צילום: עיריית ראשון לציון

מי יגן על תוכנית המיגון: בית המשפט קבע שהעירייה צריכה לעצור את כל תוכניות התמ"א

פרויקט ההתחדשות העירונית בראשון לציון. עומס כבד על התשתיות, או מבצע להתגוננות מפני רעידות אדמה וטילים? בית המשפט יצטרך להכריע

פורסם בתאריך: 27.2.18 11:14

בחודש ינואר 2017 הוגש בבית הדין המחוזי פסק דין לפיו שתוספות הבנייה בפרויקטים להתחדשות עירונית חורגות מהמכסות שקבעה הוועדה לתכנון עירוני של עיריית ראשון לציון בתכנית המתאר שלה (ר”צ 106) וכי עד שהעירייה לא תוציא תכנית מתאר חדשה , יש להקפיא את כל הפרויקטים להתחדשות עירונית , כולל את אלה שכבר קיבלו החלטת ועדה מקומית אך טרם החלו בבנייה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

השבוע הגיש היזם איגור רוטשטיין, הבעלים של קבוצת הנדל”ן א.א רוטשטיין, ערעור לבית המשפט העליון ההחלטה. לתביעה הצטרפו דיירי שני בתים ברחוב ויניק בראשון לציון אשר נעצרה עבודות התחזוקה בבניין המגורים שלהם.

עוה”ד עמנואל יוזוק וניקול עוזרי חוגי, ממשרד עורכי הדין יוזוק-מלכין, המייצגים את קבוצת הנדל”ן רוטשטיין, טוענים כי מדובר בפסק דין מסוכן, שכן הוא מעכב את חיזוק הבתים. לטענתם, "בית המשפט העליון  מדגיש את חשיבותה העליונה של התכנית הלאומית להתגוננות מפני רעידות אדמה (תמ”א 38). כמו כן ביהמ”ש העליון פסק במספר פסקי דין המהווים הלכות בתחום תמ”א 38 כי האינטרס של מיגון  התושבים מפני רעידות אדמה וטילים גובר על פני שיקולי נוחות, צפיפות ופגיעה בזכויות קנייניות של דיירים ושכנים".

עם זאת, יש לציין כי הפרויקטים להתחדשות עירונית בראשון לציון הגיעו מלכתחילה לבית המשפט מתוך החשש למרקם החיים העירוני. בפסק הדין שעצר את הפרויקטים נטען, "עומס בפעולות התחדשות ובניה גורם לפגיעה משמעותית ברווחת ובאיכות חייהם של כלל דיירי השכונות בעיר, באשר מדובר ביצירת עומס מוגזם בעליל על התשתיות הקיימות בשכונות, ומן הראוי היה שהועדה לתכנון עירוני תקיים את הוראות התכנית, שהיא עצמה יזמה אותה. העותרים מציינים את העומס הכבד על תשתיות החשמל, התיעול והביוב, התחבורה והשירותים הקהילתיים, וכן את מצוקת החניה הקשה הקיימת בסביבת מגוריהם ובכל מתחמי התכנית."

כעת בית המשפט יתבקש להכריע בעניין הערעור ולהעמיד את חובת המיגון והחיזוק של הבתים בראשון לציון לעומת הצורך בתוכנית מסודרת שלא תכביד על מרקם החיים בעיר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר