אור דור. מתוך הפייסבוק

ראשון לציון, שברת לי את הלב: הצעירים שעוזבים בגלל מחירי הדיור

"הבנתי שלגור בראשון זו פריבילגיה. זו עיר שבשנים האחרונות הפכה לעיר של עשירים". יותר ויותר צעירים שנולדו בעיר וגדלו בה נאלצים בכאב לעזוב

פורסם בתאריך: 6.2.19 11:42

"לא פשוט לעזוב עיר שגרים בה 35 שנה. אני אוהבת את העיר, מכירה בה כל מקום, החברים, המשפחה והלב כאן, אבל מחירי הדירות ויוקר המחיה הכריעו את הכף". את המונולוג הכואב הזה הכתבה בפוסט גלוי לב ואמיץ, אור דור, אם חד הורית לשלוש בנות, בת תשע ותאומות בנות שמונה, שאת כל חייה העבירה בראשון לציון. ומתברר שהיא זעקה את צעקתם של רבים מתושבי העיר שפנו אליה, שיתפו את הדברים שכתבה והודו שהסיפור שלה הוא בעצם הסיפור של תושבים רבים כאן בעיר היין.

"עברתי בשנים האחרונות חמש דירות בראשון לציון", סיפרה דור ל"השקמה ראשון לציון", "בשנת 2019, למצוא דירת ארבעה חדרים ראויה למגורים במחיר נורמלי, כזה שצריך להיות, אין בנמצא לצערי. 5,000-4,000 שקלים, אלה לצערי מחירי הדירות, ואני כמובן לא מדברת על לוקסוס אלא על דירה סבירה. דירה אחת ששכרתי הוצפה במים אחרי שבעל הדירה טען והתעקש שעשה זפת בגג. בשיא החורף נכנס לי מהתקרה גשם על המיטה, על ארון החשמל – סכנת נפשות. בדירה הבאה ששכרתי לתקופה פתאום התחיל בבניין תמ"א 38, ברחתי גם משם. את הדירה שבה אני מתגוררת כיום שכרתי ארבעה חודשים לפני סיום תמ"א לטווח ארוך במחיר יחסית טוב, חשבתי שנסבול ארבעה חודשים אבל אחר כך יהיה שווה, אלא שזה נמשך שנה ואין אופק".

דור ממשיכה ומספרת כי התעייפה לחפש דירות ולשלם הרבה כסף ללא תמורה הולמת, התעייפה מלהעמיס את הרהיטים ולעבור פעם אחר פעם דירה עם שלוש בנות. "הבנתי שלגור בראשון זו פריבילגיה", כתבה עוד בפוסט, "זו עיר שבשנים האחרונות הפכה לעיר של עשירים, ולא אכתוב בלבד, כי יש לי חברים שגרים כאן, אבל בצמצום גדול ובחסדים של אנשים טובים".

היא מספרת כי "ההורים שלי גרים כאן, אב בנותי גר פה, והעזרה שלהם חשובה לי מאוד. אני מגדלת שלוש בנות כחד הורית שאחת מהם חולת אפילפסיה, המשפחה עוזרת לי בלי סוף, ועם כל העזרה הזו אני עדיין מעדיפה לעבור ושיהיה לנו בית נורמלי, בלי דלת מתפוררת ובלי בעלי דירה שמקפיצים מחיר, ואת זה מצאתי בערים אחרות".

לטענת דור, באשקלון מצאה דירות חדשות מקבלן בפרויקטים חדשים בסכום של 4,000 שקלים לחודש, וארנונה שנמוכה בכ-700 שקלים מהארנונה בראשון. "איך שלא נסובב את זה, מדובר בכ-2,000 שקלים בחודש, שעבורי כאם חד הורית זה המון כסף. עם כל הצער והכאב, ובאמת שעצוב לי – מהדברים הכי קטנים ופשוטים כמו לשתות את הקפה בבוקר במאפייה, המכולת ליד הבית, שבתות בגן העיר, השורשים שנמצאים בעיר שרציתי לגדל את בנותי במקום שאני גדלתי – למרות כל זה החלטתי לעבור", היא מסכמת.

דור אינה היחידה שמתוסכלת ממחירי הדיור. מירב גלרדין סבג, נשואה ואם לשלושה, גרה בשכונת נעורים 15 שנה. כשהיא ובעלה החליטו לקנות דירת חמישה חדרים, הם גילו שכסף רב עומד על הפרק. "התחלנו לחפש כמה חודשים דירה", היא מספרת, "והבנו שכדי לעבור משלושה וחצי חדרים לחמישה חדרים צריך להוסיף מיליון שקל ולהצטמצם ולא לתת כלום לילדים כשיצטרכו עזרה. זה לא היה בא בחשבון. בסופו של דבר עברנו לראש העין, לדירת גן של 140 מטר בית ו-180 מטר גינה, בסכום הרבה פחות מראשון ועם בית מהסרטים. התרגלנו לעיר. זה לא ראשון ואין כאן קניונים והרגשה של עיר, אבל החינוך כאן מעולה והילדים התרגלו. בסופו של יום עשינו את עסקת חיינו".

אמנם ראשון לציון כלולה בפרויקט "מחיר למשתכן" שהוביל משרד האוצר, אך הדרך לבית ארוכה. העיר מובילה במספר הנרשמים להגרלה ודירות רבות עדיין לא נמצאות בכלל בשלב הבנייה. מה שנותר לאותם הצעירים שמתקשים לעמוד במחירי הנדל"ן הוא לעזוב בכאב את העיר שהם כל כך אוהבים.

עוד באותו הנושא:

מחיר למשתכן בראשון לציון: 4 חדרים ב-813,000 שקלים

מחיר למשתכן: בראשון לציון לא ממש בטוח שמשתלם

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. קבע גורל בת - שבע.

    גם אם היו מציעים לי מגורים בחינם לא אעבור לגור ברשל"צ , גרתי בשכירות בת"א וברמת – גן , וכיום גרה בבת – ים ברוך השם קורת גג שלי.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר