אופניים חשמליים. צילום: עמותת אור ירוק
אילוסטרציה: עמותת אור ירוק

האם בעיר יצליחו לאכוף הכללים על רוכבי האופניים החשמליים?

העירייה הודיעה על הגברת האכיפה, אלא שבחופש הגדול, ונוכח הנתונים שמציגים מתנדבי אור ירוק בראשון לציון, יש סיבה לדאגה

פורסם בתאריך: 3.7.17 12:11

בשנה האחרונה התקיימו בבתי הספר העל יסודיים בראשון לציון מבצעי אכיפה והסברה בנושא תרבות הנהיגה בקרב רוכבי אופניים חשמליים. שוטרי משטרת ראשון לציון ופקחי החברה העירונית גויסו אז למבצע בכדי למגר את תופעת חוסר הציות לחוק ולהסביר לבני הנוער את חשיבות הדבר. ואולם, למרות הניסיונות החוזרים והנשנים לשינוי ההתנהגות בקרב רוכבי האופניים החשמליים בעיר, נראה כי מרביתם ממשיכים לבצע עבירות תנועה.

מנתוני תצפיות מתנדבי אור ירוק בראשון לציון עולה כי 83% מהרוכבים לא חבשו קסדה וכי 41% מהרוכבים רכבו על המדרכה. עוד עולה מהנתונים כי 79% מהרוכבים שחצו מעבר חצייה עשו זאת ברכיבה ולא בהליכה וכי 52% מהרוכבים לא צייתו לתמרורים ורמזורים.

נתונים אלה עשויים להדאיג את ההורים, בפרט לאחר שהילדים יצאו לא מכבר לחופש הגדול ומתניידים באופניים החשמליים במשך רוב שעות היום, ולא פעם מסכנים את עצמם ואת הולכי הרגל.

"כדי לעבור את החופש בשלום, משרד התחבורה חייב להגביר את ההסברה והמודעות להעלאת גיל הרכיבה ל-16 ולהדגיש את הסכנות שכרוכות ברכיבה על כלי חשמלי בין כלי הרכב בכביש. בנוסף, הרשויות המקומיות צריכות להפעיל את סמכויות האכיפה שלהן כנגד הרוכבים בניגוד לחוק בכדי למנוע מהם לבצע עבירות תנועה", אומר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת ירוק.

יצוין, כי עד כה אין ענישה ממשית על הרוכבים בעיר אשר לא מצייתים לכללים. יחד עם זאת, אולי עשויה להיות תקווה בקרב הנהגים והולכי הרגל בשל ההכשרה עירונית שיעברו פקחים בכדי להתמודד עם עבירות תעבורה המבוצעות על ידי רוכבי אופניים, אופניים חשמליים, קורקינט ממונע, אופנוע וכן הולכי רגל. כחלק מהסמכויות החדשות הפקח עירוני יוכל להורות על הפסקת העבירה, לדרוש הזדהות בפניו, לעכב את הרוכב, לרשום דו"ח ובמקרים מסוימים אף להוציא את האוויר מצמיגי האופניים או הקורקינט הממונע, ואף לתפוס או להרחיק את האופניים או הקורקינט הממונע.

"הכשרת המפקחים העירוניים לאכיפה של רכיבה מסוכנת על אופניים חשמליים היא אבן דרך במאבק שלנו כנגד התופעה המטרידה הזאת", אומר סגן ראש העירייה, רז קינסטליך.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר