בית האבות

זעם לאחר מותה של דיירת מבית האבות הבולגרי: "מפקירים אותנו"

רק מספר מוגבל של דיירים נבדקו. ההנהלה ובני המשפחות חרדים לשלום הקשישים: "ההרגשה היא שכולנו על ספינה ללא רב חובל"

פורסם בתאריך: 5.4.20 18:25

בני משפחותיהם של הקשישים השוהים בבית האבות הבולגרי בראשון לציון מבוהלים. כמו בבתי אבות בכל רחבי הארץ, גם בראשון לציון מתחננים לבדיקות שעשויות להציל את הדיירים. זאת, לאחר שקשישה בת 88, שהתגוררה בבית האבות הבולגרי, נפטרה אתמול בלילה ממחלת הקורונה בבית החולים שמיר-אסף הרופא.

"ההרגשה היא שמשרד הבריאות הפקיר את הדיירים", אומר משה טולדו, בכיר בהנהלת בית האבות הבולגרי בראשון לציון.

ביום רביעי האחרון התגלה מקרה של הידבקות בקורונה בבית האבות הבולגרי. בני המשפחות, הביעו דאגה ודרשו לבדוק את כל הדיירים. אל הקריאה הצטרפה גם הנהלת בית האבות. "משרד הבריאות הסכים לבדוק חלקית את בית האבות, ונערכו בדיקות רק במחלקה שבה שהתה האישה נדבקה, כולל הצוות הרפואי", אומר טולדו, "אבל מבחינתנו זה לא מספיק. אנחנו מפעילים לחץ אדיר על משרד הביאות כדי שכולם יעברו בדיקות".

"אנחנו לא מציליחם להבין מדוע אין בדיקות לכל בית האבות? למה מחכים?", מוסיף טולדו, "משרד הבריאות אישר לבדוק רק 100 איש בבית האבות. האם אני צריך להחליט את מי יבדקו ואת מי לא? איפה ההנהגה של משרד הבריאות? מה יקרה אם מחר יתגלה חולה נוסף  בעוד מחלקה, רק אז משרד הבריאות יתחיל לעשות את הבדיקות? ההרגשה היא שכולנו על ספינה ללא רב חובל. אין בדיקות ואין כסף למגן את הצוות. הפקירו את בתי האבות בשטח, זאת המציאות. 25 אחוז מחולי הקורונה שנפטרו הם מבתי אבות, ובסוף יאשימו את אלה שעומדים בחזית. זה כואב".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לתחושות הקשות שותפים גם בני המשפחות של הדיירים. מאז נודע על "היה לנו סוף שבוע קשה, הפחד מהלא נודע. האחיות במקום פוחדות לדבר, ואנחנו מפחדים לאבד את יקירנו", אומרת בתה של דיירת בת 80 בבית האבות.

"הקושי הכי גדול הוא שאין עם מי לדבר. יש הרגשה שההורים שלנו נזרקו לצד. יש מלא שאלות אבל אין תשובות. ובנוסף, יציאתו לחופשה של מנהל המקום דווקא בזמן כזה של משבר. אנחנו חסרי אונים".

כפי שדווח לראשונה כאן ב"השקמה ראשון לציון", ביום רביעי בשבוע שעבר, התגלה כי קשישה מבית האבות הבולגרי נדבקה בנגיף הקורונה וכי היא מונשמת ומורדמת.

מאז הגילוי, בני המשפחות מודאגים מאוד לגורל קרוביהם בבית האבות. לטענתם, למרות פניותיהם הרבות, אף אחד לא סיפק להם תשובות ברורות אודות מצבם של הקשישים במוסד, כמו גם לגבי ביצוע בדיקות לכל דיירי הבית.

גם מירב עירוני שאביה מתגורר בבית האבות, מספרת על חרדה שלומו. "גם מה שקורה בבתי אבות אחרים, גורם להרבה הרהורים. מדובר ב-350 קשישים שגרים במקום – אז למה כל כך קשה לערוך בדיקות? לא מדובר באלפי בדיקות", היא אומרת.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"חוסר הוודאות, והמצב שבו אף אחד לא יודע מה קורה, זה נורא", מוסיפה מירב, "בשבוע שעבר הייתי צריכה להביא צ'ק, לא נתנו לנו להיכנס. אף אחד לא יודע מה קורה בפנים. נאמר לנו שאנשי הצוות ישנים במקום כדי שלא ידבקו ויגרמו להכנסת הנגיף לתוך הבית, אבל אנחנו לוקחים הכל בערבון מוגבל, ממתינים למנהל שיחזור וייתן לנו תשובות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כאדם שמשמש בתפקיד ראש המנגנון בהנהלת בית האבות אני רוצה לציין שהמנהל לא בחופש נמצא בבית האבות א חנו נקטנו בכל הצעדים לפני שלושה שבועות, כולל הנחיות של משרד הבריאות אני רוצה להרגיע את המשפחת שאנחנו שומרים על הקשישים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר