גם לאחר פתיחת הקניונים בעלי העסקים מתקשים לשרוד: "נגמר לנו האוויר"

הקניונים חזרו לפעילות מלאה, אבל בעלי עסקים רבים בחרו שלא לפתוח את העסק ומדווחים על הפסדים כבדים: "אנחנו קורסים"

פורסם בתאריך: 14.5.20 13:57

לפני שבוע, אחרי חודשיים של השבתת הפעילות בעקבות התפשטות הקורונה, נפתחו מחדש הקניונים גם בראשון לציון, בכפוף להגבלות והנחיות משרד הבריאות. אולם למרות החזרה החלקית לשגרה, רבים מבעלי העסקים עדיין מתמודדים עם משבר כלכלי עמוק.

בראשון לציון שכבר זכתה לכינוי "עיר הקניונים" פועלים שמונה קניונים ומרכזי קניות, ששבו לפעילות מלאה. אלא שחלק מהעסקים בחרו שלא לחזור לפעילות. "אנו מפסידים כסף רב על כל יום שאנחנו פותחים את העסק", מסבירים בעלי העסקים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


גם דור יניב, בן 30, החליט שלא לחזור לפעילות. יניב, הבעלים של עסק במתחם המזון בקניון הזהב, מספר כי לאחר כמעט שמונה שנים כעצמאי, הוא אינו רואה בתנאים שנוצרו עתה כל סיבה לפתוח את המקום, ומסביר: "הקורונה גמרה אותנו סופית. המחשבה היא לעזוב הכל ופשוט לרדת מהארץ. איבדתי כל אמון במערכת. נתתי את הנשמה לעסק הזה והבור הכלכלי שנפער – הוא ענק. כל הכסף שחסכתי לקניית דירה, כל מה שהכנתי בצד ליום פקודה, הכל נשרף בחודשיים האלה. במצב הנתון, לא שווה לי לפתוח".

"עסק שאינו כלכלי אין מוטיבציה לפתוח אותו ולנהל אותו באופן שגרתי", מוסיף יניב, "הסוחרים נשארו ללא חמצן. אני משלם לקניון דמי ניהול בסכום של 8,500 שקל בחודש, ושכירות של 18 אלף שקל עבור שטח של 30 מ"ר. לזה מתווספות הוצאות על מחסן, חשמל, מים ארנונה שילוט ועוד. נגמר לנו האוויר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


גם משה הדדי שעובד במתחם האוכל כבר שבע שנים, מתמודד עם משבר כלכלי קשה. "אנשים חושבים שזה מכרה זהב ושאנו מדפיסים כסף, אבל זה לא ככה", הוא אומר, "נכון שהיו שנים טובות, אבל השנה האחרונה הייתה קשה ביותר. הקורונה לקחה אותנו אחורנית ולמטה והחודשיים האחרונים הכניסו אותנו לבור עמוק וגדול. אנו עובדים בשיטת שוטף פלוס 60, ובתחילת אפריל אנחנו משלמים את החשבונות של ינואר. לא היו הכנסות רק הוצאות, כי היינו סגורים. הבור הכלכלי הוא מחסור של כ-170 אלף שקל לספקים. אנחנו קורסים".

בהנהלת קניון הזהב מסבירים כי "נתנו מתווה הנחות מעולה. כל מי שרוצה לדבר עם ההנהלה יכול לפנות אלינו ישירות. המתווה כולל מדרגי הנחות ממרץ ועד יוני גם על השכירות וגם על הדמי ניהול. אנו מנסים לסייע לכל מי שמגיע אלינו".

בתוך כך, אגף רישוי וקידום עסקים בעיריית ראשון לציון החל בפעולות הסברה והדרכת בעלי העסקים, על מנת לשמור על הנחיות משרד הבריאות. האגף מבצע ביקורות והדרכות לבעלי העסקים שמקבלים דף הנחיות עם כללי התו הסגול, אותו ניתן להציג בחזית העסק.

כמו כן, בעקבות הנזק הכלכלי שנגרם לעסקים רבים במשבר הקורונה, העירייה מסייעת לבעלי העסקים המקומיים שנפגעו מהמשבר בפרסום חינמי בפלטפורמה עירוניות, הקלות והטבות.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "העסקים הם חלק משמעותי מרקמת החיים ומאיתנותה הכלכלית של ראשון לציון. חשוב לסייע להם דווקא בימי המשבר שפקד אותם, בעקבות נגיף הקורונה. אנחנו נמשיך לתמוך בעסקים בעיר ככל הניתן ולשמר את המשך קיומם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר