ילד בבית ספר
אילוסטרציה: שאטרסטוק

האם גילתה שבנה עובר התעללות מינית: "הוא הפך לשבר כלי"

אם לתלמיד כיתה ז' מראשון לציון מספרת כיצד גילתה שבנה עובר התעללות קשה על ידי תלמיד אחר ומדוע נדהמה מתגובת הנהלת בית הספר

פורסם בתאריך: 15.6.18 10:57

"אמא, התפללתי לאלוהים כל יום שלא אראה אותו באוטובוס, אבל אלוהים לא הקשיב לי", כך סיפר תלמיד כיתה ז'  בבית ספר בראשון לציון, לאימו על ההתעללות הנפשית והמינית שחווה מילד בן כיתתו. האם נחרדה מהגילוי של בנה והמעשים הקשים שעבר, איתם היא מתמודדת מדי יום. 

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

"בני סיים בית ספר יסודי בהצטיינות", מספרת האם בכאב, "הוא היה ילד מוביל עד כיתה ו', עם המון חברים, מבלה במסיבות כיתה, ידו בכל. בכיתה ז', הוא נכנס לבית ספר חדש, אחרי כמה שבועות הרגשתי שמשהו לא בסדר איתו, הוא התחיל לישון הרבה, נראה כבוי ועצוב, כששאלתי אותו מה קרה, ענה לי: 'שום דבר'. הוא לא רצה לשתף, חשבת שזה קשור למעבר לבית הספר החדש, חלפו עוד שבועות והמצב לא השתפר. יום אחד חברה שלי פסיכולוגית ראתה אותו במקרה, ולאחר שיחה קצרה איתו, היא פנתה אלי ואמרה לי שמשהו לא תקין עם הילד, שנראה שהוא עובר התעללות. היא בעצם אישרה את מה שחשדתי בו".

עוד באותו נושא:
תלמיד בן 8 פונה לבית החולים לאחר שהוכה בבית ספר בראשון לציון

עוד באותו הערב החלה האם לחפש רמזים שיכולים לאמת את חששותיה. היא ביקשה מבנה שייצא עם אביו מחוץ לבית והחלה לקרוא התכתבויות בטלפון הנייד של בנה. "חשכו עיני ממה שקראתי", היא מספרת. לאם התברר כי בנה עבר התעללות מינית, ופיזית, השפלות קשות ומסכת יסוריים מצד בן כיתתו. 

"בהודעות שקראתי בסלולרי היה כתוב: 'אני אמשיך להתעלל בך כי אתה חלש ואתה לא יכול להגיב לי'", ממשיכה האם, "בהודעות אחרות אותו הילד כתב לבני שהוא יהיה השומר ראש שלו ושהוא ילמד אותו ללכת כמו גבר ולא כמו אישה. בהודעה אחרת הוא כתב שמעכשיו הוא יהיה המורה שלו והבן שלי יהיה התלמיד. אז בני כתב לו: 'למה אתה עושה לי את הדברים האלה?', והילד ענה: 'כי אני אוהב לראות אותך צורח'".

האם התקשתה להאמין בפרט לאחר שהבינה כי בנה עובר התעללות מינית קשה. מהמשך הקריאה בהודעות התגלתה מסכת של הטרדות מיניות והתעללות שהתרחשה כמעט בכל מקום: באירועים מחוץ לבית הספר, בתוך בית הספר, בהסעות וכמעט בכל מקום. בנה עבר מעשים מגונים ולא עזרו לו הבכי והתחנונים.

"באותו הערב, כשהבן שלי חזר הביתה עם בעלי, אמרתי לו שאני יודעת הכל, שקראתי את ההודעות ושאני רוצה שישב ויספר לי מה עבר עליו, בהתחלה הוא לא רצה אבל לאחר מכן הוא בכה וסיפר על התעללות שהתרחשה במשך חמישה חודשים ארוכים", מספרת האם.

 

.

 

לאחר הגילוי המזעזע, פנתה האם למנהל בית הספר בציפייה שהילד המטריד יורחק מיד מבית הספר. אולם, כך לטענתה, בבית הספר ניסו להשתיק את כל הפרשה ולא לערב את המשטרה. "המנהל אמר לי: 'בואי נשקם את הילד, נעזור לו', למרות שאני ביקשתי שדבר ראשון יוציאו את הילד המטריד מבית הספר, כי הבן שלי לא יכול לראות אותו. אמרו לי שזה תהליך לא פשוט ושדרוש לכך זמן. בינתיים, עובד סוציאלי נשלח כדי לשוחח עם הבן שלי, והוא הציע לבני להישאר באותו בית הספר יחד עם הילד המטריד כדי להתעמת איתו. הבן שלי חזר הביתה רעד ולא הפסיק לבכות".

האם לא המתינה רק לטיפול בתוך בית הספר והגישה תלונה במשטרה, אלא שאז, כך לטענתה, מנהל התיכון אמר לה שאם תבטל את התלונה במשטרה הילד המטריד יסולק מבית הספר. "בסופו של דבר העברתי את הבן שלי לתיכון אחר", ממשיכה האם ומוסיפה כי "הבן שלי כיום סובל מחרדות קשות. לפני כחודש נסענו ועברנו ליד מסעדה והוא התחיל להקיא, שאלתי אותו מה קרה, והוא אמר לי: 'גם פה הוא עשה לי'. אנחנו עוברים ימים לא קלים, הילד מטופל בכדורים, במהלך יום הלימודים בני רוצה לישון כל הזמן, לא לומד. מילד בריא ושמח הוא הפך לשבר כלי".

אבי צרף יו"ר ועד ההורים הגיב למקרה: הנהגת ההורים בעיר עזרה למשפחה ככל יכולתה, אנו מגנים כל פעילות של אלימות, אנו יושבים עם משרד החינוך כדי להוציא הדרכות למורים כדי שילמדו ילדים לא להגיע למצבים שבהם הם חווים אלימות.

ממשרד החינוך נמסר: הנושא טופל באופן מקצועי על פי כל הנהלים המתחייבים במקרה דנן על פי חוזר מנכ"ל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

41 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מזעזע. אין מילים. תתלונני במשטרה. לכי לליאל אבן זוהר המתמודדת לראשות העיר. גם עורכת דין. אישה חכמה ומקסימה. גם עסקה בחינוך. תקשיב לך ותייעץ לך. ליבי יוצא אלייך אמא יקרה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני הייתי מפרסמת את שם בית הספר, ההנהלה, בלי לפחד. הם משתיקים את הפרשה על חשבון בנך. אל תתני להם. חובה לפרסם למען יראו ויראו. ההנהלה והתלמידים כאחד.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חייבים לספר באיזה ביה"ס לדעת מי זאת המנהלת שרצתה להשתיק,יור עד הורים פעיל של דב צור ועגמי לא לצפות שיוציאו את זה החוצה……

  4. סיגלית

    אמא יקרה ליבי איתך. אסור לך לוותר בשום פנים ואופן. את חייבת לחזור למשטרה ולהגיש תלונה דחוף. גם כלפי מנהל בית הספר שניסה להשציק אותך.תפני לעו"ד טוב. יהיו קצת חפירות לילד עם כל מיני תישאולים אבל זה ירוקן אותו מהזוועה. חיזקו ואימצו

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כואב לשמוע.
    אל תוותרו, תתבעו אזרחית הן את היחד והוריו והן את משרד החינוך.
    הילד שלכם יצטרך הרבה חום ואהבה.
    ילד כזה צריך לסרס אותו כי לא משנה איפה בנך יהיה הוא יגיע אליו, שמרו עליו תעטפו אותו בחום ואהבה.. הייתי שוקלת גם העברה לבי"ס בעיר אחרת קרובה כדי שהילד יחזור לפרוח מחדש.

  6. חמור ביותר!

    מחריד ומזעזע!! תודה לאל שעלית על זה וזה לא נמשך זמן ארוך יותר. לא לוותר!! להתעקש שהמשטרה תטפל בעניין. אולי הילד הזה מתעלל בילדים נוספים. רפואה שלימה ומהירה לבן שלך.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מנהל חולה נפש יותר מהילד המטריד!!! דחוף למשטרה!! לא לחכות דקה!! להעניש גם את המנהל!!

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זוועה ובושה לאנשי חינוך שמגנים על ילדים מתעללים במקום להפנות אותם לטיפול מתאים. תתבעי את הנהלת בית הספר ואת הורי התלמיד שמגדלים מפלצת ולא מטפלים בבעיות שלו. אני מחזיקה לך אצבעות שהתקופה הקשה שאתם חווים תיגמר מהר ותחזרו לשגרה.

  9. רחלי

    זוועה ובושה לאנשי חינוך שמגנים על ילדים מתעללים במקום להפנות אותם לטיפול מתאים. תתבעי את הנהלת בית הספר ואת הורי התלמיד שמגדלים מפלצת ולא מטפלים בבעיות שלו. אני מחזיקה לך אצבעות שהתקופה הקשה שאתם חווים תיגמר מהר ותחזרו לשגרה.

  10. זחש

    מערכת החינוך ובתי ספר בראשלצ מהגרועים בארץ.גם יחסית לגודל העיר ולמשאבים חלק מהמבנים משנות החמשים ריצוף שחור כמו בבתי סוהר מסדרונות צרים.וסגל בכללי לא משהו. היו כאלה מנהל שישב בבית הסוהר.שראשי העיר יעשו סיבוב בארץ ויראו איך נראה בית ספר בימנו. כתוצאה לאפשר פתיחת בתי ספר פרטיים למי שמעוניין.

  11. ר"צ

    הייתי מכה את הילד שהטריד את בני עד זוב דם ואפילו עד אובדן חיים. הוא רצח את הנשמה של הבן שלי, הוא ישלם על זה.

  12. הורה

    לסלק מבית הספר. תלונה במשטרה. מילים חלולות.
    מגיע עם אלה. שובר ומרסק לו את הידיים ואת הרגליים שלעולם לא יוכל להשתמש בהם יותר מוצלח לבן שלי שיראה שהסיוט נגמר וזה לא יקרה לעולם.
    נלך לכלא? למטרה זו אני מוכן.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה שבית הספר לא עושה כלום. תתלונני במשטרה תערסי לו את החיים בדיוק כמו שהוא ערס לבן שלך

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זוועה מה שקרה וזוועה התגובה של סגל המורים!!! עם כאלה בתי ספר עדיף ללמוד בבית..

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אמא יקרה , תהיו חזקים ותלוו את הבן בכל עזרה שיצטרך. שהערייה ומשרד החינוך יקחו אחריות להחזיר לבן היקר שלך את שמחת החיים

  16. רק כך

    כאבא של הילד שעבר התעללות הייתי תופס את המתעלל ומפשיט אותו בחצר בית הספר שובר עליו ביצים קמח ודבש. ואחר כך משלם לעבריין שיאמלל את חיי הוריו כדי שרק כך הם ירסנו אותו. לא משטרה לא רווחה ולא חננה. אלימות כפולה כנגד אלימות

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מזעזע לא לוותר רק כך הילד שלך ישתקם כשידע שהילד הזה לא יזיק לו יותר ושהוא קיבל את עונשו

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תופעה חמורה מאוד שלא מקבלת מספיק תשומת לב.
    את מנהל ביה"ס צריך להוציא לחופשה.
    את הילד צריך לשלוח למוסד מתאים שילמד איך מתנהגים.
    את בנך אני מציע לך לשלוח למורה לאמנות לחימה שיתן לבנך כלים להתמודד ויחזק את ביטחונו העצמי.
    שולח הרבה אנרגיות
    ומאחל למשפחתכם שבנך יחזור להיות כפי שהיה.

  19. רררר

    אני חושבת שזה לא סתם מזעזע .. זה מטורף!!!שיעזרו לילד!!!ומהר!!!ויעיפו את הילד הפוגע!!!מה הבעייה???יש פה בכלל התלבטות????איכסססס!!!אני בתור אמא ,לא הייתי שולטת בעצמי!סליחה!אבל זו האמת!!!פשוט מזעזע,נורא ואין עוד מילים לתאר

  20. אמא

    התנהלות מוזרה מאוד.כשיש ארוע של פגיעה מינית בתוך ביהס.ביהס מחוייב לערוך ועדההבין מיקצועית.לועדה סמכות להרחיק את הנער הפוגע.לכיתה אחרת ואף לביס אחר.כדי שהניפגע ירגיש בטוח.מדוע זה לא נעשה?

  21. ענבל

    התנהלות מוזרה מאוד.כשיש ארוע של פגיעה מינית בתוך ביהס.ביהס מחוייב לערוך ועדההבין מיקצועית.לועדה סמכות להרחיק את הנער הפוגע.לכיתה אחרת ואף לביס אחר.כדי שהניפגע ירגיש בטוח.מדוע זה לא נעשה?

  22. שחר

    הנהגת ההורים תומכת במשפחה ? איפה קול צעקה של הנהגת ההורים כנגד התנהגות בית הספר ? האם לא מטריד את מר צרף שילד הולך לבית הספר חווה את הגרוע מכול ובית הסםר במקום לטפל מנסה להשתיק ? איםה שומרי הסף ? איפה יצוג של ההורים ? בושה וחרפה !!!!

  23. אתי

    ליבי איתך אמא יקרה, תתמקדי בלשקם את בנך ומשפחתך ולא לוותר עלרכת הגשת תלונה במשטרה.
    לצערי איבדתי את האמונה במשטרה ובמערכת החינוך…
    הייתי שוקלת אולי אופציה של חינוך ביתי, אבל הכל תלוי במצבו של היחד ובהשתלבותו בהית הספר החדש.
    מאחלת הרבה בריאות ושולחת חיבוק גדול והרבה חיזוקים

  24. ע

    תגישי תלונה במשטרה , שלילד ההוא יהיה רישום על הטרדה מינית ויהיה לו כתם לכל החיים !

  25. מטפלת באמנות מהצפון

    הילד שהתעלל בו הוא פסיכופת ולא "ילד טוב שהתבלבל" הוא ימשיך להתעלל בילדים אחרים וכשיגדל יהפוך לאפילו מסוכן יותר (כי הוא יהיה חכם יותר וזהיר יותר).
    הילד המתעלל צריך לעבור טיפול מאסיבי, צריך גם לבדוק מה קורה בבית שלו ואם ההורים מופרעים כמוהו להוציא אותו מהבית למסגרת לנוער עבריין. חס וחלילה לא לפנימיה רגילה או טיפולית כי הוא יתעלל שם בילדים עוד יותר בקלות.
    הוא צריך להיות במעקב קבוע.
    אבל לצערי, מניסיון רב שנים בטיפול בילדים שעברו פגיעות מיניות מנערים אחרים אני יכולה להגיד שמערכות החינוך והרווחה חסרות אונים או בתם רופסות בטיפול בעברייני מין ופסיכופטים בגילאים צעירים. ממעקב אחרי מקרים שאני מכירה אישית הם הופכים למבוגרים שפוגעים מינית בילדים אבל נהיים יותר ויותר מתוחכמים ופועלים באופן שקשה לתפוס אותם ולהוכיח.

  26. מילס

    מקומה של המנהלת הזאת בכלא!!!!!!!!!!!!
    מקומו של שם בית הספר המפקיר הזה בתקשורת!!!
    ומקומו של הנער שטן שעשה את זה בכלא סגור להרבה מאוד שנים שם יחווה על בשרו את מה שעשו לו
    ליבי עם המשפחה. ואשמח לסייע בלהפנות למישהי שמטפלת בביואנרגיה שתנקה לו את הטראומות. (לימור טיקוצקי)

  27. לולה

    לתפוס את הילד המתעלל ולהכות אותו עד ללא רחם…להעלות את תמונתו לפייסבוק ביחד עם תמונות הוריו שיתביישו להוציא את אפם מהבית

  28. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קשה להבין לא בית הספר עזר ואפילו לא המשטרה
    לקבל מהמנהל שאם תבטלי את התלונה ירחיק את הילד זה כבר פלילי והייתי הולך עד הסוף עם המנהל ומגיש נגדו תלונה על שיבוש הליכי חקירה

  29. דנה

    פשוט נורא, אין שום התמודדות של המערכת עם המקרה, התעלמות מוחלטת. שני הילדים חייבים טיפול ארוך עם פסיכולוג ו/או פסיכיאטר ושיקום ואני מקווה ששניהם יקבלו זאת. מערכת החינוך בארץ כושלת בכל כך הרבה אופנים שזה פשוט נורא. הייתי מפרסמת את שם התיכון והאם הילד המתעלל עדיין נמצא בכיתה רגילה? אולי הוא מתעלל בתלמידים נוספים? אולי זה משהו שהוא מביא איתו מהבית. המשטרה והרווחה חייבים להתערב פה.

  30. איש דואג

    לאדון אבי צרף… כרגיל במקום להלחם בשורש הבעייה כל מה שאתה מציע שמורים "ידברו" עם התלמידים… נו באמת…. אם זה היה קורה לילדך זאת הדרך שהיית בוחר להלחם במצב? או שהייתה מארגן הפגנה מול משרד החינוך שיגבשו נהלים נוקשים כלפי פוגעים- הרחקה מידית מבית הספר של המתעלל עד לבדיקה סופית של מה שקרה ועם קבלת מסקנה- לגרש (!!!) תלמידים כאלה מבית הספר לבית ספר של עבריינים צעירים.. ולא להעביר לבית ספר אחר בו תלמיד אחר יסבול ממנו !!

  31. אמא

    משתתפת בכאבכם, מתפללת שהילדתכם ישתקם ויחלים. ולגבי הילד שעשה כנראה גם התעללו בו. אין סליחה ומחילה על ההורים של הילד לקחת אחריות על מעשה בנם. וגם לשקם אותו כי מחר הוא ימצא ילד אחר להתעלל בו

  32. אמא אכפתית

    משתתפת בכאבכם, מתפללת שהילדתכם ישתקם ויחלים. ולגבי הילד שעשה כנראה גם התעללו בו. אין סליחה ומחילה על ההורים של הילד לקחת אחריות על מעשה בנם. וגם לשקם אותו כי מחר הוא ימצא ילד אחר להתעלל בו

  33. שם

    הייתי מוציאה את הילד שלך דחוף ומחפשת בית ספר עם הנהלה נורמלית. ולגבי הילד הפוגע ..דואגת שיורחק מסביבת ילדים..שיקבל טיפול דחוף. ילד שפוגע בצורה כזו צריך מסגרת אחרת.

  34. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ליבי נחמל על האמא והבן . כשזה מגיע לילדים הלב נקרע לגזרים . מערכת בעייתית . חבקו אותו עטפו אותו בכל החום שבעולם. שאלוהים יעניק לו מעתה את כל הטוב ושישתקם במהירה .

  35. תומכת

    אני בטןחה שהבית ספר נהג בהתאם להנחיות של משרד החינוך. קל לעוות סיפור כזה. וקל לסחוט רגשית.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר