עיריית ראשון לציון

מה עומד מאחורי גל העזיבות במינהל החינוך בראשון לציון?

האם יש קשר לגל הפרישות בשנה האחרונה לכניסתה של ליאל אבן זהר לתפקיד מחזיקת תיק החינוך ומה היא חושבת על כך?

פורסם בתאריך: 5.12.19 13:55

זה היה דרמטי ומפתיע. ביום ראשון, במפגש עם הגננות מראשון לציון, הודיעה בדמעות מנהלת החינוך באגף קדם יסודי, שולמית זכאי, על החלטתה לפרוש אחרי 20 שנה בתפקיד. כפי שפורסם כאן, ב"השקמה ראשון לציון", הסתפקה זכאי בהסבר לקוני ואמרה:  "זאת החלטה מאוד לא פשוטה. הגיע הזמן שאעשה לביתי".

פרישתה של זכאי מצרפת לגל עזיבות ממינהל החינוך בעיריית ראשון לציון, שבראשו עומדת אטי אדר. זאת שנה לאחר שעו"ד ליאל אבן זהר נכנסה לתפקידה כסגנית ומ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בשנה האחרונה מספר נושאי תפקידים במינהל החינוך הודיעו על עזיבתם. מלבד זכאי, פרשו מנהלת אגף פרט, חמדה שרהייבנד, שמונתה לתפקיד מפקחת במשרד החינוך; סגנית של ראש מינהל החינוך, מירי אור גודפריד, שעזבה לתפקיד ראש מינהל החינוך ביהוד; מנהלת אגף חינוך יסודי, רונית רענן שיצאה לפנסיה והוחלפה על ידי המנהלת הוותיקה דורית קראדי ומנהלת השיבוצים בגני הילדים בעיר באגף הקדם היסודי נרקיס מרדכי שעברה למחלקה המשפטית בעירייה. בנוסף, מנהל אגף אגף משאבי אנוש ולוגיסטיקה במינהל החינוך, מאיר כהן, עבר לשמש באותו התפקיד באגף הרווחה.

לטענת גורמים בעירייה לגל העזיבות יש קשר לדרישות המצוקעיות הגבוהות שמציבה מחזיקת תיק החינוך. אבן זהר עצמה מודה כי אכן הדרישות גבוהות, אך העזיבות קשורות להצעות לתפקידים בכירים במערכת החינוך בישראל מספר נשות חינוך מובילות מראשון לציון.

"האווירה במערכת החינוך די שברירית", אומרת ל"השקמה ראשון לציון" בכירה במינהל החינוך, שמסבירה: "ליאל אבן זהר נכנסה לתפקיד בסערה, עם המון רעיונות ורצון לשינויים שלא מתקבל באהדה בקרב כל בעלי התפקידים, בפרט הוותיקים והוותיקות שביניהם".

עובדת לשעבר במערכת החינוך העירונית, מוסיפה: "ליאל אבן זהר יש לה דרישות רבות. לא קל לרצות אותה. היא נכנסה למערכת חינוך שעובדת עם כללים וחוקים משלה, ומנסה להביא סדרים חדשים. זה לא קל לאף אחד".

"עזבתי משום שאני תכף בת 59, והייתי צריכה לדאוג לפנסיה שלי", אומרת חמדה שרהייבנד, "לעזיבה שלי אין קשר ליאל. אני רואה את החינוך בראי מערכתי, ובעיניי ליאל היא מקדמת יוזמות פדגוגיות וחושבת קדימה עם כל התמורות והשינויים בתחום".

מירי אור גודפריד, אמרה: "עזבתי כי הגיע זמני להתקדם. אני יכולה לומר שליאל אבן זהר ורז קינסטליך עושים עבודה מצוינת בחינוך בעיר. התקציבים שמופנים למערכת החינוך העירונית והיחס החם תמיד היו נר לרגליה של ליאל והיא עושה עבודה מדהימה".

עובדת בכירה נוספת שעזבה גם היא את מערכת החינוך בעיר, מוסיפה: "תופעת העזיבה מדברת בשם עצמה. מדובר בחמש נשים מאוד מוכשרות ומוערכות בתחום החינוך, ששימשו בתפקיד במשך שנים. כדאי לנסות ולחשוב איך עוצרים ומונעים מעובדות ועובדים מוכשרים נוספים לעזוב".

ליאל אבן זהר אמרה בתגובה לדברים: "אני אכן מעוניינת להנחיל שינויים ולקדם את מערכת החינוך העירונית, ומצפה שמינהל החינוך יפעל לפי מדיניות העירייה החדשה והעומד בראשה, וזה בעיני ברור מאליו ששלטון חדש ירצה לערוך שינויים בכלל ובחינוך בפרט".

בנוגע לעזיבות במינהל החינוך: "מספר נשים בכירות עזבו לאחר שהוצעו להן תפקידים בכירים ברמה הארצית – ניהול אגפי חינוך ופיקוח. נפרדנו מהן בשמחה ובצער: צער על כך שהן עוזבות ושמחה שהן מתקדמות, מצליחות, ומוכיחות שראשון לציון מובילה את החינוך בישראל ומהווה לפיד חינוכי בישראל. בנוסף, מספר עובדות פרשו לגמלאות אחרי שנות עבודה רבות, וזה הרגע לאחל להן הנאה ובריאות בהמשך".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר