צילום: Mastershots4K / shutterstock.com
צילום: Mastershots4K / shutterstock.com

מדוע במוסדות החינוך בראשון לציון אין מכשירי החייאה?

ועדי ההורים מבקשים לדעת מדוע בבתי הספר בעיר טרם הוכנס המכשיר שנועד להציל חיים, כפי שדורש החוק. בעירייה מרגיעים: "הנושא בטיפול"

פורסם בתאריך: 13.5.19 15:28

"אם חס וחלילה יקרה אסון ישאלו למה לא היה דפיברילטור בבית הספר. איך זה שבשום מוסד חינוכי בעיר אין את מכשיר ההחייאה הזה שמציל חיים בזמן אמת?",  כך שואלת אם לילדה במקיף יא' בעיר.

היא אינה היחידה שחוששת. הדפיברילטור הוא מכשיר החייאה, המחזיר את קצב הלב לפעולה סדירה, באמצעות מתן שוק חשמלי. על פי חוק שנחקק לפני כשנה יש להחזיק את המכשיר במקומות ציבוריים מעל 500 איש, בהם בתי ספר, קניונים, שדות תעופה, מקומות עבודה ומוסדות להשכלה גבוהה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


החוק שעבר בכנסת לפני כשנה, כולל גם מוסדות חינוך עם יותר מ-500 תלמידים. בינתיים, בחולון הותקנו המכשירים. יפית שריקי, חברה בהנהגת ההורים העירונית בחולון יחד עם ארז אלי ראש ארגון ובקרה בחולון, הניעו מהלך לפני ארבע שנים, כאשר רכשו לבתי ספר את מכשיר הדפיברילטור. "עשינו זאת בשתי פעימות", מספרת יפית, "בפעימה הראשונה רכשנו לבתי ספר גדולים עם 500 תלמידים ומעלה. בשנה שעברה רכשנו לכל בתי הספר, גם פחות מ-500 תלמידים, כולל החינוך החרדי, לא התייחסנו לכמות הילדים. ראינו בכך חובה לכל בתי ספר שכוללים מורים ותלמידים, העירייה תקצבה את המהלך, כאשר עלות מכשיר היא כ-5,000 שקל לאחד אבל עם חיי אדם לא משחקים".

ואולם, מבירור עם יו"רים בבתי ספר בעיר, עולה כי בראשון לציון לא הותקנו מכשירים בבתי הספר. כאשר בשני בתי ספר בעיר התאגדו ההורים ורכשו את המכשירים מכספם.

ד"ר אורנה ברן, יו"ר מועצת ההורים ויו"ר בית ספר מרחבים, אומרת: "זה מכשיר מציל חיים", אומרת ברן, "הוא מאוד פשוט להפעלה. אם מישהו לא מרגיש טוב מתקשרים למד"א ומנחים את האנשים בשטח לפעול, אם יש דום נשמתי או התקף לב זה יכול להציל חיים באותו רגע עד שתגיע העזרה. לא צריך שום ידע מוקדם וזה היתרון של המכשיר. בשנים קודמות זה היה על הפרק והתמסמס. אני מאוד מקווה שזה ייצא לפועל".

מיו"ר ועד ההורים בראשון לציון, רוני עקירב, נמסר בתגובה: "אכן הובא לידיעתי כי למרות שנחקק חוק בכנסת המחייב מוסדות ציבור להחזיק במכשיר רפואי כזה, בבתי הספר בעיר עדיין לא קיימים המכשירים. מבדיקה שערכתי בערים אחרות, כמו הרצליה, אשדוד ונס ציונה, גיליתי ששם כבר נרכשו המכשירים".

"אינני יודע מי צריך לממן את עלותם, משרד החינוך או העירייה או שניהם ביחד, אבל אני קורא להם להתחיל בהליך של רכישת המכשיר. אני מבין שמדובר בהוצאה כספית חריגה, ולכן גם אם הם ירכשו בהדרגתיות, בשלוש פעימות, אני אסתפק בכך. אני בטוח שהנהגת העיר החדשה תיענה בחיוב, כדי שלא נגיע חס וחלילה למצב שמישהו היה צריך להשתמש בדפיברילטור ולא היה בנמצא".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בטיפול ובשבועות הקרובים נצא למכרז לרכישת המכשירים והצבתם בבתי הספר בהתאם לתכנית עירונית שתוסדר".

 

תגובות

2 תגובות
  1. יאיר

    בזמנו כתושב העיר וכפעיל ציבור בתחום הרווחה והקהילה זה היה לפני מספר שנים פניתי לעיריה בנושא הנושא נמצע עדיין בטיפול אך יודע לי כי בזמן כהונתו של דב צור כראש העיר הוא פעל בנושא ובוודאי יימצא התקציב להציב את מכשירי החייאה לא רק בבתי הספר מוסדות החינוך הממלכתיםי החילונים אלא גם במוסדות החרדים והדתיים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר