הגימנסיה הריאלית ראשון לציון
הגימנסיה הריאלית ראשון לציון (אתר רשמי)

מגמה אופטימית – מהן המגמות העל אזוריות המעניינות ביותר בעיר?

אמנויות ועיצוב או מכניקה ורובוטיקה? באנו לעשות קצת סדר לתלמידי כיתה ט' שצריכים לבחור את מגמת הלימודים לשנה הבאה

פורסם בתאריך: 12.4.18 17:25

אתם מריחים את זה? אם לא, כנראה שאתם לא תלמידים בכיתה ט'. אמנם שנת הלימודים תגמר רק בעוד חודשיים, אך אחת השאלות הבוערות לאותם תלמידים היא – לאן אלך? מה אבחר ועל מה אבחן? אחד הרעיונות המעניינים שקמו בנושא הוא מגמה על אזורית – המאפשרת להרחיב את הלימודים והידע במקצוע נוסף ולהבחן עליו במבחני הבגרות. בחירה נכונה בתחום זה, יכולה לסלול את הדרך לחיים הבוגרים כבר מגיל צעיר, להחדיר ערכים ומוטיבציה להשפיע, ליזום ולעשות – ובעצם נותנת כלים רבים לדור העתיד שלנו. יצאנו לסקר את המגמות העל אזוריות המקוריות והמעניינות ביותר, לצד מידע נוסף למתעניינים.

מערכות ביוטכנולוגיה

איפה: מקיף א' (הגימנסיה הריאלית)

במה מדובר: שילוב של מערכות ביולוגיות לתהליכי ייצור ותעשיה – ביוטכנולוגיה משלבת תחומים מדעיים רבים כגון ביולוגיה, פיזיקה, כימיה ועוד. הלימודים כוללים סיור במפעלים בתחום, לימודי מעבדה וכוללים אופציה להגשת עבודת גמר בליווי אנשי מחקר ומדע.

הדרישות: מגורים במזרח/מרכז העיר, ראיון אישי, מתמטיקה ואנגלית בציון של מעל 85 בהקבצה א' + ציון של מעל 85 במדעים.

אדריכלות

איפה: מקיף ג' (העמית)

במה מדובר: הקניית מיומנויות עיוניות ומעשיות בחמישה היבטים עיקריים: חברתיים, פוליטיים, כלכליים-תרבותיים, רעיוניים-אסתטיים ובעיות סביבתיות אל מול התנהגות אנושית. ניתן לקיים לימודי המשך למסלול הנדסאי אדריכלות בבית ספר מקיף ג'. בוגרי המגמה יהנו ממסלול מקוצר לתואר B.A בעיצוב פנים במכללה למנהל.

הדרישות: מבחן התאמה, מתמטיקה ואנגלית בציון של מעל 80 בהקבצה א', מעל 85 בהקבצה ב'.

אמנויות העיצוב עם התמחות בתקשורת חזותית

איפה: מקיף ד' (גימנסיה גן נחום)

במה מדובר: מגמה הקיימת כבר יותר מ-30 שנה ומחנכת לחשיבה יצירתית, עצמאית וביקורתית תוך כדי פיתוח והעצמת היכולת האישית של כל תלמיד. ניתן להמשיך ממגמה זו ללימודי המשך במוסדות כגון בצלאל, שנקר וכו'. הנושאים הנלמדים במגמה הם עיצוב גרפי (תקשורת חזותית) , גרפיקה ממוחשבת (לימודי תוכנות), אמנות וציור, וידאו ארט, אנימציה, צילום, תולדות האמנות, יסודות העיצוב ומדעי הטכנולוגיה.

הלימודים כוללים שימוש במחשבים ותוכנות מתקדמות, סיורים מקצועיים, הרצאות אורח, השתתפות בפרויקטים, תחרויות ותערוכות ועוד. הצלחה במגמה זו מעניקה כ-10 יח"ל + תעודה טכנולוגית בנוסף לתעודת הבגרות.

הדרישות: עמידה במבחן מעשי וראיון אישי, ממוצע בתעודה של 80 לפחות ללא ציונים שליליים, ציון של 55 ומעלה בהקבצה א' באנגלית וציון של 90 ומעלה בהקבצה ב' במתמטיקה.

מכטרוניקה ורובוטיקה

איפה: מקיף ו' (יגאל אלון)

במה מדובר: לימוד תוכן הנדסי המפתח מיומנויות חשיבה תוך כדי פיתוח ובניית מערכות הנדסיות ממוחשבות. כל זאת בשילוב לימודי טכנולוגיה, אלקטרוניקה, מכניקה וחומרת מחשבים, שפת תכנות, בקרה ושילוב מערכתי, בניית רובוטים, השתתפות בתחרות בינלאומית וקורס (MOOC) אקדמיה מאוניברסיטת ג'ורג'יה לטכנולוגיה. בוגרי המגמה מקבלים כ-15 נקודות בגרות וזכאים למקדם הטבה בפקולטות ההנדסה במוסדות ההשכלה הגבוהה.

הדרישות: הישגים גבוהים במקצועות המתמטיקה והמדעים.

 

מערכות רפואיות

איפה: מקיף י' (אלברט איינשטיין)

במה מדובר: לימודי מדעי בריאות, אנטומיה, פיזיולוגיה, פתולוגיה, קליניקה ורפואה מונעת ומלווה ע"י מומחי בתי חולים. הלימודים כוללים סיורים בבתי חולים, הרצאות מומחים, התנדבות במד"א. ניתן להמשיך את הלימודים לכיתות י"ג-י"ד באוניברסיטת אריאל להכשרת פרמדיקים (מוכרת לצורך המשך לימודים אקדמאים). מגמה זו מקנה כ-10 יח"ל ובונוסים של 10 יחידות המקצוע במגוון אוניברסיטאות.

הדרישות: ריאיון אישי, מתמטיקה ואנגלית בציון של מעל 85 בהקבצה א', ציון של מעל 85  במקצועות המדעיים.

בדרך להיות פרמדיקים ואולי רופאים, במקיף י' על שם אלברט איינשטיין (צילום: פייסבוק)

מדעי ההנדסה בהתמחות אווירונאוטיקה, לווינים וחלל

איפה: מקיף י"ב (המעיין)

במה מדובר: הקניית בסיס מדעי איתן בשילוב רמה גבוהה של מיומנויות למידה, חקר ותכנון בסביבות עתירות טכנולוגיה ופתרון בעיות בהנדסת אנוש והיבטים חברתיים. תוכנית הלימודים כוללת לימודי הנדסת-אווירונאוטיקה וחלל כגון אסטרונומיה, אסטרופיסיקה, הנעת כלי טיס וטילאות, מכאניקה ובקרת כלי טיס וכן חומרים בתעופה וחלל, מערכות אלקטרוניות: אלקטרוניקה תקבילית וספרתית ותכנות בשפת C#. הלימודים מתבצעים בין היתר בצוותי פיתוח ומתמחים בתכנון, תכנות ובניית פרוייקטים בתחום תוך שימוש במגוון תוכנות מתקדמות. בנוסף, ישנם סיורים מקצועיים והרצאות אורח מתעשיית ההייטק, התעשיות הבטחוניות והאקדמיה. הלימודים מקנים כ-15 יח"ל.

הדרישות: ריאיון אישי, מתמטיקה ואנגלית בציון של מעל 85 בהקבצה א', ציון של מעל 85  במקצועות המדעיים.

מה ראינו? 6 מקצועות, עשרות יחידות לימוד, מאות תלמידים ולימודים שיכולים להשפיע על מיליוני אנשים בעתיד. אז לפני שאתם חושבים שבתיכון חורשים רק בשביל מבחני בגרות, תדעו שחורשים גם בשביל יום המחר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דנה

    חייבת לציין שאני לא יודעת כמה הגישה הזאת טובה. אני מבינה שהמטרה שלה היא לדחוף את התלמידים לשפר את האנגלית שלהם והכל אבל בגיל הזה אתה לא כזה חושב על העתיד והרבה פעמים מסגרת בית הספר היא סיוט מבחינה לימודית ויותר התעסקות חברתית. בעיקר לאלו שהם לקויי למידה לפי דעתי. העניין הוא, שבבתי הספר צורת לימוד האנגלית משעממת ולא מועילה יותר מידיי. ממליצה לבדוק אולי לשלוח את ילדיכם לחברות מחוץ למסגרת בית הספר שהלימוד יותר מעניין וממוקד. יכולה להמליץ לכם על ברלינגטון אינגליש כי אני בעצמי למדתי שם אבל יש עוד מליון חברות כאלה. אל תבנו על זה שהגישה החדשה תגרום לילדיכם לדעת אנגלית. בנוסף, מה יהיה אם יקבלו את הציון הנדרש ויתקבלו לתיכון שרוצים? מה תהיה המוטיבציה לאחר שכבר התקבלו?? צריך ללמוד אנגלית כי רוצים לדעת אנגלית.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר