השוק העירוני (צילום: שגיא פלדמן)
השוק העירוני (צילום: שגיא פלדמן)

סאגת השוק נמשכת: חבר המועצה טוען "סוחרים הולכים להתרסק"

לאחר החלטת בית המשפט המחוזי על פינוי הסוחרים מהשוק העירוני וקביעת פיצויים, הגיש חבר המועצה אסף דעבול הצעה לסדר, בה מבקש בין היתר להגדיל את סכום הפיצוי

פורסם בתאריך: 26.2.18 12:18

החודש ( פברואר) קבע בית המשפט המחוזי כי במהלך חודש אפריל יפונו הסוחרים שלא הגיעו להסכמה עם העירייה מהשוק העירוני ברחוב יהודה, וזאת לאחר שאלו ערערו על החלטת בית המשפט השלום בראשון לציון שהתקבלה בחודש ספטמבר, על פינוי המקום תוך חצי שנה. בעקבות כך הגיש השבוע (ראשון) חבר המועצה, אסף דעבול הצעה לסדר היום שעיקרה "דיון במועצת העיר על פיצוי הולם וראוי למפוני השוק העירוני".

בהצעתו הוא כותב, "העירייה לחצה מאוד את הסוחרים, שנאלצו להסכים לסכום של 200,000 אלף שקלים, מתוך זה יצטרכו לשלם חובות למניב, לעירייה ולמס הכנסה", ומוסיף בפנייה ישירה אל ראש העיר וחברי המועצה בדבר בקשה להגדלת סכום הפיצוי שמגדיר כמגוחך, ומבקש את השתלבות הסוחרים בשוק עירוני חדש שיוקם בתנאים טובים יותר. בסוף דבריו הוא מציע כי מועצת העיר תקים ועדת מועצה ושיהיו אנשי מקצוע אשר ייבחנו את הצעתו והחלטה בנושא תתקבל לאחר 30 יום.

בשיחה עם "השקמה ראשון לציון" דעבול מספר, "סוחרים סיפרו לי כי כבר מגיל שבע הם עמדו על הארגז בשוק ומכרו, ועכשיו לא יהיה להם לאן ללכת. הם פשוט הולכים להתרסק. אין להם שום מקצוע אחר ביד" הוא אומר ומוסיף, "בעבר הייתה תכנית מצידי ומצד מאיר ניצן להקמת שוק אליו הסוחרים יעברו בהסכמה אבל מאז שדב צור נכנס לתפקידו הוא היה חדור מטרה לפנות אותם מהשוק ולא משנה מה תהיה רמת הפגיעה". בכך סאגת השוק שנמשכת שנים רבות קרובה לסיום מתמיד, ועבור הסוחרים אותו מקום שהפך לחלק בלתי נפרד מחייהם במשך עשרות צפוי להיעלם.

על החלטת בית המשפט, ציין ראש העיר, דב צור, " לא יתכן שסוחרים מנהלים עסק פרטי לחלוטין ולא משלמים דמי שכירות וחשבונות ארנונה, חשמל ומים. המשא ומתן לפינוי הסוחרים נעשה לפנים משורת הדין ומתוך רצון טוב במטרה להגיע לפתרון מוסכם, אני שמח שבית המשפט קיבל את עמדתנו לאורך כל התהליך ושבסופו של דבר הפינוי יבוצע בהסכמה". 

צור עוד הוסיף, "כיצד חבר המועצה דעבול מעז לעסוק בנושא, נוכח ניגוד העניינים לכאורה בו הוא מצוי? אם ברצונו להגדיל את הפיצויים לסוחרים, ראוי שיחשוף תחילה את הקשרים של בני משפחתו עם אחד מסוחרי השוק".

בתגובה לדבריו של צור, אמר דעבול: "צר לי שלמרות המעצרים שלו, הוא ממשיך לשקר".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "שופטי בתי המשפט השלום והמחוזי אמרו את דברם בצורה חד משמעית, ביקרו את הסוחרים על התנהלותם והביאו לפינוי המקום לרשות הציבור. הסוחרים, שבמשך תקופה ארוכה לא שילמו את חובותיהם, ופעלו בתנאי תברואה קשים ללא היתרים, זכו ליחס מקל והוגן ולפיצויים מכובדים, בתהליך ארוך שנוהל ע"י איתן דורון, סמנכ"ל העירייה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר