אוהד אוזן
אוהד אוזן

האם האיחוד בין הסיעות הדתיות בראשל"צ בסימן שאלה?

האיחוד שהסתמן בין הסיעות הדתיות בעיר רחוק ובשני צידי המחנה טוענים, "כל צד צריך להתגמש"

פורסם בתאריך: 3.7.18 18:15

בניגוד למה שפורסם  לפני  מספר חודשים,  האיחוד הגדול  בין  הזרמים  הדתיים  במועצת העיר ראשון לציון,  נכון  לעכשיו  לא יוצא אל  הפועל. פרט  לעובדה שממילא יש מתמודדים נוספים בזרם הדתי  שרצים בסיעות משלהם, האיחוד בין  שני הכוחות הגדולים והמרכזיים של  הציבור הדתי – ש"ס בראשות המשנה לראש העיר הרב אריה כהן לבין "סרוגים" בראשות  חבר מועצת  העיר אוהד אוזן, עלה על  שרטון.

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


גורמים  המעורים בדברים,  סיפרו כי  שני מכשולים  עיקריים  מנעו  את  החתימה על  הסכם האיחוד,  האחד היא העובדה כי הציבור הדתי  והמסורתי  עדין  לא בשל  לעשות  איחוד עם  סיעה חרדית כמו  ש"ס,  מה עוד שלטענתם העומד בראש ש"ס נתון במחלוקת ציבורית כי  יש עננה משפטית מעל ראשו, הדבר הנוסף  והעיקרי הוא ששני  הצדדים לא הגיעו  להבנות עקרוניות  בתנאי  ההסכם  ובהם הכפיפות והסמכות בסיעה המאוחדת.
שאלנו  את  חבר מועצת העיר אוהד אוזן על  הנושא:
"הליך איחוד דורש מכל הצדדים להפנים שהם  משלבים  כוחות באופן  לא טבעי  וכל  אחד צריך לוותר מעצמו  לטובת  האיחוד כדי  ליהנות מיתרונת של הליכה משותפת. דווקא לציבור הדתי יש הרבה מן  המשותף ואיחוד כוחות הוא הדבר הנכון לציבור הדתי בעיר, אך  חייב להיות שיוויון שיתן  דלק מניע  ומוטיבציה להליך כזה".
כלומר?
"לעצם שאלתך, האיחוד – שהיה כמעט  דבר מוגמר עדין לא נחתם מסיבות שונות אך  כפי שציינתי בדברי, זה מהותו  של  איחוד – לקבל  את  האחר למען  טובת  הכלל  והציבור קיבל  זאת לבסוף. אציין  למען  הדיוק, כי אם  יבשילו  התנאים והסכם  האיחוד יהיה שוויוני ומכבד ובעיקר ייתן  ביטוי  ובידול  לכל  זרם  בחברה הדתית והמסורתית בעיר –  הוא יתקיים. נכון  לעת  הזו  זה לא קרה לצערי".
אז לאן פניך מועדות?
"גם  באיחוד שהתהווה,  סרוגים (+החברתיים)  בראשותי  הייתה סיעה בפני עצמה והיא תופסת  תאוצה רבה בעיר עוד לפני  שהתחלנו  את  הקמפיין  הרשמי. יש לנו  את  התומכים שלנו ורשימה מגוונת  ומשמעותית שתהיה בשורה לציבור בעיר. התחייבתי  לעסוק בתחומים נוספים שהובלתי  בכל  שליחותי הציבורית ובהם  חינוך וכמובן חברה וקהילה. נושאים  אלו  יבואו  לידי  ביטוי  גם  בהרכב הסיעה במועצת  העיר ובתכנים של  מצע הבחירות  שלנו  שיפורסם בקרוב".
מה עם  איחוד של  הציבור הדתי  לאומי,  ועם  הבית  היהודי בפרט?
"אני  קשוב לרחשי ליבם  של  הציבור הדתי בעיר והרצון  הגדול  שלהם  לראות  אותי  מוביל  את  המחנה הזה להישגים ושומע  כל  הזמן  את  הקולות לשלב כוחות עם  הבית  היהודי. בראש הבית  היהודי  עומדת  מיכל  קלדרון,  אנחנו  ביחסים טובים וקרובים  מאוד מבחינת  אידיאולוגית ואין  ספק שיחד נוכל לעשות דברים  רבים  לטובת  הציבור הזה כפי  שחפצים בציבור בתי הכנסת  והחינוך הממ"ד.

כפי שהתייחסתי בתחילת דברי, לצורך הליכה משותפת יש לעשות  ויתורים לטובת  הכלל  ולא אוסיף כעת  מעבר לכך".

מחבר המועצה הרב אריה כהן נמסר בתגובה: "אני אכן נפגש עם עוד חברי מועצה ומתמודדים ושומע אותם, זה עדיין בשלבים של משא ומתן ואני בודק את הדברים, בנוסף  אני נפגש עם כל מי שמבקש להתמודד ולדבר איתי, שומע את כולם אבל רוצה  –  אנחנו לא נתמוך במועמד שמצהיר שרוצה לרמוס את הסטטוס קוו כגון תחבורה ציבורית בשבת. יהיה הסכם קואליציוני שמחייב את כל הקואליציה שכל ראש עיר שיבחר יצטרך לשמור על הסטטוס קוו, אני קורא מכאן מעל במה זו לכל המועמדים שרוצים לקושש קולות מהציבור החילוני, לא להשתמש בשבת ככלי מיקוח וסחר מכר, השבת שייכת לכל עם ישראל והיא לא כלי משחק, זאת תעודת הזהות של עם ישראל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר