מחזיקים ידיים
בואו להתנדב גם אתם (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

למען ניצולי השואה והקשישים: בואו לקחת חלק בפרויקט פרח

סיירת תושבים מתנדבים מטעם הפרויקט פרח לניצול תגיע לבתי התושבים הוותיקים בפורים. בואו לקחת חלק

פורסם בתאריך: 18.2.18 13:11

בראשון לציון מתגוררים כיום כ- 2500 ניצולי שואה אשר מוכרים על ידי משרד האוצר וכ- 500 קשישים עריריים. רבים מתוכם אינם יכולים לצאת מבתיהם בשל קושי בניידות, בעיות בריאותיות וכדומה. המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה, במנהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון מפעילה את פרויקט "פרח לניצול" מזה כשבע שנים. יוזמה שמטרתה לסייע לניצולי השואה החיים בעיר, וליצור עבור אזרחים ותיקים אלו רשת תמיכה חברתית, המהווה בסיס למגוון שירותים והנגשה של תכניות רבות. מלבד הגורמים העירוניים הממונים, התכנית מופעלת על ידי מתנדבים תושבי העיר, ובכך ניצולי השואה מקבלים מענה בשני היבטים: האחד הוא סיירת תושבים מתנדבים אשר מגיעים לבתי הניצולים ומסייעים להם לפי הצורך, והמענה השני הוא קו חם טלפוני בו המתנדבים שומרים על קשר טלפוני עם ניצול השואה. ובנוסף לכך מתקיימות פעילויות ייעודיות, כמו טיולים, כנסים ופעילויות שונות.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

בדומה לשאר החגים – בהם המתנדבים פוקדים את בתי הניצולים עם שי באווירת החג, לקראת פורים התגבשה יוזמה בה סיירת התושבים תגיע לבקר את ניצולי השואה עם משלוחי מנות שיעשו להם טוב על הלב. "עד שהגעתי להתנדב כאן, היה לי תמיד קושי עם השואה, אני לא בדיוק יודעת להסביר למה" מספרת, נאווה לוין, (72) תושבת העיר שמתנדבת בפרויקט מזה שנתיים וחצי, ומוסיפה: "מבחינה משפחתית אין לי קשר לשואה, אבל תמיד היה לי קושי לראות ביום השואה את הסרטים ולשמוע על העדויות, אז החלטתי שדווקא בגלל הקושי והרתיעה אני הולכת להתנדב עם ניצולי שואה כדי להתגבר על זה. ומאז הבנתי כמה זמן העניק לי ומה זה גורם להם"

 

לוין, שכחלק מהתנדבותה נמצאת בקשר טלפוני עם הניצולים, מספרת: "יש מקרים שאני מדברת איתם סתם ככה כדי לראות את שלומם ולהעניק להם את תחושת החום. ואני פשוט ישבת ומקשיבה להם ומרגישה שהם זקוקים לכך" ומוסיפה, "במידת הצורך אני מפנה אותה לגורמים שונים שיסייעו להם. יש כאלה שבכלל לא רוצים שיבקרו אותם ופשוט מעדיפים לדבר ולבקש את כל העזרה בטלפון".

עוד מוסיפה לוין על אחד הביקורים: "שנה שעברה הגעתי עם עוד חברה לבקר ניצולת שואה עיוורת. היא ממש כיבדה אותנו והיה אירוח למופת. היא אמרה שזה עושה לה טוב על הנשמה וביקשה שנבוא פעם נוספת בשביל להיות איתה". מהמחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה נמסר כי מעבר לביקורים ולפעילויות השונות עומד לרשות ניצולי השואה עו"ד מטעמם לצורך מיצוי זכויות וייעוץ משפטי. ובשנה האחרונה נפתח פרויקט נוסף בשם "שייכות ראשונית" בו המטרה לסייע לקשישים שחיים בבדידות וכרגע 250 קשישים נכללים בו אך יש צורך לפעילויות השונות לעוד מתנדבים.

להתנדבות – פרח לניצול 03-9689930

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר