"אם היינו חושבים שזה מה שיקרה – קרוב לוודאי שהיינו בוחרים במיקום תוסס יותר לסניף הראשון"

ממקעקעים חובבי בשר לטבעונים למי שחתומים על בשורת הפלאפל הבלגי. טלי ואלמוג שם טוב מראשון לציון הצליחו לעורר עניין גם מעבר לים

פורסם בתאריך: 25.5.19 13:35

איך הופכים שני מקעקעים חובבי בשר לטבעונים שמוכרים פלאפל מהפכני? תשאלו את הזוג טלי ואלמוג שם טוב, הורים לשניים שבאמצע החיים עשו מהפך בחייהם. בבעלותם שני סניפים של רשת הפלאפל הבלגי בראשון לציון ואחד בתל אביב. כיום הם קוטפים את פירות ההצלחה ובוחנים אפשרות להתרחב לסניפים בחו"ל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כששלושה סניפים מצליחים בבעלותם, מספרים הזוג שם טוב איך הכל התחיל, כיצד מגדלים שני ילדים קטנים בבית טבעוני והאם הם עזבו את עולם הקעקועים.

"היינו קרניבורים טיפוסיים"

בני הזוג שם טוב התחילו את דרכם המקצועית כמקעקעים. אבל אחרי שהפכו לטבעונים והבינו שאין להם יותר מדי מה לאכול הם ישבו וחשבו מה עושים. כך הגיעו לפלאפל, ולא סתם פלאפל – פלאפל בלגי שנעשה במכונת ואפל בלגי, כשהתערובת עצמה משמשת בתפקיד ה"פיתה". התוספות נכנסות פנימה, והנה מנה שמתאימה גם לטבעונים וגם למי שנמנע מגלוטן וסוכרים.   

"הכרנו לפני 13 שנה במסיבת טבע דרך חברים משותפים והפכנו לזוג תוך שבוע. מאז, מעולם לא נפרדנו", מספר אלמוג "היינו קרניבורים טיפוסיים עד שיום אחד קיבלנו קישור מחברה לסרטון יוטיוב שמדבר על תעשיית החלב, הביצים והבשר. בצהרי אותו יום עשינו קניות בסופר שכללו מוצרים רבים מן החי, כפי שנהגנו לצרוך, ובערב התיישבנו יחדיו כדי לצפות באותו הסרטון".

"הזדעזענו", מספרת טלי, "בסוף הסרטון לא היה ספק בליבנו שאנחנו מבצעים מיידית את המעבר לטבעונות. התחלנו לחקור את הנושא התזונתי והבריאותי כבר למחרת כי חשובה לנו תזונה בריאה שמטיבה עם הגוף, ומאז לא פנינו לאחור אפילו פעם אחת".

הילדים שלכם גם בעניין הטבעוני?

"הילדים שלנו, שבתאי בן חמש ונוגה בת שלוש, אינם טבעונים. בקרוב נתחיל בהסברת הנושא ונעניק להם את זכות ההחלטה המוסרית, למרות שאנו בטוחים במאת האחוזים שהתזונה הטבעונית היא הטובה ביותר. בבית אנו משתדלים לתת להם תזונה טבעונית עד כמה שאפשר, אבל בגנים, בימי הולדת וכדומה היא כבר לא טבעונית".

החיפוש אחר אוכל טבעוני הוביל את השניים לפלאפל הבלגי. "זה בעצם נבע מתוך צורך מסוים ומתוך אהבה למאכל הפלאפל", הם מסבירים, "רצינו לפתוח מסעדה קטנה וכמובן שהיא היתה חייבת להיות טבעונית. אבל עם זאת רצינו להיות נגישים לקהלים רחבים יותר כמו צליאקים, מתאמנים, שומרי משקל וסוכרתיים. מאז ומתמיד אנחנו אוהבים פלאפל, אבל הייתה לנו בעיה עם עניין השמן, הטיגון והפיתות. חשבנו איך אנחנו מעניקים מענה לכל הנקודות הללו יחדיו – טבעונות, בריאות, נגישות לקהלים רבים ומציאת קונספט שאהוב עלינו – ולילה אחד הרעיון פשוט קפץ. למחרת כבר התחלנו ליישם – רכשנו מכונת ואפל בלגי תעשייתי הביתה והרכבנו עשרות מתכונים עד שהגענו לדיוק מרבי של המנה".

מה דעתכם על המאבק שמנהלת טל גלבוע?

"טל גלבוע מנסה להעביר מסרים מתוך לבה כי היא מאמינה בדרכה ויודעת בדיוק מה הולך מאחורי הקלעים של התעשיות המדוברות, ובזאת אנו בעד. לצערנו אנחנו לא ממש עוקבים אחרי פעולותיה או אחרי תשדירים טלוויזיוניים רבים ולכן לא יכולים לתת דעה לגבי דרך ההסברה שלה. הימים שלנו גדושי עשייה וזמן הטלוויזיה שלנו מצומצם. לרוב זה 'מטוסי העל' ו'יחידת החילוץ' של הילדים".

לא חששתם להיכנס לתחום שהוא בעייתי מאוד? בכל זאת, בכל רגע נסגרות בארץ מסעדות.

"אנחנו בתחום הקעקועים ולא באמת עזבנו אותו. נכון להיום אנחנו עוסקים בשני התחומים במקביל. סטודיו סייבר טאטו פועל עד היום בהנהלתו של אלמוג זה 12 שנה, ובאופן מקביל פנינו לענף המזון, ללא כל היסטוריה או ניסיון בתחום. קפצנו למים העמוקים כי באמת האמנו בפלאפל הבלגי, באמת בלב שלם. החלטנו לפתוח סניף ראשון בעיר ראשון לציון כיוון שפה אנחנו גרים, פה ילדינו הולכים לגנים ורצינו קרבה למוכר ולנוחיות".

ולמרות הסיכון, הרשת הפכה להצלחה ענקית. האמנתם?

"האמת, לא צפינו את ההצלחה, ואם היינו חושבים שזה מה שיקרה – קרוב לוודאי שהיינו בוחרים במיקום תוסס יותר לסניף הראשון שלנו, אבל ממש לא ידענו מה צופן לנו העתיד בפלאפל הבלגי. הופתענו לטובה למרות שהאמנו בלב שלם במוצר. כיום, אגב יש התעניינות קבועה ברשת ואנחנו מקבלים פניות על בסיס יומי מאנשי עסקים שמתעניינים בזיכיון, ויש אפילו כיוון של יציאה לארצות הברית ולאירופה ועוד כמה קלפים בשרוול שיש לנו פה בארץ".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר