העירייה הקצתה חניון – ההורים מאיימים להשבית את פתיחת שנת הלימודים

לטענת ההורים הפתרון שהציעה העירייה אינו מספק ואינו פותר את הסכנות הבטיחותיות ומודיעים על החרפת המאבק

פורסם בתאריך: 18.8.19 12:17

ביום חמישי האחרון הודיעה עיריית ראשון לציון על פשרה שהותוותה יחד עם הורי התלמידים בבית הספר ניצנים בעיר. על פי ההודעה הוכשר חניון תת קרקעי להורי ילדי בית הספר "ניצנים" וגני הילדים הסמוכים לו. זאת, בעקבות המאבק שפתחו ההורים עם צירוף הגנים בטענה לסכנות הבטיחותיות ועומס יתר ברחוב הצר מדי בוקר.

אולם כעת מתברר כי השמחה הייתה מוקדמת. לטענת ההורים במטה המאבק של בית הספר ניצנים, אף אחד לא פנה אליהם בנושא וכעת הם מאיימים להשבית את הלימודים עם פתיחת השנה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לקראת סוף השבוע האחרון היה נראה שמשבר בית הספר ניצנים בא אל קיצו. זאת, לאחר שהעירייה הודיעה על הכשרת החניון התת קרקעי בבית האבות הבולגרי שישמש את הורי וילדי בית הספר וגני הילדים ב"ניצנים. אנו שמים את בטחונם ובטיחותם של הילדים בראש מעייננו ואנו נדאג שילדי ניצנים והוריהם ייהנו מנגישות גבוהה לבית הספר והגנים" אמר ראש העירייה, רז קינסלטיך.

"חשבנו לתומנו שצריך הסכמה של שני צדדים לפשרה", אומרים ההורים, "לכן לא נותר לנו  אלא להסיק שגם כאן, כלל לא בטוח שמדובר בפתרון אמיתי, אלא בעוד מניפולציה זולה מבית היוצר של רז קינסטליך, ליאל אבן זהר ואבי חיים".

אחד ההורים המובילים את המאבק נגד צירוף הגנים לבית הספר ניצנים, גיא ברק, הוסיף כי "המטרה היחידה של הודעת העירייה בגין החניון התת קרקעי הזו היא לא באמת לפתור את בעיית התעבורה והבטיחות ברחוב ויניק, אלא להוציא את הרוח מהמפרשים של ההורים, לרפות את ידינו ולהביא לסיום המאבק".

לטענת ברק "לפני כשלושה חודשים גילינו בהפתעה גמורה על תוכנית לבניית שלושה גנים בבית הספר ניצנים, תוכנית שנרקמה בעירייה ללא שיתוף ציבור ההורים וללא שקיפות. זאת, למרות הבטחות בזמן הבחירות של ראש העיר רז  קינסטליך שדיבר על שקיפות ושיתוף".

עוד הוסיף כי "ניסינו בתהליך הידברות ארוך, להציע פתרונות אלטרנטיביים, גם בתוך חצר בית הספר, שנדחו על ידי העירייה והפתרון שהוצע פוגע בבטיחות ילדי בית הספר, שכן להורים המביאים את ילדיהם לגנים אין מקומות חניה ברחוב ויניק והם ייאלצו לחנות על מדרכות ויסכנו את הילדים המגיעים ברגל".

"בנוסף, הגנים ממוקמים בצמוד למבני כיתות א', ויהוו מטרד רעש בלתי סביר שלא יאפשר לתלמידי כיתות א' ללמוד. יתר על כן, הגנים ושביל הגישה אליהם גוזלים שטח ניכר מחצר בית הספר באזור המשחק העיקרי של הילדים, ומחייבים הריסה של גינה אקולוגית של בית הספר, שהוא מוגדר כ-"בית ספר ירוק מתמיד". מסביר ברק, "לא נראה שהעירייה התייעצה עם יועץ תעבורה. כניסה ויציאה של עשרות רכבים מהחניון עלולה ליצור בעיית תנועה מה גם שהחניון המדובר לא מותאם ליציאת הולכי רגל לרחוב".

עוד הדגיש ברק "בתשובה של העיריה לא הוגדרה כמות החניות שתוקצה להורים ויתרה מזו אין שום ערובה לכך שהחניות יישארו ברשות הורי בית הספר לאורך זמן.  בנוסף, חשוב לציין כי כניסת ויציאת מכוניות לחניון מהווה סכנה בטיחותית לבאי בית הספר שהולכים על המדרכה ונראה שהעירייה ממשיכה במדיניות השליפה מהמותן והתעלמות מרצון הורי בית הספר".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון נדרשת לתת מענה לכל ילדי העיר באופן המיטבי ביותר. לכן נפתחים בשנה הבאה, ברחבי העיר, עשרות גנים חדשים, ביניהם גני ילדים שישרתו את ילדי השכונה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר