תלמידים בראשון לציון. צילום: באדיבות עיריית ראשון לציון

הלמ"ס: ראשון לציון מובילה בישראל באחוז נשירה נמוך מבתי הספר

אחוז הנשירה בעיר נמוך ועומד על 0.63 אחוזים בלבד, חצי מהממוצע הארצי שעומד על 1.21 אחוזים

פורסם בתאריך: 20.1.19 11:37

הישג למערכת החינוך בראשון לציון: מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על נשירת תלמידים ממערכות החינוך בשנת הלימודים תשע"ז במעבר לתשע"ח, מתברר שראשון לציון ממוקמת שלישית מבין 15 הערים הגדולות בישראל עם אחוז נשירה נמוך של 0.63 בלבד, חצי מהממוצע הארצי שעומד על 1.21 אחוזים. לשם השוואה, בתל אביב אחוז הנשירה הוא 1.31 אחוזים. אחוז הנשירה של הבנים (0.77 אחוז) גבוה משמעותית מזה של הבנות (0.48 אחוז).


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בהקשר זה יש להזכיר שראשון לציון בולטת באחוז הזכאות לבגרות הגבוה מבין שבע הערים הגדולות בישראל, 83.1% בזכאות בקרב התלמידים המתגוררים בעיר. "אנחנו נלחמים על כל ילד וזו לא סיסמה" אמר ראש העירייה, רז קינסטליך, "כמו שאנחנו מעודדים את התלמידים להישגים, מרימים תלמידים שנתקלים בקשיים, כי גם הם יכולים להגיע בהמשך להישגים".

במינהל החינוך מציגים שלל תוכניות לימוד שמטרתן לזהות את הקשיים מבעוד מועד ולמנוע מהתלמיד מחשבות על נטישת המערכת. במסגרת התוכניות המופעלות בעיר בולטת כיתות תל"ם (תנופה לבגרות מלאה) להתערבות חינוכית-לימודית שפועלת על חוויה לימודית חיובית באמצעות הצלחה בהישגים לימודיים ומשפיעה על מסוגלות תלמידים, הורים ומורים. התלמידים מקבלים תגבור במיומנויות היסוד, וניתנים להם כלים להצליח בתחום הלימודי והרגשי.

תוכנית נוספת היא עצמ"ה (עידוד, צמיחה, מימוש, הישגים), התוכנית שמטרתה לקדם נוער בני העדה האתיופית לבגרות מלאה ולהשתלבות מיטבית בחברה הישראלית. כמו כן, פועלת בעיר תוכנית מל"א (מרחב למידה אחר), פרויקט משותף לעיריית ראשון לציון ולאגף שירותי חינוך ורווחה במשרד החינוך. הוא מיועד ישירות לתלמידים שנמצאים בסכנת נשירה עקב אי הגעה סדירה לבית הספר, תפקוד ירוד בלימודים, קשיים בתפקוד האישי והחברתי, פערים בין היכולות לבין התפקוד וההישגים ועוד. בפרויקט זה מקבלים התלמידים תמיכה רגשית ולימודית בחדר שמוקצה במיוחד עבורם בבית הספר ובאופן פרטני המותאם לכל תלמיד ותלמיד. חדרי מל"א מצוידים במחשב ובציוד למידה מתאים ומאובזרים באופן שמשדר חמימות ואסתטיות.

ויש תוכנית נוספת: הצלח"ה (הכלה, צ'ופרים, לימודים, חברה והעצמה), תוכנית שמטרתה להעניק תמיכה רחבה לתלמידים בעלי קשיים חברתיים התנהגותיים, תלמידים עם פערים לימודיים במקצועות הליבה ותלמידים בסכנת נשירה. הלמידה מתבצעת בקבוצות קטנות עם יחס אישי לכל תלמיד. הסיוע בתחום החברתי-התנהגותי נעשה באמצעות פעילויות העשרה, העצמה ותרפיה בתחומים כמו יצירה, מוזיקה, ספורט אתגרי, אמנויות לחימה, תרפיה עם בעלי חיים, תרפיה בצילום ועוד.

בעירייה מסרו כי "לכל הפרויקטים האלה מצטרפות מועדוניות חינוך שמטרתן להעניק הזדמנות שווה וצמצום פערים במטרה להביאם לסיום 12 שנות לימוד. בנוסף, מדריכי מוגנות פועלים בבתי הספר למניעת שוטטות, נשירה גלויה וסמויה וליצירת סביבה בטוחה ומוגנת לתלמידים. המדריך מהווה חלק אינטגרלי מצוות בית הספר ועובד בשיתוף פעולה הדוק עם היועצת, רכזי שכבות והמנהלים. המדריך הוא אוזן קשבת לתלמידים ממקום אמפטי ולא סמכותי ומאפשר חזרה של תלמידים למעגל ההצלחה".

ליאל אבן-זהר, מ״מ וסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, אמרה בעקבות הנתונים: ״אנו שמחים באחוזי הנשירה הנמוכים ומודים למנהלים, לצוותי החינוך ולמינהל החינוך על העשייה בנושא. כל ילדי העיר צריכים ללמוד בה ולסיים בה תיכון בהצלחה ובאופן שיאפשר להם להיות אזרחים טובים למדינה, להתפרנס ולהצליח בהמשך חייהם. תהליך הפחתת הנשירה ארוך שנים ואני שמחה לראות שאנחנו קוצרים את הפירות״.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר