בן 67 מראשון לציון נפגע פצעים חמורים מאופניים חשמליים

מאז שרוכב אופניים חשמליים פגע בציון בוכריץ בחוזקה חייו השתנו. "כבר בעת התאונה שכנים הזמינו משטרה והם לא הגיעו, כאילו זה לא מעניין אותם. אולי אם הייתי חבר כנסת ישר היו מגיעים"

פורסם בתאריך: 28.12.17 14:04

בשמונה בבוקר בחודש שעבר יצא לסידורים ציון בוכריץ בן ה-67 מביתו שברחוב גרינבוים בראשון לציון. שניות אחדות לאחר שהחל ללכת על המדרכה, רוכב אופניים חשמליים הגיח מולו  במהירות גבוהה והעיף אותו בחוזקה ארצה. מאז בוכריץ לא ישן במיטתו, ואף לא יכול לחזור להתגורר בבית מגוריו בשל חוסר היכולת לעלות במדרגות שמובילות עד לביתו שנמצא בקומה השלישית. רגעים ספורים לאחר התרחשות המקרה, פונה למרכז הרפואי אסף הרופא שם נקבעו לו שני שברים הפוכים בירך, מה שהצריך ניתוח שכלל קיבוע פלטינות, ולאחריו תקופת התאוששות של חודש וחצי במרכז רפואי. כיום הוא ואשתו ברטה (62) מתגוררים בביתה של בתו הוא מתנייד באמצעות הליכון. "רגעים ספורים לאחר שזה קרה, כבר לא ראיתי את הבחור שפגע בי" מספר בכאב בוכריץ, "אולי אם היתה מגיעה משטרה היו מוצאים את הרוכב שפגע בי. עכשיו אני ממש מתנהל כמו נכה. הבת שלי כמובן מטפלת בי באהבה, אבל זה לא הבית שלי עם כל חוסר הנוחות שמתלווה לכך".

לדברי ברטה אישתו, כבר ביום שלאחר המקרה היא ניגשה לתחנה המשטרה בראשון לציון בכדי להגיש תלונה אך התבשרה כי ללא ייפוי כח לא תוכל להגיש אותה. ביום שלאחר מכן, כשניסתה בשנית, היא טוענת כי עדיין לא רצו לקבל את התלונה, בסופו של דבר היא מספרת כי בשל הצורך לסייע לבעלה, ומה שמגדירה כסחבת אל מול תחנת המשטרה, רק ב-21 בנובמבר הועברה תלונה על המקרה, אך מאז לטענתה, לא יצרו עימם קשר, לא עדכנו אותם בנושא ואף לא לקחו עדות מבעלה על ההתרחשות ביום האירוע.

"בכל מה שקשור לאכיפת החוק בהקשר של רוכבי האופניים החשמליים, אין למי לפנות. אתה מקבל את המכה וממשיך לחיות. זה ממש שיבש לנו את החיים" מספרת ברטה בצער, "אין לי כבר חיי חברה או פנאי. כל אני יום עובדת ומיד לאחר מכן ממהרת הביתה בשביל לעזור לבעלי בכל הדברים שפעם הוא יכל לעשות לבד. צריכים לעזור לו אפילו במקלחת. ממש נעצרו לנו החיים" היא טוענת ולדבריה מוסיף ציון בעלה, "לפני כן הייתי מתפקד במאה אחוז, הייתי נוסע לבד, מבלה עם חברים ולא תלוי באף אחד. עכשיו אני מוגבל. הליכה של עשרה צעדים לוקחת לי חמש דקות. אני כל הזמן צריך עזרה".

עוד מוסיף ציון טענה נוספת כלפי המשטרה, "כבר כשזה קרה שכנים הזמינו משטרה והם לא הגיעו למקום. מבחינתי הם תפקדו פה, כאילו זה לא מעניין אותם. אולי אם הייתי חבר כנסת ישר היו באים ורצים אליי", ומדגיש: "תופעת האופניים החשמליים היא סכנה גדולה ואני מתאר לעצמי שכמו שקרה לי זה קרה להרבה. אף אחד כאן לא אוכף את החוקים".

בימים אלו ציון כמעט ולא יוצא מביתו, ובמהלכם הוא עובר טיפולי פיזיותרפיה. לאחר שנים של עבודה בתעשייה האווירית הוא לא ציפה שדווקא בתקופת הפנסיה שלו הוא יהיה סגור במשך כל שעות היממה בין ארבע קירות.

 

 

מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מכון גרטנר (ללא פציעות קלות) – נדמה כי ללא אכיפה משמעותית בנושא האופניים החשמליים המספרים רק ימשיכו לעלות. במחצית הראשונה של שנת 2017 (ינואר-יוני) אושפזו ברחבי הארץ 289 בני אדם כתוצאה ממעורבות בתאונה עם אופניים חשמליים לעומת 266 באותה תקופה בשנת 2016. ו-203 בני אדם שאושפזו בתקופה המקבילה בשנת 2015. אם בודקים בהשוואה לנתוני שנת 2014 שבה אושפזו 61 בני אדם ניתן לראות עליה של קרוב לפי חמישה במאושפזים לאחר תאונות אופניים חשמליים. אומנם בראשון לציון הוסמכו 23 פקחים עירוניים שיבצעו אכיפה בתחום האופניים אך זו אמורה להתחיל רק בחודשים קרובים. "תחילה תתבצע הסברה, יחולקו פליירים ויינתנו התראות לילדים ולהורים ולאחר מכן אכיפה שתכלול החרמת האופניים וקנסות" אמר החודש (דצמבר) בראיון ל'השקמה ראשון לציון', ישראל מוטעי, יו"ר ועדת התחבורה בעירייה.

מדוברות משטרת מרחב שפלה נמסרה: "נסיבות המקרה נבדקות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר