לירן כהן
התחיל כפועל בקו יצור ועומד לפני הוצאת ספרו השני. לירן כהן (צילום: גל אבוטבול)

שובר את התקרה: לירן כהן הוציא את ספרו השני ומדבר על ההצלחה

עם 45,000 עוקבים בפייסבוק, ספר שהפך לרב מכר וזכייה בפרס סטימצקי לשנת 2016, לירן כהן הראשל"צי מוציא השבוע לאור את ספרו השני ''רגשות במגירה''

פורסם בתאריך: 16.2.18 07:43

הסופר לירן כהן השיק ביום ראשון האחרון את ספרו השני "רגשות במגירה" ב"ברונו בר" בראשון לציון. הספר, שיוצא אחרי הצלחת ספרו הראשון של כהן, רב המכר "כבר לא מתים מאהבה", נקנה כבר ב-1000 עותקים ויצא בהוצאת ספרי ניב. כהן, מחבר הספר, הוא מדור הסופרים הצעירים שגייסו את מימון ספריהם בעזרת פרויקט מימון המונים, ספרים שיוצאים לאור עם הוצאות הספרים החדשות וטלטלו את הקרקע מתחת להוצאות הספרים הוותיקות, מימון ההמונים של כהן הגיע לסכום שיא של 52,000 שקלים ומראה על העוצמה האדירה שעומדת מאחורי הסופרים הצעירים. 

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

את הספר אני משווק בעצמי דרך אתר האינטרנט שלי", מודה לירן כהן, "ונכון לעכשיו נמכרו למעלה מאלף עותקים ומהדורה שלמה אזלה." כהן, בן 27, תושב העיר ראשון לציון חושף את המספרים מאחורי ההצלחה, "הביקוש הוא מטורף, פתחתי מכירה מוקדמת עם הגבלת מלאי לפני שהספר יצא לאור ותוך מספר שעות המלאי חוסל. לקח לי לכתוב את הספר הזה בערך שנה וחצי עד שנתיים והדרך הייתה קשה כי כשניגשתי לכתוב אותו הציפיות היו מטורפות בגלל הצלחת "כבר לא מתאים מאהבה" ספרי הראשון, שהוביל את רשימת רבי מכר גם בסטימצקי וגם בצומת ספרים במשך שלושה חודשים ומכר למעלה מ-35,000 עותקים עד היום ובנוסף זכה גם בפרס סטימצקי בשנת 2016."

על מה הספר החדש שלך?

הוא על אהבות, על החיים, על כל מיני רגשות שאנחנו לא מדברים עליהם, כל מיני דברים שאנחנו מדחיקים במהלך השנים. הסיפור בחלקו מבוסס על סיפורים אמתיים שאני עברתי בדרך או סיפורים ששמעתי מאנשים אחרים במהלך הדרך שלי וחלקם גם מהדמיון שלי, שמתי את הלב שלי בשני הספרים ואני חושב שעברתי דרך מהספר הראשון, עד הספר השני שבו יש סיפורים קצת יותר ארוכים ועמוקים."

מתי החלה הפריצה הגדולה בפייסבוק?

בגיל 24 התחלתי לשתף בפייסבוק טקסטים שלי בצורה מאוד חובבנית ובזמנו קיבלתי לייקים מאוד מאוד בודדים, אבל המשכתי ולא התייאשתי, עבדתי באותה תקופה במפעל ייצור צינורות השקיה בקריית שמונה כפועל במפעל ואני זוכר שערב אחד מישהי תייגה את אבי לן מ"סטטוסים מצייצים" על סטטוס שלי והוא העלה את זה לעמוד שלו, הביקורות על הטקסט עצמו היו חלוקות אבל אנשים התחילו לעקוב אחרי ומאז יש לי קהל שמלווה אותי שנים, באותו הרגע זה התגלגל ממש כמו כדור שלג, קיבלתי אלפי בקשות חברות, הצטרפו אליי אלפי עוקבים ואני חושב שעברתי דרך משמעותית מאוד בכתיבה מאז. יש לי בפייסבוק 45,000 עוקבים ובאינסטגרם 35,000 עוקבים. זה לא מובן מאליו. מדובר באנשים שמתחברים לאומנות שלי, למילים שלי וזאת באמת הזכות הכי גדולה בעולם, אי אפשר לתאר את כמויות האהבה וההערכה שיש לי לקהל שלי, זה קהל שבדרך כלל לא קורא ספרים ואני מוציא אותם מהלפטופים, מהסמארטפונים, ומהטלוויזיות אל המילה הכתובה, מדובר באנשים שממש מתחברים לז'אנר שלי.

מעבר להיותך סופר אתה גם מרצה, לאן אתה עוד מכוון בהמשך הדרך?

"כיום אני מנחה סדנאות כתיבה בשם "יצירתי" ומעביר גם סדנאות כתיבה פרטיות וזה משהו שאני מאוד מאוד אוהב, אני מרגיש שבמפגשים האלה אנשים אוהבים את עצמם יותר, נוגעים בנפש באמצעות הכתיבה ואני רק מכוון אותם, הם מקבלים ממני את הכיוון אבל הם עוברים את הדרך בעצמם ואין אושר גדול יותר מלראות אדם שכותב את הרגשות שלו בצורה כנה כשבדרך מגיעות תובנות על החיים שלו. אני רוצה להיות מרצה מבוקש, אני חושב שאני יכול לדבר הרבה על כוח רצון, על התמדה ועל הצלחה."

אתם מרגיש שאתה והסופרים הצעירים שפרצו איתך מובילים את הטרנד החדש של סופרי הרשת הצעירים?

"אני חושב שעברתי דרך עצומה, אני חושב שבזכותי ובזכות כותבים מוכשרים אחרים גרמנו לפריצת דרך בממדים עצומים לסופרים צעירים וליוצרים שלא בהכרח מתיישבים על הטייטל של "סופרים" והכנסנו את הספרות למיינסטרים."

 

ניסית להוציא את הספר שלך דרך ההוצאות לאור הוותיקות במדינה?

"לא, אבל אחרי שהספר הראשון הצליח הוצאה מוכרת וגדולה נתנה לי הצעה מאוד מכובדת שלא כל סופר היה מקבל וסירבתי. אם הספר הראשון לא היה זוכה להצלחה אדירה כזאת והיה מטלטל את עולם הספרות בישראל הם לא היו יורקים לכיוון שלי ולא רציתי שתהיה לי התעסקות של גורמים חיצוניים, לא רציתי למכור את האומנות שלי, רציתי אני לעצב, לשווק, למתג מבלי שאף אחד יתערב בתוכן וללכת בדרך שאני מאמין בה ואני מאמין שאין מישהו שיודע יותר טוב בשבילי מה אני צריך לעשות מאשר אני עצמי, אני גם חושב שהדרך שלי הוכיחה את עצמה. את הספר השני שלי, כמו הראשון הוצאתי בהוצאה עצמאית, הוצאת ספרי ניב".

מאיפה באה המוטיבציה שלך ללכת בדרך עצמאית?

"היא מגיעה מהפרגון והאהבה שאני מקבל מהקהל, לא פעם ולא פעמיים קיבלתי הודעות מאנשים שאמרו לי שהם היו על סף התאבדות ושהמילים שלי הצילו אותם. אני חושב שאין משהו שיכול להחדיר בי יותר מוטיבציה מהדבר הזה ואני גם מבטיח ומתחייב שלא תישאר תקרה אחת שאני לא אשבור או ארסק".

 

ספרו השני (קרדיט: הוצאת ניב)

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר