוח העירוני בראשון לציון

אחרי ביטול המצלמה הניידת: המלחמה על הקרדיט

עם הודעתו של ראש העיר דב צור על ביטול הניידות המצלמות החל המאבק סביב השאלה מי הביא לביטולן. אין ספק כי מי ששילם את המחיר הכבד ביותר הוא דורון אוזן, שהודח לפני כחודש מתפקידו בעקבות המאבק, אלא שכעת יש מי שטוענים שתרמו לא פחות

פורסם בתאריך: 22.5.18 14:00

הודעה שיצאה מדב צור ראש העיר ראשון לציון, לפיה הוחלט על ביטול המצלמות הניידות בעיר, הייתה האות לפתיחת מאבק גלוי בין חברי המועצה סביב השאלה מי הביא להחלטה.

קצת רקע: נושא המצלמות הניידות היה שנוי במחלוקת מאז הפעלתה של הניידת המצולמת במהלך 2014. העירייה הפעילה את הניידת באמצעות פקחים, שהיו מצלמים רכבים חונים שלא כחוק, ולטענת תושבים לא פעם גם במקרים שהרבים עצרו לדקות בודדות לצורך העלאה והורדת נוסעים. אותם תושבים טענו כי נגרמה להם עוגמת נפש, לאחר שקיבלו דו"חות שלא בצדק ולעיתים גם לא היו מודעים לכך שקיבלו דו"חות בזמן אמת, אלא קיבלו לביתם את הדו"ח עם דרישה לקנס.

בעקבות תלונות התושבים כמה חברי המועצה בעיר קראו לביטול המצלמות הניידות. אחד הקולות הבולטים היה של חבר המועצה דורון אוזן שהודח מתפקידו כמנשה לראש העיר בערב יום הזיכרון, כפי שפורסם כאן. "צעד זה נעשה על רקע פעילותי הציבורית בעניין הניידת המצלמת, הוספת פסי האטה בסביבת מוסדות חינוך בעיר והגברת האבטחה בגני הילדים", אמר אוזן בתגובה להודעה הדרמטית שמסר צור בנוגע להדחה לפני כחודש.

אין ספק כי אוזן שילם את המחיר הגבוה ביותר בעקבות קריאתו לביטול המצלמה הניידת. אלא שאתמול (שני) קמו גורמים נוספים כמו מאיר עקיבא ו"מטה המאבק לאכיפה הוגנת", הטוענים גם הם כי פעלו לביטול הניידת המצולמת. התוצאה: קרב קרדיטים שגלש לדפי הפייסבוק של כל אחד מגיבורי סערת המצלמה הניידת.

דורון אוזן המתמודד לראשות העיר, טוען כאמור כי סולק מהקואליציה בעקבות התנגדותו למצלמות הניידות, טען שוב ושוב שמדובר במאבק שלו ושל הציבור, ובכנס שערך ובו הודיע על התמודדתו לראשות העיר, אף ציין שלא ישקוט עד שיבוטלו המצלמות לאלתר.

״לאחר מאבק מתמשך ועיקש הצלחנו להביא לביטול הניידות המצלמות ועל כן אין מאושר ממני", אמר אוזן לאחר הצהרתו של צור על ביטול המצלמות. "אני מודה לתושבי העיר שתמכו בי, הוכחנו שיחד ננצח. כעת אני דורש מעיריית ראשון לציון והעומד בראשה, דב צור להחזיר את הכסף לתושבים ולבטל את הדו"חות שניתנו לנהגים לא בצדק בעת ששהו ברכב, למעט נהגים שחנו על חניות נכים ומעברי חצייה".

אוזן המשיך ומסר: "לגופו של עניין, מאז הניידות המצלמות נכנסו לחיינו לפני שלוש שנים וחצי, פעלתי לטובת ביטולן והבעתי פעם אחר פעם את דעתי עליהן בישיבות המועצה, מול ראש העיר ובכלל באופן פומבי. בחודש אוגוסט השנה, כאשר היה ברור שאין רוב לביטול הניידת, הצלחתי להעביר נהלים לאכיפה הוגנת וייעול המערכת, בהם גם המתנה של 15 שניות וכריזה בטרם צילום הרכב. אם המטה (מטה המאבק לאכיפה הוגנת_ב"ל) פעל במקביל לכך או לא איני יודע ומעורבותם לא הועלתה באף ישיבת מועצה או הנהלה בתקופה זו. באשר לחבר מועצת העיר, מאיר עקיבא, הרי שהוא הגיש הצעה זהה לשלי בנושא הסייגים להפעלת הניידת, כאשר באותה מידה הוא יכול היה פשוט לתמוך כאשר הייתה הצבעה בנושא. ישנם ששוכחים שאנו נבחנים בעשייה ולא בכותרות בעיתונים. באשר לישיבת המועצה ממנה נעדרתי, היו הרבה דיונים בנושא הניידות המצלמות. על אף שנבצר ממני להגיע, דעתי בעניין למרות שהייתה מיעוט ברור, הייתה ידועה לכל".

מנגד, חבר המועצה מאיר עקיבא, טוען כי הוא היה הראשון שהעלה לסדר את נושא ביטול המצלמה הניידת. אמש, סמוך לחצות, טרח עקיבא והעלה פוסט נוקב, בו תקף את אוזן ופנה אליו בכינוי "לדורון איש המדליות". ומה טוען עקיבא? "מעניין כשהאכילו אותך בננות ואגוזים הצבעתה נגד הציבור, ופתאום שמת מדליה לצווארך והתחלתה להתהדר. במה להתהדר? אתה לא מתבייש? הרי לקחת את אחת מההצעות שלי, הוספת כמה פסיקים ובזה אתה מתהדר? לסיכום, אחי היקר, אל תנסה להפוך מאפס לעשר, תוציא פרוטוקולים של כל ההצבעות במועצה ותפרסם לציבור. תהיה גבר".

עקיבא נשען על ההצעה לסדר שהגיש ב-21 ביולי 2017, שבה דרש בישיבת המועצה להפסיק את צילומי המצלמות הניידות, לטענתו בהצבעה זו נעדר דורון אוזן ולא היה נוכח בהצבעה. "כבר חודשיים שאני שומר בבטן את ההרגשה שזה נגנב ממני. אני זה שהבאתי את ההצעה לסדר לפני שנה. ההצעה לא עברה, לצערי, אבל לבוא ולהגיד שזו הצעה שדורון הביא זו גנבת דעת", טוען עקיבא.

עו״ד ליאל אבן-זהר תומכת במאיר עקיבא: ״כשחברי למועצה מאיר עקיבא דרש ביטול הניידות המצלמות, ראש העירייה וממלא מקומו בחברה, דחו את ההצעה בבוז ולצערי רק אני תמכתי בה מבין חברי במועצה. כשדורון אוזן דרש, שנה אחר כך, לבטל את המצלמות, ראש העירייה זרק אותו מהקואליציה. אבל לציבור זה נמאס, בצדק, כי זה פשוט מקומם לראות איך מקורבים מקבלים 'דוחות אזהרה' בעוד תושבים 'רגילים' מקבלים דוחות בלי אזהרה ובלי התרעה, גם באירועים של עצירה מתוך כורח, והלחץ הציבורי עושה את שלו לפני בחירות וטוב שכך״.

אוזן ועקיבא אינם היחידים הטוענים לקרדיט ולמשוואה מתווסף גם "מטה המאבק לאכיפה הוגנת". טל אללוף מרמלשטיין, שהקימה עם עוד שלושת חבריה את המטה, מספרת: "בספטמבר 2014 עברתי לגור בראשון לציון. במאי 2015 ילדתי תאומים ושבוע וחצי אחרי הלידה שנסעתי איתם ברכב ועצרתי לרגע כדי להחנות כי התינוקות צרחו ברכב, קיבלתי דוח ראשון בדואר מהמצלמות הניידות, לא הבנתי על מה הדו"ח כי המטרה הייתה להחנות וגם רואים את זה בתמונה. בעקבות הדו"ח התחלתי להיכנס לפורומים בראשון לציון ולחבור למספר אנשים וככה בעצם התחיל המטה שלנו. אנשים הצטרפו למאבק, נפגשנו עם רז קינסטליך, הכל היה בתהליך, גם לא רצינו לבטל את הניידות כי אנחנו מאמינים שהם שומרים על הביטחון כאן, אבל רצינו שזה יהיה הוגן עם שיקול דעת, למי שמגיע שיתנו דו"ח ולמי שלא אז לא, בשלב מאוחר יותר ביקשנו שתהיה כריזה ולאחר מכן כריזה עם הקלטות כי היו אנשים אמרו שלא כרזו להם".

"חורה לנו שדורון אוזן קם בוקר ולוקח את כל מה שלא שלו. לא רק שהוא שלא נותן קרדיט, אלא שם אותנו במקום שבו אנחנו כלום ולא קיימים. אם הוא היה אומר: 'כל הכבוד על התרומה שלכם אבל גם אני עשיתי', אז לא היינו מוציאים מילה מהפה", מוסיפה מרמלשטיין.

מרז קינסטליך מחזיק תיק הביטחון ומ"מ וסגן ראש העיר נמסר: "ניידת האכיפה הדיגיטלית החלה פעילותה לקראת סוף שנת 2014 כתוצאה מריבוי עבירות מסכנות חיים בצירים מרכזיים בעיר ואי זרימה תקינה של התנועה. כתוצאה מפעילות הניידת קם קול צעקה בקרב התושבים שטענו כי הניידת פעלה ללא התראה מוקדמת ויש להסדיר את פעילותה בכפוף לכינון רגולציות שיבטיחו אכיפה הוגנת. קול הצעקה הזדהה 'כמטה המאבק לאכיפה הוגנת בראשון לציון' –  כתוצאה מפניית מטה המאבק בוטלו יותר מ-3,000 דוחות לתושבי העיר והוסדרה האכיפה באמצעות רגולציות שונות וכן פורסמה הודעה משותפת לציבור".

"מטה המאבק לאכיפה הוגנת המשיך לפנות ללשכתי בנושא בטענה כי ההנחיות לאכיפה אינן מיושמות בהתאם לנקבע, ובשנים 2016 – 2017 הוקשחו ההנחיות לאכיפה ונוספו רגולציות חדשות זאת נוכח פניות חוזרות ונשנות של תושבים ונציגי המטה שהציגו הוכחות על אכיפה שלא בהתאם לסיכומים. בסוף השנה אשתקד התחלנו תהליך בדיקה בדבר יעילות הניידת בשיקולי נזק מול תועלת ולאור פניות תושבים רבים במישרין ובאמצעות מטה המאבק, הוחלט לבטל את הניידת ולמנות צוות בדיקה בראשות מפכ"ל המשטרה בדימוס, רב ניצב דודי כהן, שיבחן חלופות לאכיפה שימשיכו את הירידה ההדרגתית בתאונות הדרכים ויאפשרו זרימה תקינה של התנועה".

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אבי

    אין על רז, הכי צנוע ובסוף הוא זה שביטל את הגזרה
    דורון אוזן לך תעשה חמוצים – העיפו אותך מהמועצה כי אתה רץ מול דוב צור לא בגלל המחאה שלך
    דוב גילה את זה והעיף אותך וביננו עשה לך טובה גדולה

  2. חרטטנים

    זה הכל בגלל הבחירות, אחרי הבחירות יחזירו את הניידות הנבלות האלו, דב צור אתה גמור…

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר