צילום: דוברות מד"א

מה עומד מאחורי הזינוק במספר חולי הקורונה בראשון לציון?

בעיר אובחנו עד כה 187 חולי קורונה: היכן ניצבת ראשון לציון ביחס לערים הגדולות והאם הבדיקות בבתי האבות תעלה את מספר החולים בעיר

פורסם בתאריך: 10.4.20 13:32

מספר חולי הקורונה בראשון לציון ממשיך לטפס. נכון להבוקר (10 באפריל), בראשון לציון, המונה כ-280 אלף תושבים, עלה מספר החולים המאומתים ל-187 חולי קורונה. זאת, כאשר בירושלים אובחנו 1,780 חולים, בתל אביב – 434 ובחיפה – 118.

בערים קטנות יותר מראשון לציון, כמו בני ברק אובחנו 1,681 חולי קורונה, אשקלון – 220 ופתח תקוה – 191.

גורמים בעיר סבורים כי העלייה במספר החולים נעוצה בהתפרצויות בבתי האבות בעיר. כפי שדווח כאן ב"השקמה ראשון לציון", בבית האבות הבולגרי נמצאו דיירים שנדבקו בנגיף, כך גם בבית החולים הגריאטרי מלבן וכן בעד 120.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


גורם בכיר בעיריית ראשון לציון, אומר ל"השקמה ראשון לציון, כי כעת, לאחר שמשרד הבריאות הורה לבצע בדיקות בבתי האבות, עולה ותמשיך לעלות באופן ניכר כמות החולים.

אולם ביצוע הבדיקות אינו מרגיע את בני המשפחות המודאגים. לפני 10 ימים התגלה חולה הקורונה הראשון בבית האבות הבולגרי. בינתיים, נמצאו חולים נוספים, ושניים מהדיירים שחלו בקורונה – נפטרו. "אנחנו בקשר ישיר עם הנהלת בית האבות, אבל לצערי ההידבקויות נמשכות ורק בימים הקרובים נקבל את התמונה המלאה", אומר תושב העיר שאביו נמצא במקום.

במקומות אחרים נשמעת הטענה כי הנתונים האמיתיים מוסתרים מבני המשפחות. "לנו נמסר אין אף חולה בבית האבות, בשעה שאנחנו יודעים בוודאות שאחת הדיירות וגם עובדת המקום נדבקו. הדיירים מדברים על כך שהכל מתנהל באפלה", מספרת תושבת העיר שאמה שוהה בבית אבות.

גם במרכז הגריאטרי מלבן נמצאו מספר חולי קורונה שהוצאו בערב ליל הסדר והועברו לטיפול במקום אחר, כאשר גם שם אין הצהרה על מספר החולים המדויק.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, מודע למצב. כפי שפורסם כאן ב"השקמה ראשון לציון", הוא פנה בראשית השבוע לשר הביטחון נפתלי בנט וביקש לבצע בדיקות בבתי האבות, לאחר שפנה בנושא גם למשרד הבריאות.

ל"השקמה ראשון לציון", מסביר קינסטליך כי "לאחר פנייתנו בשבוע שעבר לשר הבריאות ולשר הביטחון והבג"ץ שהוגש על ידי בתי האבות, הוחלט סוף סוף לשנות את המדיניות ולהגביר את כמות הבדיקות בבתי האבות. צעד שלצערי היה צריך להיעשות כבר מזמן, ואני מקווה שלא יגבה קורבנות נוספים", אומר קינסטליך.

"אנו נוקטים בצעדים מאוד מחמירים מאז תחילת המשבר, ובכלל זה שימוש ברחפנים וציוד מתקדם על מנת לאתר הפרות של ההנחיות", מוסיף קינסטליך, "החברה לביטחון וסדר ציבורי והשיטור העירוני עורכים סיורים יזומים, כולל ברשתות השיווק, ולשמחתי רב הציבור נשמע להנחיות. הנחיתי הבוקר את החברה לביטחון להגביר את האכיפה. האחריות האישית של כל אחת ואחד היא זו שתסייע לנו לצלוח את המשבר הזה".

מבית האבות הבלוגרי ומבית החולים מלבן לא התקבלה תגובה.

מבית האבות עד 120 נמסר כי לא התגלו במקום מקרים של חולי קורונה.

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הרץ מרשלץ

    אנשים לא יושבים בבית מסתובבים כל הזמן אתמול בחד הגינות הציבוריות היו מלאות אפילו עשו על האש בגינת שפרינצק מאחורה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר