למרות התנגדות השכנים: אושרה בניית מרפסות חדשות ברמז 35

המחיר: כ-70 אלף שקל ואי נוחות במשך כשנה. הסוכריה: ערך הדירות צפוי לקפוץ בכ-100,000 שקלים ויותר

פורסם בתאריך: 28.11.17 10:59

ועדת המשנה לתכנון ובנייה של עיריית ראשון לציון החליטה השבוע לאשר לדיירי הבניין ברחוב רמז 35 (שכונת רמת רמז) ליישם את ההיתר שניתן בשנת 1978 לתוספת מרפסות. קבלת ההחלטה מיטיבה עם בעלי שש הדירות העורפיות בבניין (שבו קומת קרקע ועוד שש קומות), שלא נהנו מהאישור להקמת מרפסות בדירות הקדמיות, אשר ניתן בינואר השנה, וכבר מבוצע בפועל.

דיירי הבנין הסמוך התנגדו להחלטה זו, ובנימוקי דחיית התנגדויותיהם נאמר כי "הבלטת המרפסת הינה בתחום הבנייה המותרת במרווחים, מדובר במרפסות שהן בחלקן ברוחב 1.85 מ' בלבד ובעומק כ-3.50 מ'. קו הבניין הצידי שלהם הינו 6 מ'. מדובר בבליטה סבירה בנסיבות העניין והמרחק המתקבל בין הבניינים לאחר התוספת הינו מעל 6.00 מ' שהינו מרחק סביר בסביבה אורבנית בנויה. כמו כן, לא צפוייה כל מניעה למימוש ממ"דים בבית המתנגדים".

 

הבנייה נמשכת בדרך כלל בין 10 ל-14 חודשים, ובמהלכה תימנע מדיירים בבניין גישה למגרש החנייה, והם ייאלצו למצוא חנייה ברחובות הסמוכים.

לדברי נאוה מרום, זכיינית "רימקס טים" בעיר, תוספת מרפסת גורמת לעלייה של 100 אלף שקל ויותר במחיר הדירה, כשהשינוי תלוי גם בגודל המרפסת שנע בדרך כלל בין 6 ל-11 מ"ר. "חשוב להבין שביצוע הפרויקט כרוך בעלויות בסדר גודל של 70 אלף שקל לדיירים הנוכחיים ולכן מחיר המכירה המבוקש יקפוץ ב-100 אלף ויותר. אני מכירה בניינים בעיר שעברו תהליך דומה, בגלל תמ"א או בשיטה של יציקה חיצונית שמאפשרת תוספת בנייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר