בניין בשיפוץ ראשון לציון
בניין תחת תהליך שיפוץ בראשון לציון (שאטרסטוק)

מאבק הדיירים בתמ"א 38: "התשתיות במרכז העיר לא ישרדו"

לטענת תושבי מרכז העיר בעיות חניה, צפיפות והפסקות חשמל הן חלק משגרת יומם, בעקבות פרויקטים נדל"נים רבים בתחום התמ"א והפינוי בינוי בעיר. כעת העניין הגיע לבית משפט שוב

פורסם בתאריך: 1.5.18 14:12

בבית המשפט העליון נערך היום (שני) דיון בערעורה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית ראשון לציון על החלטת בית המשפט המחוזי להותיר על כנו את האיסור להוציא אישורי תמ"א 38 חדשים ב"שבעת המתחמים" שבמרכז העיר (שכונות אברמוביץ', רמב"ם, השומר והסביבה), אשר נכללות בתוכנית המתאר רצ/106. בתום הדיון נקבע כי הערעור יימחק והדיון יוחזר לבי המשפט המחוזי, שם תצטרך הוועדה להסביר האם יש מתחמים בעיר שהעומס בהם אינו חריג.
מאבקם של תושבים משכונות כצנלסון ורמז הוביל בדצמבר 2016 לקביעת ועדת ערר כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מפריזה במתן היתרים לתוספות בנייה ומתעלמת משיקולים סביבתיים ותכנוניים. בית המשפט המחוזי אישר קביעה זו ביוני 2017. את הדיירים מייצגים בעתירה עו"ד יובל יניב ורונן אלגאלי.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

עו"ד יניב, מה הדיירים שאתה מייצג מרוויחים מהקפאת הוצאת האישורים?

"התשתיות בעיר אינן ערוכות לגידול במספר יחידות הדיור בדרך של עיבוי-בינוי דהיינו תמ"א 38/א'. כבר היום תושבי מרכז העיר סובלים מבעיות חנייה, פקקים, עומס בבתי הספר והפסקות חשמל. ההקפאה מונעת מצב של קריסת תשתיות מרוב עומס".

מתי הייתה לאחרונה הפסקת חשמל?

"אני יודע שבשכונת כצנלסון יש בממוצע הפסקת חשמל בכל שבועיים, לפעמים קצרה של 30 דקות ולפעמים שעות. יום גשום או קר במיוחד מובילים לכך כמעט בוודאות".

איך ומתי המצב עשוי להשתנות וההקפאה תסתיים?

"זה יקרה רק כאשר העירייה תציג תוכניות חדשות לתכנון ושיפור התשתיות בעיר הזו. צריך לוותר על אישור יחידות דיור בדרך של תוספת קומות לבניין קיים, לשפץ בניינים, לא להגדיל אותם, ולנקוט במדיניות של הריסה בנייה וכן ניוד זכויות, כלומר עידוד קבלנים לבנות פרויקטים חדשים בשכונות קיימות, והקמת שכונות חדשות. אם המצב לא ישתנה – בעיית הצפיפות תגיע לכל העיר".

חבר מועצת  העירייה, אוהד אוזן  מחזיק תיק תמ"א 38 הגיב לידיעה, "לאחר אין  ספור הגבלות ואיסורים  של  הוועדה המחוזית,  סוף סוף החלטה מעט  שפויה של  בית  המשפט העליון שנותנת אור ותקווה בקצה המנהרה. האיסור הגורף  שהמחוזי  הטיל על העיר בנושא  מתן היתרים היה בלתי  סביר וכך טענו לאורך כל  הדרך. כעת, לאחר תיאום עם  הועדה המחוזית נוכל מעט  לשחרר פרוייקטים במקום  שהמכסות  מאפשרות זאת  לרווחת התושבים שמחכים לבשורה הזו זמן רב. נמשיך לקדם  תוכניות  שיאפשרו  התחדשות  עירונית  עם אחריות לקיבולת התשתיות ומרחב הצפיפות הקיים.

תגובת עיריית ראשון לציון: זהו ניצחון חשוב לעירייה ובמיוחד לתושבי העיר, בית המשפט העליון קיבל את עמדת העירייה שאין מקום לעכב היתרים לחיזוק שבהם מכסת יחידות הדיור לא נוצלה במלואה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יהודה

    לצערי מאז שמאיר ניצן עזב. העיר נהרסה . שירותים גרועים. לכלוך ברחובות…… ואזרחים שנקבלים דוחות חנייה בגלל שאין להם חנייה באיזור. בושה בושה בושה לעירייה

  2. חור באוזן

    איזה ניצחון דפקת מר אוזן! כל הכבוד לך! את פסק הדין כבר קראת או שאתה צריך שמישהו יתרגם לך אותו, כי הוא כתוב בשפה גבוהה מידי?

  3. יוא

    ומה עם אלו במתחם 4 שקיבלו כבר אישור מהועדה מקומית ונעצרו.. ויש לא מעט . איפה הניצחון פה?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר