הרצח הראשון מגיע לבמות: בתפקיד הבל – קסניה מראשון לציון

חן הולצמן וקסניה גלונט, שמגלמות את קין והבל בקונצרט מיוחד של תזמורת הבארוק ירושלים עם מיתר אופרה סטודיו, שוברות כל סטיגמה על האופרה. קסניה הופיעה עם להקת מטאל, חן הייתה טום בוי - ושתיהן לא מתחברות לסיפור התנ"כי ממקום של אמונה. בקרוב הן יופיעו בנס ציונה

פורסם בתאריך: 31.5.22 16:18

עזבו אתכם מקלישאות אופרה על השמנה שמבשרת את סופה של היצירה, ובואו להכיר את הדור הבא של האופרה – תוסס, נמרץ ומחובר לסגנונות מפתיעים. נשמע לא אמין? לא עד שפוגשים את קסניה גלונט, זמרת סופרן שהופיעה עם להקת המטאל Sensorium. "הגעתי לזה מתוך סקרנות", היא מספרת בראיון שאנחנו מקיימים איתה לרגל הבכורה הישראלית ליצירה "הרצח הראשון" מאת אלסנדרו סקרלטי, שתעלה בקרוב בקונצרט מיוחד של תזמורת הבארוק ירושלים. לדבריה, "קהל של מטאל הוא קהל נהדר, שמאוד מרים ומאוד מקבל אותך. הוא לא שופט אותך כמו באופרה, שזה עולם מאוד בררני".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


גלונט, תושבת ראשון לציון, נולדה במוסקבה, שם ספגה אהבה לאופרה, לתרבות גבוהה וגם למקצוע הראשון בחייה: כימאית. אחרי תקופה קצרה שבה חיה בניו יורק ועבדה במכון הבינלאומי לאמנויות ווקאליות IVAI, חזרה לארץ וכיום היא מסומנת כהבטחה גדולה באופרה הישראלית. "אני מאמינה שהאופרה צריכה להיות נגישה לכולם, אבל לצערי כיום התחום הזה פתוח רק לאנשים מבוגרים ועשירים. נכון שיש כרטיסים מוזלים, אבל לא מספיק מפרסמים את המידע הזה וחבל".

למרות שהיא משתתפת ביצירה על אחד הסיפורים התנ"כיים הידועים, היא פחות מתחברת אליה ממקום אמוני. "אני אתאיסטית", היא מצהירה. "אני מתחברת לטבע האדם ואני חושבת שמה שאפשר ללמוד מהסיפור על קין והבל, הוא מה המחיר של גאוותנות. זה השורש לכל הדברים הרעים שקורים".

היצירה, שנועדה במקור לביצוע קונצרטנטי, נשענת על דרמטורגיה מוזיקלית מסעירה. האורטוריה מציירת את הסיפור התנ"כי על קין והבל בצבעים עזים ומעצימה את התככים, הרגשות, הקשיים והכאב שעמם התמודדו הגיבורים הבראשיתיים, שחתומים על פרשיית הרצח הראשונה בתולדות האנושות. את היצירה מביימת שירית לי ווייס הבמאית המוערכת.

את קין מגלמת חן הולצמן (אלט), תושבת כפר סבא, שהחלה לשיר מוזיקה בתיכון מנור כברי בצפון. לאחר מכן עשתה תואר ראשון במוזיקה באוניברסיטת תל אביב ותואר שני באוניברסיטת סן פרנסיסקו. כשהיא נשאלת האם הקהל בארצות הברית מקבל את האופרה טוב יותר מהקהל הישראלי, היא חושבת לרגע ופוסקת: "בבארוק אין הבדל. אלה אנשים שמגיעים עם הבנה, ויודעים לקראת מה הם הולכים. ההבדל הוא יותר מבחינת הזמרים. בארצות הברית יש יותר מוסדות תרבותיים והזדמנויות, ואילו בארץ יש רק בית אופרה אחד, אז יותר קשה להתפרנס מאופרה". 

הולצמן מעידה על עצמה שהייתה בילדותה "טום בוי". "תמיד התחברתי יותר לבנים מאשר לבנות, מיעטתי ללבוש שמלות, ועד היום אני לובשת בגדים מינימליסטיים. כשאני עולה על הבמה, אני אישיות אחרת לגמרי ואני מאוד שמחה ללבוש בגדים זוהרים ומרשימים".

השאלה הראשונה ששאל אותה המנצח של הקונצרט, דוד שמר, הוא איך היא מתחברת לתפקיד של רוצח. "אני בן אדם שיש בו כעס ושנאה, ואלה כידוע בסיס שיכול להוביל לרצח, אבל אני לא חושבת שהייתי מסוגלת לרצוח", היא אומרת. 

כמו גלונט, גם הולצמן לא מאמינה גדולה, והיא בוחנת את סיפור הרצח כסיפור משל. "בסופו של דבר, זה לא מה שקין עשה, אלא איך הוא התמודד עם התוצאות. לא הרגו אותו. העונש שלו היה לחיות עם עצמו. זה נשמע פחות נורא מכלא, אבל באופרה קין מסביר למה העונש שלו יותר נורא ממוות".

אי אפשר לסיים ראיון עם זמרת אופרה צעירה מבלי לשאול האם העובדה הזו עוזרת לה בדייטים. "כל בן אדם שאני מספרת לו שאני זמרת אופרה מגיב בצורה טובה", היא אומרת. "אני שומעת תגובות כמו 'וואו, אתם כאלה מיוחדים'. מתייחסים אלינו כמו האליטה של הזמרים, כמו רקדני בלט". 

 

"הרצח הראשון" מאת אלסנדרו סקרלטי בביצוע תזמורת הבארוק ירושלים ומיתר אופרה סטודיו: ימקא הבינלאומית ירושלים; אולם צוקר, היכל התרבות תל אביב; משכן לאמנויות, נס ציונה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר