מחזיקת תיק החינוך והתרבות, ליאל אבן-זוהר (צילום: פרטי | אילוסטרציה By ESB Professional shutterstock)
מחזיקת תיק החינוך והתרבות, ליאל אבן-זוהר (צילום: יח"צ | אילוסטרציה By ESB Professional shutterstock)

מחזיקת תיק החינוך ליאל אבן זהר: "אנחנו צריכים לחיות בצילה של הקורונה ולפתח אסטרטגיות חדשות של למידה"

מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך ליאל אבן זהר לקראת פתיחת שנת הלימודים: "ההערכות בעיצומה, ומושקעים משאבים רבים כדי שהשנה תיפתח כסדרה, כשבריאות התלמידים בראש מעיינינו"

פורסם בתאריך: 24.8.21 06:40

בשבוע הבא עתידה להיפתח שנת הלימודים, רגע לפני, מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך ליאל אבן זהר מספרת על הלבטים, ההחדשנות הפדגוגית היעדים, והאם היא חושבת שצריך לפתוח את השנה בצורה הנוכחית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"כמו בכל שנה ישנה הערכות רבה לקראת פתיחת שנת הלימודים שכוללת בין השאר בניית מוסדות חינוך חדשים, שדרוג של בתי ספר וגני ילדים קיימים, רכישת ציוד חדש, שיבוצים ועוד. לכל זה כמובן מצטרפת מורכבות הקורונה ונדרשנו להיערכות מיוחדת שמחייבת את כל המערך העירוני להתגייס לפתוח את מערכת החינוכית על כל מורכבותה, ומצד שני לשמור על בריאות התלמידים, שעומדת בראש מעניינו.אבל במקביל להערכות לבדיקות, ערכות, ושאר עניינים אפידמיולוגיים, לא נשכחה החדשנות הפדגוגית" אומרת אבן זהר ומוסיפה "כחלק מהתפיסה שמוביל מינהל החינוך להתחדשות פדגוגית בגני הילדים דאגנו לחדש עשרות גנים בריהוט וציוד חדש. מאחר והעיר נמצאת בתנופת פיתוח ובנייה של שכונות חדשות נבנו מוסדות חינוך לצד המגורים, כך לדוגמה בשכונת רקפות הצומחת ניתן השנה מענה לכ-500 (!) ילדים בגיל הגן. בסה"כ יתחילו בתשפ"ב כ-50,000 ילדים בעיר לימודים ב- 422 גני ילדים, מתוכם 68 גני חינוך מיוחד, 58 בתי ספר יסודיים ו-32 בתי ספר על יסודיים (חטיבות ותיכוניים) וכן בכ- 40 מעונות "ילדות ראשונית", של החברה העירונית".

 איך הולכת להראות מערכת החינוך של העיר בשנה הבאה?

"כשנכנסתי לתפקיד קיבלתי רוח גבית מראש העירייה לקדם כיתות קטנות בכיתות הנמוכות וגני החובה, מתחת ל- 30 ילדים, ולהרחיב את כמות המסלולים וסוגי בתי הספר בעיר, ושנתיים וחצי מאז שהתחילה הקדנציה, הצלחנו להטמיע "תקן ראשון לציון" , הן בכמות והן במגוון. אני מאמינה שצריך לשלב עקרונות של חינוך "פרטי" בחינוך הציבורי וזה מה שראש העירייה ואני, באמצעות מינהל החינוך של העיר בראשות אטי אדר, החברה העירונית בראשות אלי פולק בשיתוף חבריי לסיעה עו"ד סורין גנות וד"ר ענת ליבוביץ, צוותי החינוך ונבחרת המנהלים המעולה שלנו, וכל הנהלת העירייה וצוותי החינוך העירוניים, מובילים בשנתיים האחרונות. בתשפ"ב נפתחו בראשון לציון יותר אפשרויות לימוד ציבוריות מאשר בכל הערים בארץ. בתי ספר ברוח מונטסורית, PBL, חברתי-מונטסורי, רג'יו אמיליה, דו לשוני, קמפוסים, טבע, גנים סנסו מוטוריים, גני חורשה, ועוד , כדי שכל ילד יוכל לבחור את מה שמתאים לו ויוכל לממש את הפוטנציאל שבו. במקביל השקענו שעות בבתי הספר העל יסודיים, הוספנו מיליונים לשיפור סביבות למידה ולתגבורים. כשאנחנו מקבלים את המדדים ממשרד החינוך אנחנו מבינים שזה עובג".

האם את חושבת שהיה צריך לפתוח את מערכת החינוך ב-1 בספטמבר?

"כן. אנחנו צריכים לחיות בצילה של הקורונה ולפתח אסטרטגיות חדשות של למידה ואסטרטגיות של אבחון, זיהוי ובידוד על מנת לצמצם את הסיכונים למרבית האוכלוסייה. לצערי, השנתיים האחרונות לימדו אותנו כי היעדר חיים חברתיים גרם נזק גדול לילדים בכל הגילאים, ואני חושבת שחיי שגרה ככל האפשר הם צו השעה"

משרד הבריאות מבקש שההורים יעשו בדיקות יומיות לתלמידים. זה יעבוד?

"העירייה בראשות ראש העירייה רז קינסטליך, וכל הנהלת העיר, עושים מאמצים רבים כדי לשמור על בריאות התושבים, הן באמצעות הקמת מתחמי בדיקה והן באמצעות הסברה, וזו הזדמנות להודות ליו"ר ועדת מל"ח מיכל קלדרון,  להנהלת העיר שכולה רתומה, ולמשל"ט העירוני, על כל העשייה והמחויבות כלפי התלמידים.ערכת הבדיקות שיקבלו ההורים היא כלי נגיש שבעזרתו אפשר יהיה לבדוק את הילדים. זו העת לגלות סולידריות חברתית ובאמת לבדוק את הילדים, כדי להבטיח את המשך הפעילות הכלכלית והחינוכית בישראל בכלל ובראשון בפרט".

העיר נמצאת בתנופת פיתוח. איך דואגים שיהיו מספיק מוסדות חינוך? 

"עיריית ראשון לציון בונה ומתכננת בימים אלה מעל 100 (!) מוסדות חינוך חדשים לשלושת השנים הקרובות. הגורם המעכב היחיד הוא קצב האישורים של הממשלה ובעיית התקציב הממשלתי. אנחנו מקווים שהממשלה תיתן את המענה הראוי לקצב הפיתוח הגובר של העיר. הנהלת העיר וכל גורמי המקצוע בחברה הכלכלית ומינהל ההנדסה, הכינו בצורה מצוינת את שנת הלימודים תשפ"ב, גם כשנוספו גני ילדים ומוסדות עקב הצמיחה המהירה. בברכת ראש העיריה ובזכות עבודה מאומצת של מינהל שפ"ע בראשות ראובן הרשקוביץ וסגן ראש העירייה אבי חיים, שופצו ושודרגו בתי הספר החדשים "אורנים" וחטיבת "ידלין", ובתי הספר הדתיים "שובו" ו-"חפץ חיים" שעבר למיקום חדש. כמו כן, שופצו השנה מרכז התמיכה היישובי עבור החינוך המיוחד (מתי"א) והמרכז לפיתוח סגלי ההוראה (פסג"ה) שבמערב העיר. אני בטוחה שגם בשנים הבאות, נצליח לתת את המענה הראוי לכלל צרכי החינוך של תושבי העיר, בכל המגזרים והמסלולים".

 אילו יעדים הצבת לעצמך לשנה הבאה?

"היעד שלי היה ונותר להפוך את ראשון לציון לעיר החינוך של ישראל. לספק חינוך ציבורי מעולה; באיכות וברמת לימודים גבוהים ככל האפשר, המעודד ערכים, מצוינות ומעורבות חברתית וסולידריות אזרחית, ולתת לילדים של העיר את כל האפשרויות של חינוך מצוין, כולל הכלה , העשרה,שפות וספורט, ברמה ובשאיפה מתמדת לשירות ועקרונות של חינוך פרטי. לא הכל ניתן להשיג ביום אחד ואף לא בשנתיים. זה יקח זמן. אבל אנחנו חווים תהליך של שיפור מתמיד ורואים תוצאות".

 

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר