נועם מצליח
"גוף האדם הוא לא משהו מלוכלך" נועם מצליח

זקיפות קומה: האמן שרוצה להכין מיצג אמונתי מאברי מין גבריים

נועם מצליח יצר משחק שחמט כמיצג אמנותי. בתפקיד הכלים - יציקות אברי מין מגופם של מתנדבים

פורסם בתאריך: 23.2.18 10:28

נועם מצליח העלה לא מעט מיצגים אמונתיים בשנים האחרונות בארצות הברית, בפסטיבלים ואירועים חברתיים. אבל בימים אלה הוא עובד על מיצג יוצא דופן, לליין הסקוץ' במועדון הלימה. במיצג נועם מבקש להציג משחק שחמט כשכלי המלחמה העיקריים הם יציקות של איברי מין, אותם פיסל בעזרת מתנדבים.

מדובר ביציקות המבוססות על איברי מין אמיתיים שנוצקו באופן "חי" על גופם של מתנדבים שתרמו תרומה יוצאת דופן לפרויקט. בדירתו שברחוב שלום אש בראשון לציון ניתן למצוא את סדנת העבודה ששונה מכל חדר אומנות שאי פעם פגשתם. במקום צבעים ומכחולים ישנו שטיח על הרצפה, נייר חום למניעת טפטופים וקערות עם כפות עץ גדולות.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

בראיון ל"השקמה ראשון לציון" מספר נועם מצליח על העיסוק ביציקת אברי מין גבריים, ובעיקר על היחס שלנו למין ומיניות בחברה המערבית. "לפני כמה שנים כשהייתי בזוגיות ועמדתי לטייל בהודו. בן הזוג שלי ואני חשבנו על דרך שבה כל אחד ישמור על חלק מהשני איתו" הוא מספר, "יצקנו את איברי המין שלנו ולקחנו את היציקות כמו קמע. במהלך הזמן הפכנו את זה לאומנות ודרך לפתיחה של שיח על חברה ומגדר. זה מדהים. מספרים לנו שגבריות היא דבר מאוד מסוים – דורס, כובש, מלוכלך, תחרותי, אלים, אני אוהב להראות גם כמה היא עדינה".

מה התהליך שאתה עובר עם המודלים שלך?

"אנחנו יושבים יחד, קצת מדברים על דימוי הגוף, להומואים בדרך כלל הרבה יותר נוח לדבר על זה, איכשהו סקס ואוננות הם פחות טאבו עבורם. אני מנסה להרגיע ולשבור את הקרח".

עבדת גם עם סטרייטים?

"היו סטרייטים שבאו עם בחורה שתעזור להם. היו כאלה שאני עזרתי להם והיו כאלה שבקשו שאצא מהחדר עד שיהיו מוכנים".

מהיכן מגיעים המתנדבים?

"עד כה 'דיגמנו עבורי' כ-20 בחורים, היו בחורים ששכבתי אתם שהיה להם כזה איבר יפה שהייתי חייב לתעד. היו מקרים בהם הקמתי דוכן בפסטיבל וביקשתי שיבואו לדגמן. מגיעים כל מיני סוגים של אנשים".

 

"אנחנו עוסקים כל כך הרבה בדימוי הגוף, אין בעירום משהו פסול או בגבריות משהו פסול. צריך לדעת להסתכל, לכבד, להתחבר לגוף שלנו. ברור שמדובר בעניין למבוגרים בלבד. אבל אני מעלה שאלות. ישנן חברות שמעריצות איברי מין, בדרום קוריאה יש פארק שלם שמוקדש לפסלים של אברי מין. צריך לזכור שזה גם איבר שיוצר חיים. באופן אירוני, אני גר ברחוב שלום אש, סופר שנשכח מהתרבות העברית. הוא היה אחד הבודדים שעסק באופן ישיר בצביעות, בהתחסדות ופוריטניות. סך הכל סגירת מעגל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר