יסמין וינטה ז"ל שנרצחה בגן הילדים
יסמין וינטה ז"ל שנרצחה בגן הילדים (התמונה באדיבות המשפחה)

מחאת ההורים יוצאת לדרך: "ילדים נרצחים בגני ילדים"

הפגנה שתיערך היום מול בניין העירייה ובעוד מוקדים שונים ברחבי הארץ, קוראת לפיקוח על גני הילדים בכל הגילאים

פורסם בתאריך: 12.6.18 13:23

רצח יסמין וינטה ז"ל, התינוקת בת השנה וחודשיים שנרצחה על ידי הסייעת בגן הילדים בו שהתה, זעזע מדינה שלמה, אתמול קבעו השופטים כי הסייעת שמואשמת, תישפט תחת סעיף הריגה ולא רצח, כך או כך בשל אי פיקוח ראוי מתה פעוטה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

בימים אלה מתארגנת מחאה בכל הארץ במטרה אחת שיסמין ז"ל תהיה הפעוטה האחרונה שמתה בגן, היום (יום ג' ה-12 ביוני) בשעה 17:00 ברחבת העירייה (הכרמל 20) תיערך הפגנה שמטרתה להקים קול צעקה על פיקוח הגנים מגיל 0-3, ההפגנה תערך גם בנס ציונה, חולון, בת ים, ויבנה.

ליאור בוגנים שמארגנת את ההפגנה בחמשת המוקדים הללו מספרת,  מי שיזמה את דף הפייסבוק "נלחמים ונאבקים למען הילדים" והתניעה את כל התהליך היא נטלי בוזגלו, אמא מעפולה, חברה אליה שני סעד, והן חשבו יחד על מחאה ארצית, ואני הצטרפתי אליהן. הדברים התגלגלו מהר מסיבה מאוד פשוטה, כי אנשים חוששים, יש פחד, רק השנה מתו במעונות 13 ילדים  ילדים והתרחשו 1400 מיקרים של חבלה, אלו נתונים מטורפים. במדינת ישראל 2018 אין סטנדרטים לפתיחת גן ולכן ילדים נרצחים בגנים" היא טוענת בלהט.

"פתיחת גן פרטי יותר קלה מלפתוח מאפיה" בוגנים מספרת את האמת שלא כולם מודעים אליה, "אנחנו רוצים שיהיה פיקוח, והכשרה לצוות הגן, כל התחום הזה מופקר ומוזנח. ראשית שהמבנה יהיה ראוי, ראיתי גנים עם חדר שינה בלי חלון אוורור ואז מתפלאים למה מתרחשים מקרי מוות בעריסה, לכן העירייה צריכה להיות אחראית ולדרוש תנאים הולמים במבנה לכל גן שיפתח, בנוסף כיום סייעות בגנים הן נשים שבד"כ נפלטו מעבודות והגיעו בלית ברירה לתחום, אנחנו רוצים להרים את קרנן של הסייעות, לתת להם תנאים טובים יותר, יש תוכניות הכשרה טובות  לסייעות ומטפלות, שהן יעברו הכשרה, לימודים כמו בכל תחום, לדעת שהן מגיעות לעבוד מאהבה לילדים ולכן לדאוג לשכר הולם, לדאוג לכלל צוות הגן שתהיה אבחנה פסיכיאטרית וגיליון משטרתי נקי".

 

בוגנים ממשיכה ומציגה את שלל הדרישות ממחאת ההורים, "אנחנו רוצים פיקוח בשלטון המקומי, מצלמות במעגל סגור, שלא יהיו מחוברים דווקא להורים, אלא למוקד של העירייה ובנוסף שיגיע פקח ויפקח על הנעשה בגנים הללו כולל גנים של ת"מת. הגיע הזמן להפסיק את ה"שןק הפרוץ" הזה של הגנים הפרטים ולדאוג מגיל אפס לפיקוח ראוי".

אבי צרף יו"ר ועד ההורים בעיר ציין, "הפיקוח על המעונות הפרטיים צריך להתחיל מגיל אפס, מצלמות במעגל סגור צריכות להיות בכל הגנים ובבתי הספר, זה תנאי הכרחי, וכמו שיש פיקוח של משרד החינוך מגיל שלוש ומעלה, כך חובה שיהיה פיקוח בגנים צעירים יותר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר