מאיר עקיבא חבר מועצת העיר ראשון לציון
מאיר עקיבא חבר מועצת העיר ראשון לציון

הצעה: איש מקצוע לאיתור התעללות בכל בית ספר

חבר המעוצה מאיר עקיבא הזדעזע ממקרה ההתעללות בבית הספר בעיר והחליט ורוצה שבכל בית ספר יהיה איש מקצוע שיאתר את הנפגעים והפוגעים

פורסם בתאריך: 18.6.18 11:10

ביום שישי פורסם כי בבית ספר בעיר התרחש מקרה חמור של ההתעללות וההטרדות המיניות של ילד בבן כיתתו, הדבר עורר הדים בראשון לציון, כאשר אלפי הורים נדהמו לקרוא על פרשה כה חמורה. בין אלו היה גם חבר המועצה מאיר עקיבא, שהגיש הצעה לסדר שלטענתו תוכל למנוע את ההטרדה הבאה, "אנו שולחים לבית הספר את היקר לנו מכל", אומר עקיבא, "והוא חוזר פגוע נפשית ופיזית, יש דרך למנוע את זה, אי אפשר לטמון את הראש באדמה ולחשוב שזה לא יקרה יותר, ולשם כך כתבתי את ההצעה לסדר בנושא – "בריונות מקטנות", שאני מאמין שאם תתקבל, הדברים יראו אחרת וימנעו הטרדות.

עוד באותו נושא:

האם גילתה שבנה עובר התעללות מינית בבית הספר: "הוא הפך לשבר כלי"

"נושא הבריונות שילדנו חווים בבתי הספר הולך ומתרחב בשנים האחרונות" כותב עקיבא בהצעתו, "ישנם ילדים אשר מפעילים בריונות ללא רסן כלפי חבריהם ונראה שלצערנו איננו מצליחים לשלוט בנושא לעתים רבות"  הוא ממשיך, "הילדים אשר עוברים התעללות ודאי יסחבו זאת לכל ימי חייהם, ונראה שאנו חברי מועצת העיר ומערכת החינוך העירונית כלל לא מצליחים להפריד בן חינוך לבן הישגים בלימוד ונוטשים את העיקר" הוא כותב ומציע, "עיריית ראשון לציון תציב בכל בתי הספר בעיר מדריך בעל הכשרה פסיכולוגית. מדריך זה יזהה את הילדים האלימים, וישמע את אשר על ליבם של הילדים העוברים התעללות, יעביר שיחות עם הילדים בנוגע לאדם וחברו. עוד הוא יעביר את המידע להנהלת בתי הספר אשר ישתפו פעולה יחדיו ויבנו תכנית פרטנית וכללית להתמודד עם התופעה". הוא מסכם את הצעת החוק.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

"היום אשלח את ההצעה לסדר לראש העיר", טוען עקיבא, "אני מקווה שכל חברי המועצה יצביעו בעד, אם לא, אעלה את ההצעה שוב בעוד שלושה חודשים כפי שמתיר לי החוק, לא אוותר עד שזה לא יקרה, ראשון לציון מתהדרת באחוזי הצלחה לבגרות אבל שוכחת את החינוך, אז להשקיע בבתי ספר חדישים, בטכנולוגיה, ובמבנה ושהכל יראה יפה זה נהדר, אבל יש הרבה מעבר. יש את החינוך ושלום הילדים, פעם לא היו כל כך הרבה מקרה אלימות, ויש לתת את הדעת על האחוזים שעולים ולמגר את התופעה".

מהיכן יגיע התקציב לתכנית הזו?

"מבחינת התקצוב ומי יממן את התוכנית, צריך להתחיל פיילוט, ולראות שהוא עובד, בהתחלה תממן את זה העירייה, אם הפיילוט יצליח, נעביר את זה למשרד החינוך ונבקש לתקצב את זה בממשלה, לצערי אינני רואה אפשרות אחרת בכל מה שקשור לנושא ואני מבקש מכל חברי המועצה שרוצים בשלום הילדים להצביע בעד ההצעה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר