מיון במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא)
מיון במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא)

"הגל הנוכחי של הקורונה מתאפיין ביותר צעירים ומספר החולים קשים צפוי לעלות"

מנהל המחלקה לרפואה דחופה בשמיר-אסף הרופא, ד"ר דניאל טרוצקי, מסביר מדוע יש פחות מונשמים ויותר חולים קשה

פורסם בתאריך: 10.7.20 09:34

המחלקה לרפואה דחופה בשמיר-אסף הרופא, יחד עם הנהלת בית החולים, ערכו בחודשיים האחרונים לא מעט שינויים במסגרת המלחמה בקורונה, ביניהם שיפוצים והקמת חדרים לחולי קורונה, הקמת שמונה חדרי טיפול נמרץ ייעודיים עם תת לחץ, כניסה נפרדת מהכניסה הראשית, צוות ייעודי לחולי קורונה, הקמת מחסנים, יצירת מסלולים בטוחים וצוות תחקור למחלקת הקורונה. מנהל המחלקה, ד"ר דניאל טרוצקי, אומר כי ישנו הבדל בין הגל הראשון של הקורונה לגל השני וקורא למטופלים: "אל תחששו להגיע, הקורונה לא תיעלם בזמן הקרוב".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


נראה כי נגיף הקורונה לא מתכוון להיעלם. בעוד שבגל הקורונה הראשון השיא הגיע ל-741 נדבקים ביממה, בגל השני נחצה רף ה-1,000 חולים ביממה. אולם ד"ר טרוצקי מסביר כי בשונה מהגל הראשון שיוחס לאוכלוסייה המבוגרת יותר, הגל הנוכחי שמתאפיין בגילים צעירים יותר אבל ככל שהזמן עובר רואים מסה גדולה יותר של חולים קשים יותר.

ד"ר דניאל טרוצקי

ד"ר דניאל טרוצקי. צילום: יפעת חדד

"אנחנו רואים עלייה לאומית בקרב החולים המאומתים", אומר ד"ר טרוצקי, "מנגד הגל הזה שונה כי הפעם רואים מטופלים שהם חולים מאומתים מגיל 10 עד 50, צעירים יותר. בנוסף, ההבדל מהגל הראשון הוא שהיום ניתן למצוא פחות חולים מונשמים. המחלה היא מחלה חדשה שתוקפת את הריאות, בתחילת הדרך, הנשימו והרדימו מטופלים קשים אבל מחקרים הראו שזה לא עוזר, ובמקביל התפתחו טיפולים חדשים כמו מתן חמצן בלחץ גבוה ועד טיפולים שמועילים במקום מהנשמה, לכן אנו סופרים בגל השני עלייה בחולים במצב קשה ופחות מונשמים. בנוסף, יש גם את העובדה הפשוטה שהחולים יותר צעירים, עם פחות מחלות רקע ולכן פחות מונשמים".

ד"ר טרוצקי מסביר מה הסיבה לעלייה בתחלואה בקרב הצעירים ואומר: "הסיבה ל'גל הצעיר' שאנו רואים עכשיו, בדיוק שבועיים שלושה לאחר פתיחת הסגר, הוא בשל מפגשים בדרגת סיכון גבוהה להדבקה כמו בתי ספר ואירועים, בעוד החתך המבוגר באוכלוסייה למד לשמור על עצמו ומבודד טוב יותר בבתי האבות, לדוגמה. אך זה צפוי להשתנות".

הפחד העיקרי סביב וירוס הקורונה הוא התחלואה הרבה שתביא גל של מאושפזים לבתי החולים, ד"ר טרוצקי מסביר כי בית החולים שמיר-אסף הרופא פתח מחלקה נוספת במתחם הקורונה ולפי צורך תיפתח מחלקה נוספת. "נעשתה הכנה של מתחם גדול שכולל כמה מחלקות ולפי צורך אנו יכולים לפתוח עוד ועוד מחלקות".

האם נראתה ירידה בהגעה לחדר מיון בגלל וירוס הקורונה?

"סביב הגל הראשון ראינו הפסקה של הגעה למחלקה הדחופה וברגע שהסגר הופסק ראינו מטופלים שמגיעים עם אבחנות מאוחרות רק בגלל הפחד מחשיפה לווירוס. אנשים צריכים להמשיך ולהגיע כשצריך. מה שכן חשוב, זה לנקוט בכל אמצעי המיגון, כמו חבישת מסכה, שמירת מרחק ושטיפת ידיים. הווירוס הזה שאנו עומדים מולו, הולך להיות פה בחודשים ובשנים הבאות, הוא לא הולך להיעלם וחשוב שנתייחס ונטפל גם בתחלואה הקיימת שלא קשורה לקורונה".

לסיכום, מסביר טרוצקי, כי "במחלקה לרפואה דחופה ישנם שלושה אזורים, הראשון הוא אזור 'נקי' ומופרד ללא חולי קורונה, המחלקה השנייה מיועדת לחולים מאומתים ועוד אזור של 'חשודים'. שינינו הכול, כולל צוות שמטפל רק במחלקת הקורונה כדי ליצור רוגע וחשוב שאנשים יבינו שהכול פועל בצורה מסודרת ללא ערבוב בין המחלקות כך שמי שצריך להגיע שלא ידחה ויבוא".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר