גן ילדים פעוטון
צילום אילוסטרציה: shutterstock

משבר הסייעות מחריף: הסתדרות המורים מאיימת להשבית את כל מוסדות החינוך

המחסור החמור בסייעות הוביל לאיום בשביתה לזמן בלתי מוגבל והאבסורד? העירייה ביקשה לסייע במימון אבל לא קיבלה אישור

פורסם בתאריך: 14.11.19 13:11

משבר הסייעות: לאחר השבתת גני הילדים בראשון לציון, במשך כמה שעות, פעמיים בחודש האחרון, בהסתדרות המורים מאיימים כעת להשבית את מערכת החינוך בעיר לאלתר, לתקופה בלתי מוגבלת.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כזכור, במהלך החודש האחרון מערכת גני הילדים בראשון הושבתה פעמיים על ידי הסתדרות המורים, במסגרת המאבק נגד שינוע הסייעות בגנים העירוניים, שהוביל לכך שגני ילדים רבים נותרו ללא סייעות. כעת נראה כי המאבק עולה מדרגה.

במכתב שהוציאה הסתדרות המורים לממונה האזורית על יחסי העבודה במשרד העבודה והרווחה, מבקשים בהסתדרות להכריז על סכסוך עבודה ושביתה בכלל מערכות החינוך העירוניים בעיר החל מיום חמישי, 27 בנובמבר ועד לתקופה לא מוגבלת. "עירית ראשון לציון פועלת בכל הקשור לסייעת שניה בגני הילדים בגילאי 3-4  באופן שפוגע קשות בתנאי העבודה של הגננות בעיר, וזאת חרף פניות בעל פה ובכתב בנושא ולמרות שהתקן מחייב הפעלת גן בהרכב של גננת ושתי סייעות", צוין במכתב.

עוד נטען במכתב, כי הסתדרות המורים פנתה לעירייה פעמים רבות על מנת לנסות לפתור את בעיית שינוע הסייעות אולם לדבריהם העיריה ממשיכה בהתנהלות הזו.

גורם בכיר בעירית ראשון לציון מסר ל"השקמה ראשון לציון", כי "סכסוך עבודה מתקיים בין שותפים להסכם, ולעיריית ראשון לציון אין הסכם מול הסתדרות המורים. מדובר בכלל בהסכם בין הסתדרות המורים לבין משרד החינוך ולכן המאבק צריך להתנהל מולם".  אותו גורם הוסיף כי ראש העיריה נפגש עם בכירים באוצר על מנת לשפר את תנאי הסייעות ושכרן בעיר, אולם התקציבים לא אושרו עד כה והבעיה היא כלל ארצית".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

מעיריית ראשון לציון, נמסר בתגובה: "חשוב לחדד – סכסוך עבודה מתקיים בין שותפים להסכם, כידוע לרשויות מקומיות ובכלל זה לראשון לציון, אין הסכם עבודה עם הסתדרות המורים. ההסכם של ההסתדרות הוא מול משרד החינוך ובכלל זה סכסוך העבודה! אנו תומכים בסייעות ובמאבקן ונמצאים בקשר טוב עם ההסתדרות. חשוב לציין שמדובר בבעיה כלל ארצית שדורשת פתרון יסודי. אנו בעיצומו של קמפיין גיוס סייעות ונמשיך לעשות הכל מנת לשפר ולקדם את תנאי העסקתן. אנו מצפים מהממשלה ובפרט ממשרד האוצר לגלות אחריות ולפתור את הבעיה הכאובה אחת ולתמיד".

מהסתדרות המורים נמסר: "כמו כל הרשויות בארץ, עיריית ראשון לציון מחויבת לעמוד בתקן שנקבע ברפורמת הסייעת השנייה, לפיו מעל 29 ילדים בגן יש לשבץ סייעת נוספת. לצערנו נתקלנו במספר רב של מקרים שבהם התנהלו גני ילדים עם סייעת אחת. בגנים יש ילדים שחלקם אינם גמולים, צעירים הזקוקים לסיוע רב בהתנהלות יומיומית. לשמחתנו עיריית ראשון הבינה את הבעיה והתחייבה לפתור אותה. בין היתר נקבעה פגישה בין ראש העירייה למזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד שתתקיים בשבוע הקרוב ואנו מאמינים שבה יוצג לנו הפתרון שהעירייה מקדמת. הסתדרות המורים תמשיך להוות בית חם לעובדי ההוראה בכל הארץ".

עוד באותו הנושא:

המלחמה סביב המחסור בסייעות: העירייה פנתה לבית הדין לעבודה נגד השביתות

גן הילדים הושבת – ראש העירייה הגיע למקום ודרש לפתוח את הדלתות

בוטלה השבתת גני הילדים בראשון לציון בעקבות המחסור בסייעות

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשהעירייה עושה טובה שמשלמת לך מינימום ועוד שמה את הסייעות לעבוד דרך "החברה העירונית" ולא כמו בערים אחרות כעובדות עירייה בטח שיהייה מחסור בסייעות.
    אני אחת מאלו ש"ברחו".

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר