גן ילדים פעוטון
צילום אילוסטרציה: shutterstock

המלחמה סביב המחסור בסייעות: העירייה פנתה לבית הדין לעבודה נגד השביתות

נושא השבתת גני הילדים בעיר, בעקבות מצוקת הסייעות, עבר לבית הדין האזורי לעבודה

פורסם בתאריך: 6.11.19 11:51

משבר הסייעות: דיון סוער התקיים אתמול (שלישי) בבית הדין האזורי לעבודה, בצו מניעה שהגישה עיריית ראשון לציון כנגד הסתדרות המעו"ף, ועד העובדים וההסתדרות הכללית, בעקבות השבתת גני הילדים בעיר ועל העברת הסייעות מגן לגן. במהלך הפגישה, כל צד ניסה להצדיק את טיעוניו השונים ומלחמת הגרסאות הגיעה לשיאה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בעיריית ראשון לציון טוענים כי בית הדין הדגיש בפני הסתדרות המעו"ף כי פעלה בניגוד לחוק בניגוד לדין תוך פגיעה בתושבי העיר, בזמן שהכריזה על שביתה פראית וחסרת אחריות ללא כל בסיס חוקי ומנעה כניסתם של ילדים לגן.

אלא שבהסתדרות המורים טוענים, כי "מחלקת החינוך בעיר מניידת על בסיס קבוע סייעות בגני ילדים בעיר ובניגוד לחוק. היום בית המשפט הוציא את הצדק לאור וקבע כי אין לפתוח את הגן עם שני מבוגרים שאינם מתוך המערכת החינוכית והסתדרות המורים פועלת בשיתוף פעולה מלא עם הסתדרות המעו"ף.

"אנחנו לא ניתן שיפתחו גן ילדים ללא גננת וללא ושתי סייעות כפי שמתבקש בחוק ולא יתכן שהעירייה תקבל תקציבים ממשרד החינוך לשתי סייעות כדי לתפעל גן שבו יש מעל ל-29 ילדים ובמקום זאת הגננת תעבוד עם סייעת אחת".

ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך שנכח בדיון, אמר, כי "עיריית ראשון לציון עשתה ועושה הכל על מנת להגדיל את מצבת כוח האדם של הסייעות, אך לצערנו מדובר בבעיה ארצית שטרם קיבלה את שיתוף הפעולה של ההסתדרות".

יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים ענת דדון מסרה, כי "כל גן שיפתח עם סייעת אחת בלבד, יושבת למחרת למשך שעתיים. על מחלקת החינוך בעיר לדאוג שיהיו מספיק סייעות בגני הילדים, על מנת להבטיח חינוך איכותי ובטיחותי לילדים ולצוות".

בסיום הדיון העירייה הסכימה לבקשת בית הדין לקיים שיח, תוך שהיא שומרת על מלוא זכויותיה וזכותה הניהולית לנהל את העירייה ועובדיה לטובת התושבים והורי הילדים.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רומי

    שיעלו את שכר הסייעות ואז לא תהיה מחסור, הסייעות מקבלות שכר נמוך לעומת העבודה 'זה אשכרה ממש לא קל לעבוד עם ילדים, לפחות שהשכר יהיה בהתאם, הכל יראה אחרת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר