מאיר עקיבא חבר המועצה ראשון לציון
מאיר עקיבא (צילום: עמוד הפייסבוק)

חבר המועצה נגד מצעד הגאווה בראשון לציון: "מעורר חלחלה"

תגובות סוערות בעקבות מכתבו של מאיר עקיבא לדב צור בדרישה לבטל את מצעד הגאווה בעיר: "גזענים וחשוכים לא יוכלו להתערב לנו בחיים"

פורסם בתאריך: 6.6.18 13:23

מוקדם יותר השבוע פרסמנו את דבריו של חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת "מאמינים בראשון", שמואל ג'מיל, שהחליט לצאת נגד קיום מצעד הגאווה בעיר ואף אמר, "זה מצעד גאווה, על מה הם מתגאים? זה לא כדרך הטבע, שיצעדו במקום סגור, מצידי שישכרו להם אצטדיון ושיסגרו אותם שם".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

כיום הרוחות בעיר סוערות עוד יותר, שחבר המועצה מאיר עקיבא שלח מכתב לראש העירייה דב צור וטען, "מצעד הגאווה הינו פגיעה חמורה ברשות הציבור, ופגיעה בחינוך ובערכים שאנו מנסים להקנות לילדינו, מצעדים אלו מעוררים חלחלה בקרב חלקים גדולים מהציבור, ולא רק בציבור הדתי", עקיבא אף המשיך וכתב, "כל שנה ניסית (דב צור)  להצעיד את הצועדים בראשון לציון וברוך השם הצלחתי לבטל את המצעד האיום והנורא הזה, שאין בו יותר מזוהמה ופריצות".

נוסח המכתב כפי שהעלה אותו מאיר עקיבא לקבוצת הפייסבוק "פורום ראשון לציון

נוסח המכתב כפי שהעלה אותו מאיר עקיבא לפייסבוק

התגובות הזועמות לא איחרו להגיע, אילנית הרוש, יו"ר סניף מרצ בעיר הגיבה למכתבו של עקיבא במילים חריפות: "קראתי שוב בתדהמה את דבריו של חבר המועצה מאיר עקיבא שכל פעם מחדש מנסה להשיג כותרות עם הצעות חשוכות ושוב ושוב לא מצליח להעביר שום הצעה. בשנת 2018 כבר ברור לכולם שלקהילה הגאה מגיעות זכויות שוות, מדינה דמוקרטית ופלורליסטית, ועיר דמוקרטית ופלורליסטית. אנחנו בראשון לציון צריכים להיות מחויבים לזכויות הקהילה הגאה, כמו שאנחנו מחויבים לרווחת כלל תושבי העיר. אני אעשה הכל כדי להבטיח את זכויות הקהילה בעיר. אנשים חצופים, גזענים וחשוכים לא יוכלו להתערב בחיים ולקבוע מה זאת אהבה.
נמשיך להוביל את המאבק הגאה עד שנגיע לשוויון זכויות. בטח שלא נסכים לביטול המצעד. כמו שהוכיחו לנו החברים האמיצים בכפר סבא וכל הציבור החופשי שהתייצב על הרגליים האחוריות,כך יעשה גם אצלנו בעיר".

תגובה נוספת הגיעה מכיוונו של המתחרה לראשות העיר רותם אבורצקי שהגיב, "לא פעם שואלים אותי, מדוע עדיין יש צורך במצעדי גאווה? בפוסט המדובר מצויה התשובה מדוע גם ב-2018 דרוש מצעד שתכליתו מאבק על זכויות יסוד בחברה דמוקרטית".

רותם אבורצקי בחוג בית בעיר

 

חבר מועצת העיר לשעבר דורון אוזן שהכריז לפני שבועות מספר על כוונתו להתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר, הגיב: "מצעד הגאווה נולד במטרה להעביר מסר של סובלנות וקבלת האחר- עלינו לראות בו ככזה ולכבדו. בשנים האחרונות המצעד מתנהל בכל שנה ללא כל הפרעה. ראשון לציון היא בית חם ומגן עבור כל תושביה. קהילת התושבים בראשון לציון היא קהילה מאוחדת שיש ביכולתה להכיל את כולם. בדומה לערים אחרות בארץ – תל אביב, כפר סבא, ירושלים ועוד גם אנחנו נקיים את מצעד הגאווה".

דורון אוזן בכנס פעילים מכריז על ריצה לראשות העיר

דורון אוזן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עלק יהודים! חחחחחחח בתורה של היהודים כתוב:וְאִישׁ אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אֶת זָכָר מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּוֹעֵבָה עָשׂוּ שְׁנֵיהֶם מוֹת יוּמָתוּ דְּמֵיהֶם בָּם. מדינת ישראל , היא מדינת הכופרים הגדולה ביותר שקיימת בכדור הארץ! לפחות אל תקראו לעצמכם – יהודים!!!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דווקא אני יהודי שומר מסורת ואני מאמין שצריך לאפשר למצעד להתקיים. זה לא פוגע בי בשום צורה, מעודד פתיחות ותמיכה להרבה ילדים מבולבלים ותכלס זה כיף ומשמח.

  3. משה

    בתור ישראלי, שומר מסורת, ותושב ראשון, אני דוחה מכל וכל את קביעותיו הנחרצות והמוטעות של מאיר עקיבא.

    מה שמעורר חלחלה ומדרדר את החינוך זו תפיסתו החשוכה, המפלגת והאטומה של אנשים שכמותו אשר לכאורה מייצגים את התושבים.

    מצעד הגאווה יביא רק כבוד לעיר,
    מצער שחברי המועצה לא מביאים גם כן כבוד לעיר.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר