הורים ב"זלמן ארן": "נדהמנו מהצבת עץ אשוח במרכז בית הספר"

"לימודי תנ"ך אין בכיתות ז' - אבל עץ אשוח יש", טוען אב לתלמידה. יו"ר ועד ההורים: "בית הספר מכבד את כולם"

פורסם בתאריך: 25.12.18 11:28

בחטיבת הביניים זלמן ארן השייכת לתיכון גן נחום בראשון לציון, הוצב עץ אשוח לרגל חג המולד. דבר שעורר את זעמם של כמה מההורים בבית הספר: "לימודי תנ"ך אין בכיתות ז', אבל עץ אשוח בלב בית הספר – יש".

"נדהמנו מהצבת עץ אשוח במרכז בית הספר. הגעתי לבית הספר והייתי המום ממה שראיתי", סיפר אב לתלמידה בבית הספר, "כיתות ז' לא לומדים תנ"ך בבית הספר. זה עצוב, כי אם היה איזון מסוים בין היותנו יהודים לבין הכריסמס זה עוד היה יכול לעבור. אבל יש לי תחושה שבשנים האחרונות זה הולך למקום לא מאוזן".

האב הוסיף כי בשנה שעברה, כשבתו למדה בכיתה ו', התקיים קונצרט לילדים במסגרת סל תרבות וגם אז נתקל במה שהוא מכנה "חוסר איזון". "הקונצרט היה לפני חג חנוכה, על הבמה הייתה תפאורה של מזחלת ואיילים. לפני שהתחיל הקונצרט התלמידים נשאלו איזה חג מתקרב, הם צעקו בקול: 'חנוכה'. והאישה ששאלה את התלמידים, תיקנה אותם ואמרה להם: 'לא, כריסמס'. אז אנחנו מבינים שהמקום שתופסים החגים הנוצריים הוא לא מזערי יותר וזה משתלט לאט וביסודיות".

אם נוספת לתלמיד בבית הספר, זעמה גם היא בעקבות הצבת עץ האשוח. "אני לא מבינה למה צריך להכניס סממנים מוצרים לבית הספר", אמרה, "זה לא שזה בית ספר משותף שבו לומדים של נוצרים ויהודים. מה כל כך דחוף להעמיד עץ חג מולד ? זה לא מתאים בעייני וחבל שזה נכנס לתוך בית הספר".

יו"ר ועד ההורים בבית הספר, איתמר דורפמן, אמר בתגובה: "מזה ארבע שנים, למשך כשבוע בחודש דצמבר, יש עץ אשוח בפתח בית הספר של חטיבת הביניים לצד חנוכייה. מי שצילם את התמונה חתך את החנוכייה כדי לעורר פרובוקציה בקרב האנשים. בבית ספר יש מורה נוצריה ויש מורה מוסלמית. בבית הספר יש הרבה תלמידים נוצרים ואנחנו מכבדים אותם ואת חגם כבית ספר קולט עלייה. בית הספר ידוע בקבלת עולים חדשים שהם לא יהודים ואין לנו בעיה עם כך. בית הספר מכבד את החגים של כולם, כולל של יוצאי חבר העמים, אתיופיה ועוד. זהו בית ספר כמעט יחיד מסוגו בעיר ראשון לציון שיודע לאחד ולכבד את כל העולים שמגיעים אליו".

עוד הוסיף דרומן כי "על הטענה שבכיתות ז' הילדים לא לומדים תנ"ך, אסביר כי משרד החינוך הקצה שש שעות שבועיות ללימודי תנ"ך לשלוש שנים. התלמידים מקבלים את אותן מספר שעות בדיוק, אבל במשך שנתיים במקום המשך שלוש שנים. השינוי נעשה במטרה להוריד לחץ מהתלמידים במעבר מבית הספר היסודי לחטיבת הביניים, ולמעשה הם לומדים את אותן שעות בדיוק בכיתות ח' ו-ט'. זה כמובן נעשה בהסכמת משרד החינוך וועד ההורים, שמודעים לנושא".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. הורה גאה

    כאמא לילדים בביהס אני גאה בביה"ס שחושף אותם לכל התרבויות ומחנך לסובלנות וסבלנות.

  2. קרולין גרינברג

    חברים, מי שרוצה לחנך את ילדיו ליהדות שיעשה זאת בביתו.
    בתי הספר בישראל שורצים במורים ומנהלים מאנשים השמאל הקיצוני, שונאי יהדות (ע"ע רם כהן),
    וזוהי משנתם – "כבד את האחר, כל עוד הוא לא יהודי".
    אל תתפלאו אם בקרוב הילדים שלכם ישלחו לעזור למסתננים בדרום ת"א.

  3. שמביקו

    בושה ראשון לציון הופכת לאט לאט לברית המעוצת או ברית אובדי
    וזה למה צריך את חוק הלאום
    תחזרו לרוסיה נגע זר

  4. נועה שגב

    בהנחה שאכן העניין מאוזן (ולא כמו שטוענים ההורים שהתראיינו לכתבה) – אז כל הכבוד לבית הספר שחושף את הילדים לכל התרבויות הקיימות בישראל ומחנך אותם לסובלנות וסבלנות. הלוואי ודברים כאלה היו באים לידי ביטוי בכל בתי הספר.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר