צילום: שגיא פלדמן

בבית החולים שמיר-אסף הרופא לא יבדקו האם הכנסתם חמץ

במרכז הרפואי מגלים כיצד הונחה הצוות הרפואי במקרה שמטופלים או מבקרים יאכלו חמץ. "ראשון חופשית": "שמחים כי בית החולים אסף הרופא לא יפשפש בתיקיהם של הנכנסים בשעריו"

פורסם בתאריך: 17.4.19 11:43

ביום שני השבוע הפיץ משרד הבריאות מכתב למנהלי בתי החולים ברחבי הארץ בדרישה לפעול למען השמירה על הכשרות בחג הפסח. במכתב שיצא מטעמו של הרב פנחס פרנקל, הממונה הארצי על ענייני דת במשרד הבריאות, נכתב כי "על כל בית חולים לנהוג כפי שנהג בעבר", ובאותה נשימה הובהר כי "לשם קבלת אישור כשרות, יש לנהוג על פי נהלי הכשרות של הרבנות הראשית לישראל".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בעקבות קבלת המכתב הבהירו בבית החולים אסף הרופא ל"השקמה ראשון לציון" כי "מחלקות בית החולים השונות הוכשרו ונוקו לכבוד חג הפסח שיתקיים בסוף השבוע". אולם בד בבד הם אינם מתכוונים לבדוק את המבקרים ולפשפש בחפציהם ובתיקיהם על מנת לוודא שחמץ לא נכנס לבית החולים. "זה פשוט לא ריאלי בכלל", מסר ליעד אביאל, דובר בית החולים, "הצוות הרפואי הונחה כי במקרה שהם רואים מישהו אוכל לחם או פיתה הם יכולים לגשת אליו ובעדינות לבקש ממנו לכבד את הקהל ולהכניס את החמץ לתיק".

בשנה שעברה הוגשה עתירה בנושא בשם פורום החילוני בשיתוף שורה של חברי כנסת ומרכז עדאלה, שבעקבותיה הורה בג"ץ לפני כחודש למדינה לנמק מדוע יש לאסור הכנסת מזון שהוא חמץ לבתי החולים. התשובה יכולה להינתן עד תחילת חודש יוני, כשהמשמעות היא שגם השנה איסור הכנסת החמץ לבתי החולים עומד בעינו.

גיא ברק, דובר תנועת ראשון חופשית, בירך על החלטת בית החולים אסף הרופא ומסר כי "ראשון חופשית דוגלת באמרה 'איש באמונתו יחיה'. בית החולים אסף הרופא משרת מטופלים מכל האזור, יהודים ושאינם יהודים, דתיים וחילוניים, שומרי כשרות וכאלה שאינם שומרי כשרות. אנו שמחים כי בית החולים אסף הרופא לא יפשפש בתיקיהם של הנכנסים בשעריו על מנת לחפש חמץ. אנו קוראים להנהלת בית החולים לאפשר לאנשים שאינם שומרי כשרות לאכול את החמץ בחדרם, תוך שמירה על כך שחדר האוכל והכלים שבו יישארו כשרים לפסח, לרווחת שומרי הכשרות המאושפזים בו".

עוד באותו נושא:

הדתיים מרוצים: היענות דלה לאוטובוס של שבת בראשון לציון

"ראשון לציון היא עיר חילונית ואנחנו פה כדי שזה יישאר ככה"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    את החולים בקושי בודקים אז בטוח שלא יבדקו את התיקים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר