אופניים חשמליים (אילוסטרציה: שאטרסוק)
רכיבה בטוחה בין ערי גוש דן (אילוסטרציה: שאטרסוק)

כמה ישלמו בני הנוער שירכבו על המדרכה?

ביום ראשון הקרוב יתחילו פקחי העירייה לאכוף את תקנות הרכיבה בקרב בני הנוער, איך תתבצע האכיפה וכמה ישלמו על העבירות השונות?

פורסם בתאריך: 2.5.18 15:34

השימוש באופנים חשמליים צבר בשנים האחרונות תאוצה בעיקר בקרב בני הנוער, הם רוכבים ברוב המקרים מבלי לדעת את כללי הבטיחות והתעבורה ועקב כך חשופים לתאונות דרכים רבות. סקר שנערך במשרד לביטחון פנים קובע כי כל אדם רביעי במדינת ישראל נפגע או מכיר מישהו שנפגע מתאונה שבה היו מעורבים רוכבים אופנים חשמליים.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

מחודש ינואר 2018 נהרגו שני בני אדם בראשון לציון ברכיבה על אופניים חשמליים, ובעקבות הקטל של כלי הרכב החשמליים בדרכים החלו בראשון לציון  לפני מספר שנים להעביר הדרכה תיאורטית ומעשית לילדי התיכונים כשבסיום ההדרכה, קיבלו התלמידים תעודה המעידה על סיום הקורס. בנוסף שילטו את בתי הספר ותחנות האוטובוס עם שלטים המורים מי רשאי לנסוע ומה כללי הבטיחות.

עוד באותו נושא

התלמיד ינקי לוי זכרונו לברכה, נהרג כשרכב על אופניו

האם בעיר יצליחו לאכוף הכללים על רוכבי האופניים החשמליים?

בן 67 מראשון לציון נפגע פצעים חמורים מאופניים חשמליים

 

לאחר שההסברים וההדרכות הסתיימו, מחר מתחיל שלב האכיפה בפועל ושלב המניעה יעבור מהסברה למעשה.
פקחים של החברה לביטחון שהוכשרו לתפקיד יאכפו את התופעה, דו"חות יינתנו על אי חבישת קסדה, דיבור בנייד בזמן רכיבה וסימוס הודעות, לא תותר נסיעה מתחת לגיל 16, וכמובן שהנסיעה ברמזור אדום אסורה.

רז קינסטליך מחזיק תיק הביטחון וממ וסגן ראש העיר ציין, "כמחזיק תיק הביטחון והבטיחות בדרכים שמתי למטרה למגר את תופעת הרכיבה הלא בטוחה באופניים חשמליים. במהלך השנים האחרונות פעלנו ביתר שאת על מנת להנחיל לבני הנוער העושים שימוש באופניים את המסוכנות שיש בכלי הזה, השקענו משאבים חסרי תקדים והכשרנו למעלה מ- 10,000 תלמידים לרכיבה בטוחה. כעת הגיע הרגע שבו אנו נאכוף בנחישות כל רכיבה מסכנת על מנת שכל נער ונערה וכל רוכב ורוכבת יחזרו להורים שלהם שלמים ובריאים וכמובן, לא נשכח את התושבים שרוצים ללכת על המדרכה בלי חשש שמא יפגעו על ידי אופניים, אנו נחושים למגר את התופעה ובעזרת השם נעשה ונצליח".

כמה תשלמו על רכיבה מסוכנת ודיבור בסלולרי בזמן רכיבה?

אז מתי האכיפה תתחיל בפועל? גורמים בעירייה מוסרים שהפקחים יצאו לשטח כבר ביום ראשון הקרוב בחמש חטיבות ביניים בעיר, אז יגיעו הפקחים לבתי הספר עם חוברות הסברה תחילה, כשהרעיון הוא ההסברה ,חינוך וההרתעה.

לגבי גובה הקנסות, בעירייה מסבירים כי כדי לאתר ילדים מתחת לגיל 16 שאינם בעלי תעודה מזהה יעזרו הפקחים בצוות החינוכי כדי לאתר את הקטינים ואת הוריהם. דיבור בסלולרי ושליחת הודעות בזמן רכיבה יעלו לנערים ולנערות 1000 שקלים לא פחות, הדו"ח על חבישת אוזניות יעמוד על 250 שקלים, מי שירכב על המדרכה יקבל קנס בסך 100 שקלים והרכבה של אדם נוסף תעלה לכם 250 שקלים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר