הצעה: זוכים בדיור בר השגה יוכלו למכור את הדירה

דורון אוזן מקדם הצעה לשינוי בתקנות מכירת דירות מחיר למשתכן, על מנת להענות לצרכים המשתנים של הזוכים בחלוף הזמן והתרחבות המשפחה

פורסם בתאריך: 23.10.17 11:04

המשנה לראש עיריית ראשל"צ ומחזיק תיק הצעירים והנוער, דורון אוזן, מקדם מהלך לפיו זוכים בהגרלות דירות בפרויקטים לדיור בר השגה בעיר יוכלו למכור את הנכס תוך ארבע שנים מרגע קבלת היתר הבנייה או שבע שנים מיום הזכייה בהגרלה, כלומר במהלך השנתיים הראשונות למגורים בדירה, כאשר היום המינימום הוא ארבע שנים. לדבריו, המטרה היא מצד אחד להקל על הזוכים ליהנות מהנכס החדש וגם לאפשר להם להיפטר מהדירה במידת הצורך.

אוזן מסביר שזכייה בדירת שלושה או ארבעה חדרים בשטח של 80-100 מ"ר משמחת מאוד זוג צעיר אבל עד לכניסה לדירה עוברות שנים רבות ובינתיים בחלק מהמקרים המשפחה מתרחבת ולכן דירה כזו עלולה להיות קטנה מדי עבור משפחה עם 2-3 ילדים. בעיה כזאת אינה נוגעת כמובן לרווקים וזוגות ללא ילדים.

מוקדם יותר השנה התקבלה הצעתו של אוזן לבטל את הסעיף האוסר באופן גורף השכרה לחמש שנים של דיור בר השגה, בשכונות נחלת יהודה וכלניות. גם כאן, הוא מסביר, גורמת התרחבות המשפחה במהלך שנים אלה לצורך לעבור לדירה גדולה יותר, ומצד שני השכרה לתקופה כזו מעודדת ספקולציות בדירות מצד משקיעים. ההצעה אושרה וקובעת שזוג עם 2-3 ילדים יוכל לפנות לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבקשה להשכיר את הנכס, ואז בקשתו תיבחן במטרה להוציא לזוג אישור מתאים. אותו עיקרון מיושם גם בפרויקטים של "מחיר למשתכן", לפי הנחיות משרד השיכון.

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר