עומדים ומצטופפים בקרונות. אנחנו כבר לא סטודנטים או חיילים (צילום: רן מנור)

צפו: מחאת הרכבת התדרדרה לאלימות

"המאבטח סימן אותי עוד מההפגנה הקודמת", טוען אחד ממשתפי "מחאת ראשונים". מחר אמורה להתקיים פגישה בין מנכ"ל הרכבת, ראש העיר ומנהיגי המחאה. צפו בעומס הבלתי אפשרי בקרונות

פורסם בתאריך: 15.4.18 16:26

אם אתם גרים בראשון לציון, וכנראה גם אם לא – שמעתם כבר על מחאת תחנת הרכבת ראשונים. המחאה שממשיכה להתחזק מיום ליום, קיבלה "חיזוק" שלילי בדמות תקיפה של אחד המפגינים ע"י אחד ממאבטחי רכבת ישראל. לצורך הבנת אירועי היום, ראיינו את רן מנור, אחד מהפעילים במחאה ואת יוני אברהם, הפעיל שהותקף.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

 

ספר לנו על ההפגנה היום

"הגענו היום לתחנת הראשונים בשעה 7:30 כדי להפגין", מספר מנור, "מדובר בהפגנה שהודענו עליה מראש, בה קראנו לנוסעים להצטרף אלינו. הגענו בחולצות שחורות, משרוקיות וזמבורות והתחלנו להשתמש בהן ברציף כדי להבהיר את הסיסמה של "מצפצפים על הרכבת". בנוסף, חילקנו פליירים שמסבירים על המחאה ורתמנו אנשים נוספים למאבק, אשר חלקם הגיעו מראש עם חולצות שחורות ומשרוקיות. המחאה המשיכה גם ברכבת עצמה (של השעה 7:45), גם בתחנת לוד (כולל במנהרת המעבר הארוכה בין הרציפים) וגם ברכבת לת"א, עם כל הצפיפות – כל זאת בזמן שאנחנו מוקפים במאבטחים וסמויים. המאבק לא רק התבטא בקריאה לביטול השינוי בתחנה, הוא גם מאבק של להצליח לעלות פיזית לרכבת עצמה".

ומה לגבי התקיפה?

"אנחנו תמיד מנסים לעלות על הרכבת לת"א בהחלפה בלוד, וגם אני כמובן ניסיתי", עונה אברהם, "מדובר במלחמה יומיומית על משהו טריוויאלי כמו מקום ברכבת. אחד המאבטחים פשוט קפץ עליי, דחף אותי וניסה להוריד אותי מהקרון – זאת למרות שלא עשיתי שום דבר שונה משאר הנוסעים, רק רציתי לעלות. זהו סיוט שמתרחש כל יום מחדש".

פשוט סגרו דלתות על אנשים

"התוקף פגש אותי בשבוע שעבר באותו רציף וכבר אז הוא לא נתן לי לעמוד איפה שאני רוצה, צילם אותי והטריד אותי באופן ישיר" מספר אברהם, "נראה כאילו הוא סימן אותי ולמעשה אני האדם היחיד שהותקף על ידו או בכלל היום. היו איתנו עוד הרבה אנשים ושאלתי אותו אם הוא היה מתנהג ככה לאדם המבוגר מהסרטון שהעלינו בשבוע שעבר ולמה הוא תוקף רק אותי, אך הוא לא הגיב. הוא אמנם לא הצליח להוריד אותי מהקרון, אבל מנע מאנשים רבים לעלות והוא והמאבטחים האחרים פשוט סגרו את הדלתות על האנשים".

איך ציבור הנוסעים הגיב?

"דאגנו להסביר את המניעים והפעולות שלנו לשאר הנוסעים", מסביר מנור, "כשהם שומעים ומבינים את העיוות הם מזדהים. בסופו של דבר, גם הם סובלים כשהרכבת מפוצצת באנשים ומבינים שיש כאן סוג של מונופול שקיבל החלטה בלי לשאול אף אחד. החלטה ששינתה את זמני היציאה, והפך את איכות הנסיעה למשהו בלתי נסבל. רובינו כבר לא חיילים ולא סטודנטים אך עדיין לא מדובר בפינוק כלשהו – מדובר כאן ברצון להגיע לעבודה בזמן ובצורה מכובדת. לא לכולם יש את האופציה של נסיעה ברכב, וגם כשיש – רואים את זה במצב החניון והפקקים. אני חושב שעיריית ראשון לציון צריכה להלחם מאוד חזק כי מדובר בלא פחות מפגיעה חמורה בתושביה. גם ערים אחרות כמו נס ציונה שנפגעות מהשינוי, כי התחנה הזו היא האופציה היחידה שלהם בנושא".

עוד באותו נושא
כמה זמן יקח לכם להגיע כעת מראשון לציון לתל אביב
ת
ושבי ראשון לציון ודב צור יוצאים למאבק ברכבת ישראל

"עומס בלתי אפשרי" (צילום: רן מנור)

"לצערנו, ראינו שהשינוי כרגע "ניצח" את התושבים" מצר מנור, "כבר בחניון ראינו כמות נמוכה של נוסעים – הם פשוט נשברו. אם פעם היית מגיע ביום ראשון בבוקר, היית רואה חניון מפוצץ עד אפס מקום, היום הוא היה חצי ריק וישנם דיווחי תנועה על פקקים מטורפים באיזור. אני מתגורר בשכונת האירוס שמרוחקת רק כ-300 מטר מהתחנה והיא כבר לא אטרקטיבית לי ולשכניי. זה רק מצדיק את המחאה – הרגו את הרכבת ויצרו תחנה שהיא לא יותר מפיל לבן".

 

אז מה הפתרון?

"הרבה יותר כדאי לנסוע לבאר יעקב שמקבלת מספר רכבות ישירות בשעה", משיב מנור ,"ישנן 57 תחנות שאינן בת"א/ירושלים ו-51 מתוכן כוללות רכבות ישירות לת"א. שש התחנות הנותרות הן תחנות במקומות מרוחקים כמו בית שאן ודימונה, והאבסורד גדול במיוחד כאשר אוכלוסיה של 150,000 איש הסמוכים לתחנה וגרים במרכז הארץ לא מקבלת שירות בסיסי בעוד תחנות עם אוכלוסיה קטנה בהרבה כמו בית חב"ד ובנימינה נהנות מרכבת שאין שום סיבה שלא נקבל בעצמנו. מחר ב-7:30 אנחנו נפגשים עם ראש העיר ומנכ"ל רכבת ישראל בבניין העיריה. העברנו להם מבעוד מועד מסמך הצעה לחלופה המתבססת על נתונים בשטח כדי לתת פתרון אמיתי ואנחנו מאוד מקווים שיחול שינוי במהרה."

תגובת רכבת ישראל: רכבת ישראל מכבדת וקשובה לכל נוסעיה, ובכלל זאת לנוסעי תחנת "הראשונים". אנו מקיימים דיאלוג שוטף עם עיריית ראשון לציון והנוסעים, במטרה להקל ככל הניתן על הנוסעים – קביעת זמני החלפה קצרים בתחנת לוד וכו'. כחלק מכך, תתקיים מחר (שני) גם פגישה של מנכ"ל הרכבת עם הנוסעים. במקרה האמור, ובלהט המחאה, הנוסע לא אפשר את המשך נסיעת הרכבת כמתוכנן,  ולכן, צוות התחנה התאמץ לאפשר את סגירת הדלתות ונסיעת הרכבת.

צפו במחאה שהתרחשה הבוקר ובצפיפות העצומה בקרונות

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר