הריסת השוק העירוני ראשון לציון
הריסת השוק העירוני ראשון לציון (כל הצילומים: בתי לוין)

החלה הריסת השוק העירוני, "איך אפרנס שמונה ילדים?

הריסת השוק העירוני שפעל ברחוב יהודה 40 שנה החלה. הציבור מתבקש לא להתקרב לשוק ולשכנים ניתנה הוראה לסגור את כל הפתחים עקב חשש לשאיפת אסבסט

פורסם בתאריך: 30.4.18 14:00

שוק הפירות והירקות שפועל ברחוב יהודה קרוב לארבעים שנה יפורק היום כמעט כולו למעט שלוש המשפחות קצב, כדורי ופרחי שישארו לעבוד בו.

כידוע, לפני כמה חודשים קבע בית המשפט לאחר תהליך משפטי ארוך בין הסוחרים לעירייה, על פינוי בעלי הדוכנים מהשטח, חלק מהסוחרים לא קיבלו את ההחלטה ועירערו למחוזי.

עוד באותו עניין
"רוצים לזרוק את הסוחרים מהשוק העירוני, רק כי הם לא יכולים לשלם על הערעור"
סאגת השוק נמשכת: חבר המועצה טוען "סוחרים הולכים להתרסק"

היום בשעה שבע בבוקר הגיעו לבצע את הריסת השוק מהגגות למבנים הקיימים למעט שלוש העמדות של המשפחות האחרונות שעדיין לא התפנו. דוד קצב פעיל בשוק ואחד ממובילי המאבק אינו נמצא בארץ ולכן לא היה בפינוי.

רחל פרחי שהתאלמנה מבעלה ושמגדלת שמונה ילדים לבד ומפרנסת אותם מהדוכן בשוק מסרה, "אני לא יודעת לאן רוצים שאלך ואיך אגדל את ילדי, בנתיים אני נשארת כאן אבל זה זמני ואף אחד לא מבטיח לכלום".

הריסת השוק העירוני בראשון לציון

הריסת השוק העירוני בראשון לציון (בתי לוין)

בסון כדורי שנמנה מוותיקי השוק " דוב צור היה נחוש בדעתו מלחתחילה להרוס את השוק, לא יודע מה הפריע לו, אנשים חיו ופירנסו את משפחתם 40 שנה, לאן רוצים שאלך בגילי? לא נותנים להזדקן בשקט, סוחרים מתו מצער בגלל גזר הדין של העירייה על השוק, עירייה שצריכה להתבייש".

סכנה נוספת שעומדת בפני תושבי האזור היא אבק האסבסט מגגות הדוכנים הישנים. כאשר הודעה יצאה לתושבים בסביבה לא להתקרב לאזור השוק, לסגור את כל הפתחים בבית ולא לשאוף את אבק האסבסט.

תגובת עיריית ראשון לציון: לאחר הליך משפטי ממושך, נכנסו השבוע כלים הנדסיים לפינוי השוק העירוני הוותיק ברחוב יהודה במרכז העיר. כזכור, במשך שנים ארוכות ביקשה העירייה לפנות את הסוחרים שאינם משלמים דמי שימוש, חשמל, ארנונה ומים. כמו כן, המקום הפך למפגע סביבתי. בית המשפט המחוזי אמר דברו לפני מספר חודשים וקבע כי על הסוחרים להתפנות מהשוק העירוני שבבעלות העירייה. שטחו של השוק העירוני הוא כ-1600 מ"ר וייעודו כיום מסחרי.

סמנכ"ל העירייה, איתן דורון, שהוביל את הדיאלוג מול הסוחרים אמר: "המשא ומתן לפינוי הסוחרים נעשה לפנים משורת הדין ומתוך רצון טוב במטרה להגיע לפתרון מוסכם, אני שמח שבית המשפט קיבל את עמדתנו לאורך כל התהליך ושבסופו של דבר הפינוי יבוצע בהסכמה".

שינוי הייעוד למגורים עבור צעירים הינו חלק ממדיניות העירייה לקידום דיור בר השגה בעיר לתושבי העיר. במסגרת זו גיבשה העירייה מתווה לדיור בר השגה הכולל  יוזמה לפיה העירייה מעניקה ליזמים תוספת יחידות דיור קטנות ללא שינוי בשטחי הבנייה, שנמכרו ב-20-25 אחוז הנחה עבור זוגות צעירים, זכאים תושבי העיר (על פי קריטריונים). כמו כן העירייה שותפה לתוכנית דירה להשכיר ופרויקט שני יצא לדרך לאחרונה.

הריסת השוק העירוני ראשון לציון ואזהרה מאבק אסבסט

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר