ליאל אבן זוהר. צילום: יניב אלוני
ליאל אבן זוהר. צילום: יניב אלוני

בתוכנית: הוזלת מחירי המעונות והצהרונים ושיפור תנאי הסייעות

עו"ד ליאל אבן-זהר, מחזיקת תיק החינוך, המיועדת להחזיק גם בתיק הנשים, לא מתכוונת לרוץ אחרי ציוני בגרות ומיצ"ב ומבטיחה להביא לעיר כבר בתחילת שנת הלימודים מסלולים ייחודיים חדשים

פורסם בתאריך: 2.12.18 16:58

לעו״ד ליאל אבן-זהר, מ״מ וסגנית ראש העירייה הנכנס רז קינסטליך, יש לא מעט תוכניות במסגרת תיק החינוך והנשים שאותו היא מיועדת לקבל: הפחתת מספר הילדים בגנים, תיכנון מסלולים לאומנות וטבע, הוזלת הצהרונים והקייטנות ולימוד חוויתי – בגזרת החינוך; בגזרת קידום הנשים היא מצפה ש-50 אחוז ממעוצת העיר תורכב מנשים בבחירות הבאות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"לאורך כל מערכת הבחירות הייתה תחושה שהעיר חייבת שינוי וריענון", מסכמת אבן-זהר את מערכת הבחירות הסוערת שבמהלכה התמודדה לראשות העירייה. "התחושה שצריך שינוי באה לידי ביטוי בקלפי, ואכן הצלחנו והשלטון הוחלף. היו, כמובן, גם רגעים קשים של הכפשות ונאמרו ונעשו דברים שאין להם מקום בתוך מערכת בחירות, סוערת ככל שתהיה. עכשיו כשמערכת הבחירות מאחורינו, צריך להסתכל קדימה, ולפעול למען עיר טובה יותר, עבור כלל התושבים. רציתי ועבדתי קשה כדי להיות ראשת העירייה. יחד עם זאת, קמתי בבוקר למחרת הסיבוב הראשון, שמתי בצד את האכזבה והאגו, ופעלתי ככל יכולתי לתמוך ברז".

בינתיים, כך מספרת אבן-זהר, קבעה עם קינסטליך מספר כללים שהיא לא מתכוונת לזוז מהם: "ראש העירייה הנכנס ואני הסכמנו על נהלים חדשים של שקיפות עירונית כדי להחזיר את אמון הציבור במערכת הפוליטית ובנבחריה. אני מאמינה שזה יקרה וסומכת על רז שהוא באמת רוצה בשקיפות. דב צור ואני לא ראינו עין בעין בנושאים הגדולים של התכנון העירוני ובדרך הניהול של העיר, ולא יכולתי לסבול את הבריונות והעדפת האינטרסים של מקורבים. לא הייתי רוצה לראות המשך של דרכו, אלא שינוי ותיקון, וגם חזון אחר, כמעט בכל התחומים".

דב צור חרט על דגלו שיפור ציונים וזכאות לבגרות. מה את מציבה כמטרות בתיק החינוך?

"מצוינות היא ערך חשוב, כל חיי אני מצטיינת. אבל איני חושבת שזכאות לבגרות או ציוני מיצ״ב זה מצוינות או יעד בודד בפני עצמו. אני רוצה שניתן לילדים שלנו חינוך חדשני, חווייתי, בחירה בין אפשרויות ויחס אישי בין מורה לתלמיד. אני רוצה שיראו ילדים כמכלול, ושיאמינו בהם".

"כבר בספטמבר הקרוב נתחיל במסלולים ייחודיים נוספים בעיר, כמו מונטסורי ודמוקרטי, נתחיל לתכנן מסלולי אומנויות וטבע, ונביא לכאן מתודות חדשניות מהארץ ומהעולם – דברים שהתחלתי לעשות בשנת 2008, בכהונתי הראשונה כמחזיקת התיק. ראש העירייה הנכנס, רז קינסטליך, הציב מטרה של הפחתת מספר ילדים בגנים, וגם על כך נתחיל לעבוד מיד. אני מאמינה שתוך שנה-שנתיים תרגישו בהבדל".

כלפי אבן-זהר המיועדת, כאמור, להחזיק גם בתיק לקידום הנשים נשמעו טענות על כך שהיא מתנהגת בכוחנות. "לא צריך להתבלבל בין חוזק וכוח לכוחנות", היא אומרת, "כוחי נובע מהדבקות שלי בערכים ומטרות, ומעמידה על עקרונותיי. אני עומדת על שלי ופועלת להשגת מטרות ציבוריות בנחישות רבה. יחד עם זאת, אני מחזיקה בדעה שצריך לפעול מול אנשים במאור פנים וברגישות- כבית הילל ולא כבית שמאי".

עוד באותו הנושא:

אלו שינויים מתוכננים לחברה העירונית שאמורה להיות בשליטת סיעתך?

"זה שלב מוקדם מדי מכדי לצאת בהצהרות או לדבר על שינויים ארגוניים. גם ראש העירייה וגם אני התחייבנו לתושבים על הוזלת מחירי חינוך משלים, (צהרונים, קייטנות, מעונות) ובדעתנו לדאוג לכך באופן מדורג. יש גם מחשבה שתושקע בעניין הסייעות, שיפור תנאיהן והכשרתן. נעשה עבודת עומק – וחברי לסיעה סורין גנות יהיה מ"מ יו"ר הדירקטוריון ואני סומכת על שיקול דעתו ויסודיותו. אבל הכל יקרה רק לאחר שנכנס לתפקידים ונתחיל לעבוד".

ולסיכום, מה יהיה מקומן של הנשים במערכת הבחירות המקומית בעוד חמש שנים?

"שוויון הוא תהליך ארוך טווח. אתן לך דוגמה: לאחרונה פגשתי שתי קבוצות נערות שעסקתי בעניינן כילדות לפני עשור, בתחילת דרכי במועצה, את אלופות העולם שלנו ברובוטיקה ואת אלופות הארץ בכדורסל מהגימנסיה. עודדתי וקידמתי את הקבוצות האלה אז בתפקידי כמחזיקת תיקי החינוך וקידום נשים. ככה עושים שינויים: מתווים מדיניות שאת פירותיה קוטפים לעיתים רק שנים קדימה וזה כיף גדול לזכות לראות את התוצאות עכשיו. אחת ממטרותיי בקדנציה זו, היא שבמועצת העירייה של ראשון לציון ב-2023 יכהנו, סוף סוף, 50% נשים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אדם

    לרז וליאל ,בחרנו בכם כדי שהדברים ישתפרו , נעשה מחטף ויש תוכנית להעלות את קניון מרכז הבאר בשני קןמות נוספות, הדבר יחסום דירות יגביר צפיפות התנועה עד כדי שיתוק, יגביר הזוהמה, יש כאן ניסיון נואל למחטף מגורמים שמבקשים לקבוע עובדות בשטח טרם התחלתם ממש בתפקידכם הרם.אנו אלפי בני אדם ומשפחות מבקשים מכם לעצור את הפארסה הזו שאיננה מציאותית והיא זו שקיננה בליבו ובמוחו של בעל הקניון עוד מיומו הראשון ולכן בנה זה האחרון גג ארעי לקניון הבאר ולא בכדי. הסירו החרפה והתוכנית הזו מעלנו.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר