אילוסטרציה. צילום: יוסי אלתרמן

סייעות נגד הצבת מצלמות במעונות: "תרגיל בחירות זול"

ההודעה על הצבת המצלמות גרמה לסערה בקרב אנשי צוות שמאיימים: "לא נעבוד בצורה כזאת"

פורסם בתאריך: 20.6.18 08:59

מוקדם יותר היום פרסמנו כי עיריית ראשון לציון תתקין מצלמות מעקב בכל גני הילדים ומעונות היום שתחת אחריותה. ההחלטה התקבלה בעקבות חשיפת מקרי התעללות קשים ולאחר מותה הטרגי של הפעוטה יסמין וינטר.  

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

בשורה זו הכתה את מאות אנשי צוות מהפעוטונים של החברה העירונית, והתגובות מהשטח לא איחרו לבוא, "הפכו את כולנו למפלצות" אמרה גננת שעובדת מספר שנים, "אני רוצה לראות אדם שיכול לעבוד כשיש עליו מצלמות כל היום, אני מצטערת אבל זה לא אנושי, חוץ מהעבודה עם הילדים אנחנו מנהלות קשרים חברתיים כל הצוות, מכורח המציאות שאנחנו עובדות בין 6-8 שעות ביום יחד, האם אני צריכה לחשוב מה לספר לבנות שעובדות איתי? לחשוב מה להגיד בכל רגע נתון, איך לשבת, מה ללבוש, מתי לאכול ולשתות, חוץ מהילדים יש כאן גם אנשים שרוצים לבוא בכיף לעבודה, אני באופן אישי אם זה יצא לפועל, שמה את המפתחות והולכת הביתה, עם כל ההבנה ללב ההורים, זו לא הדרך, אי אפשר לדרוך עלינו ולחשוד בנו מבוקר ועד ערב, יש מספיק דרכים לדעת אם הילד מוגן ואהוב".

עוד באותו נושא:
מחאת ההורים יוצאת לדרך: "ילדים נרצחים בגני ילדים"

סייעת נוספת טוענת, "אם התושבים לא  הבינו שזה תרגיל בחירות זול אז אנשים עיוורים, דוב צור מאבד מכוחו בשטח וכדי להגיע ללב האנשים הוא ימכור את כולם, גם את העובדים שלו, אני לא מאמינה שזה יעבור על סדר היום, יש קבוצה שמתארגנת להפגין, אף אחת לא מוכנה להיות באח הגדול ולצאת עם 30 שקל לשעה, גם השכר שלנו מועט, העבודה סביב השעון , ועל כל החוסר תגמול הזה נוסיף גם מצלמות? הם יהיו בבעיה מאוד קשה למצוא עובדים, ואין לי ספק שיעזבו לא מעט, עדיף להיות אם כך מוכרת בחנות בגדים".

סייעת נוספת טוענת "אנחנו מגיעות לעבוד עם הילדים מאהבה גדולה, אי אפשר לשמוע ילדים במשך שמונה שעות אם לא אוהבים אותם על באמת, אבל זו לא הדרך, החוסר אמון בנו מעציב אותי, שנים שאני סייעת בגן, בהתחלה עבדתי בגנים פרטים ובשנתיים האחרונות בחברה העירונית, הילדים רצים אלי בבוקר, מחבקים ומנשקים, האם זו לא אינדיקציה להורים? בעיני צריך שיהיה פיקוח בהפתעה, ישיבות צוות וריענון נהלים, מנהלת גן שתוחלף ותעבור מגן לגן ולא תשאר באותו המקום כדי שלא יווצרו חברויות ואז לא יהיה נעים לא להעיר, שיהיה פיקוח אמיתי מבפנים, יש הרבה פתרונות, אבל המדיה מדברת רק על פתרון אחד שהוא מצלמות, שבעצם בא אלינו אנשי הצוות ואומר, "הילדים שלי פה שמונה שעות אבל אני לא סומך עליכם"  כל כך לא מתגמל.

אחוז קטן מאוד של סייעות מסכים עם ההחלטה של עיריית ראשון, "אני אמא לילד בן שנה, וגם הוא במעון, כמו שאני רוצה להיות בטוחה עם הבן שלי, כך זה בסדר בעיני שגם אני אהיה תחת מצלמה, אי אפשר לקבל ולא לתת".

"הצפייה במצלמות תהיה בפיקוח של החברה העירונית לשימוש בקרה ופיקוח פנימי של הרשת המעונות", מציין דוב צור, "יש לציין כי כבר היום מעונות היום החברה העירונית נמצאות בפיקוח מתמיד והם פועלים על פי תקנון ונהלים מוגדרים. הגננות והסייעות המסורות עוברות השתלמויות והכשרות ומנהלות תוכנית עבודה בשיתוף החברה העירונית. ובכל זאת, בעיריית ראשון לציון משוכנעים כי עצם הצבת המצלמות תפחית את הדאגה והחשש בקרב ההורים, במיוחד על רקע הדיווחים האחרונים על התעללויות בחסרי ישע בגני הילדים הפרטיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר