"רמת אליהו תהפוך ליוקרתית ומבוקשת כמו נחלת יהודה"

כיצד ישפיע פרויקט בינוי-פינוי בשכונת רמת אליהו על מחירי הדירות?

פורסם בתאריך: 26.8.20 15:20

לפני כחצי שנה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הפקידה תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת רמת אליהו. מדובר באחד הפרויקטים הגדולים ביותר בארץ שמקודם על ידי עיריית ראשון לציון וביוזמתה. "כל מי שחושב על רכישת דירה להשקעה, ללא ספק ששכונת רמת אליהו היא בין האופציות הטובות ביותר", אומר השבוע רז כחלון, יועץ ומתווך נדל"ן ברשת קלר-וויליאמס KW, המתמחה בשכונת רמת אליהו.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בשכונת רמת אליהו שבמערב ראשון לציון, מתגוררים כ-12 אלף תושבים ועל פי התוכנית, כ-2,900 דירות ישנות ייהרסו ובמקומן יוקמו 5,397 דירות חדשות בבניינים בני 9-30 קומות.

"השכונה מציעה כיום נכסים במחירים אטרקטיביים והתשואה עליהן היא מהגבוהות שהשוק יכול להציע. זאת משום שהשכונה עוברת תהליך בינוי-פינוי ובטווח של כמה שנים היא תשתנה ללא היכר", כך מסביר כחלון, "בימים אלה התוכנית כבר מיושמת ברחובות חיים אריאב ושי עגנון. יש 100 אחוזי חתימות של התושבים וכבר נבחרו הקבלנים".

כחלון מוסיף כי "בעלי הנכסים יקבלו דירות חדשות בשכונות נחלת יהודה, נוריות, מתחם האלף או ברמת אליהו, לפי בחירתם. בקרב כל אנשי הנדל"ן, קיימת אחדות דעים שהשכונה תהיה הפנינה של העיר. בתוך כמה שנים היא תהפוך ליוקרתית ומבוקשת ממש כמו נחלת יהודה".

עד כמה המחירים כיום אטרקטיביים?

"הם מאוד אטרקטיביים למשקיעים. לדוגמה, כיום משווקת דירת שלושה חדרים בקומה שלישית ללא מעלית ברחוב ש"י עגנון, ב-1.49 מיליון שקל. מי שירכוש אותה יקבל במסגרת תוכנית בינוי-פינוי דירה בשכונת נוריות שגדולה ב-12 מ"ר ויקבל גם מרפסת בגודל 12 מ"ר. שווי דירה כזאת הוא כ-1.9 מיליון שקל".

לפני כחודש ועדת הכספים בכנסת החליטה להפחית את מס הרכישה למשקיעים משמונה לחמישה אחוזים. לדברי כחלון, "מרגישים בשטח את השינוי שההטבה הזו יצרה. זה מעודד משקיעים שישבו על הגדר לחפש מציאות. במהלך הימים האחרונים יש התעניינות גוברת ומשמעותית ואנחנו בהחלט מרגישים את זה".

כיום השכונה סובלת מבעיית תדמית

"כל זה עומד להשתנות. בקרוב תיכנס אוכלוסייה חדשה, חזקה יותר, השכונה תעבור שיקום ושיפור תשתיות, וזה יביא להשבחת נכסים. אפשר להבין איך תראה השכונה בעוד ארבע-חמש שנים. זו תהיה שכונה יוקרתית עם יתרונות שאין להרבה שכונות כמו הקרבה לים, לקניונים, לכבישים 4 ו-431, המיקום של השכונה הוא הטוב ביותר באזור מערב העיר".

כמי שמתמחה בתחום הנדל"ן, האם תוכל להעריך את התשואה למשקיעים?

"מי שישקיע כיום ברמת אליהו יקבל תשואה מקסימלית שאף השקעה לא תניב לו. מספיק לראות את הנתונים בעשור האחרון כדי להבין זאת. בעלי דירות ברמת אליהו הכפילו את שווי דירתם".

ממלא מקום ראש העירייה ותושב השכונה, אסף דעבול, מצטרף להערכותיו של כחלון: "במשך יותר מ-20 שנה אני חולם על פינוי בינוי בשכונת רמת אליהו. לאורך כל השנים, בכל תפקידיי פעלתי לקדם נושא חשוב זה לתושבי השכונה. היום אני שמח שהטיפול בפרוייקט חשוב זה נפל בחלקי בתפקידי כמ"מ  יו"ר החברה הכלכלית שמקדמת את הפרוייקט. אני שמח לבשר לכולם שאנו בשלב בניה בשכונות נחלת יהודה ונוריות בשלבי בניה. עם סיום הבניה, נעביר תושבים לשם. נהרוס בניינים ברמת אליהו ונתחיל בנייה ברמת אליהו. ברוך השם הגענו סוף סוף ליעד".

אסף דעבול. צילום פרטי

אסף דעבול. צילום פרטי

המחירים עדיין אטרקטיביים

הנתונים שמציג כחלון, אשר לקוחים מאתר רשות המסים, מלמדים כי היקף העסקאות ברמת אליהו עולה על אלו שבוצעו בשכונה קריית כרמים. לדוגמה, במהלך 2018-2019 בוצעו 109 עסקאות נדל"ן ברמת אליהו ובשנים 2019-2020 בוצעו עד כה 124 עסקאות. לעומת זאת, בקרית כרמים בוצעו בשנים 2018-2019 רק 41 עסקאות ובשנים 2019-2020 בוצעו רק 51 עסקאות.

כיום, על אף עליות המחירים, טווח מחירי הדירות ברמת אליהו עדיין אטרקטיבי ביחס לשכונות קרובות. לדוגמא, מחיר ממוצע של דירת 3 חדרים עומד על כ- 1.4 מיליון שקל, דירת 4 חדרים כ- 1.5 מיליון שקל ודירת 5 חדרים כ- 1.65 שקל.

כחלון. צילום פרטי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

25 תגובות
  1. ירין אלוש

    אין על רז כחלון! מספר אחד בעולם .
    תהיו רגועים ותישנו בנוח אם סגרתם עסקה עם רז !

  2. הראל סראג׳

    כתבה מעולה, נתונים מדוייקים. אין ספק שהשקעה ברמת אליהו זוהי השקעה חכמה.

  3. אוריאל

    כתבה חשובה מאד
    משמח אותי לקרוא שהחליטו לעשות משהו בנוגע לשכונה הזאת
    שווה לקנות שם דירה להשקעה!

  4. אוריאל זהבי

    כתבה חשובה
    משמח אותי לקרוא שהחליטו לעשות משהו בנוגע לשכונה הזאת
    שווה לקנות שם דירה להשקעה!

  5. אורח

    אני מכיר את רמת אליהו חמישים שנה .כמו שאני מכיר את השם שלי כחה אני מכיר את רמת אליהו .ברמת אליהו .בשנים האחרונות צא צו כל מני חנויות לא חוקיות .פשוט מערב הפרוע כל אחד עושה מה שהוא חושב ועף אחד לא מוזיז אף עף רמת אליהו בחיים לא יהיה בו שינוי רק תירהו ליד מרכז המסחרי ואז תבינו למה לא יהיה שינוי .היום ליראות את רמת אליהו .בעזה יש מקומות יותר יפים .אני כותב בגלל שכואב לי

  6. מומחה

    אנשים בורחים רק מהשם רמת אליהו תחליפו את שם הישוב אנשים יבואו לדוגמא במקום עפולה קראו נוף הגליל איזה יופי

  7. Llllll

    היתחדשות עירונית יש אנשים בעיקר מבוגרים שאין להם עיניין בפינוי בינוי באילוץ הרב הם נאלצים לחתום נושא היטל השבחה היא בעיה רצינית אזרחים שאין ברשותם כספים לשלם היטל השבחה לפי ההיגיון היזם צריך לשלם ולא בעל הנכס זה מילכוד לאדם מבוגר איפה עומד הנושא החמור שמדיר שינה מאזרחים מצב של אילוץ לתשלום מס ואם רוצים לימכור יהיה גם מס בו בזמן ההדירה הישנה אין עליה מס מילכוד נוראי

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר