עמוס לוזון. צילום: זאב שטרן

קיסנטליך לאחר מכירת הפועל ראשון ללוזון: "כולם היו חשופים למתקפה האישית והמתוזמנת שעברתי"

אחרי ההתכתשות הפומבית והאיומים ההדדיים בין ראש העירייה, רז קינסטליך, לבין הבעלים של קבוצת הכדורגל, אייל ברקוביץ', נמצא רוכש: איש העסקים עמוס לוזון

פורסם בתאריך: 21.7.19 12:12

האם קבוצת הכדורגל של הפועל ראשון לציון מגיעה אל המנוחה והנחלה? בפגישה שהתקיימה במוצאי שבת בלשכתו של ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, נקבע כי הקבוצה תועבר מיידית לבעלותו של איש העסקים עמוס לוזון.

בפגישה, שהתקיימה ביוזמתו של קינסטליך, השתתפו לוזון ואייל ברקוביץ', הבעלים של הקבוצה בחמש השנים האחרונות שנקלע לסכסוך עם העירייה והבהיר כי לא יפתח עם הקבוצה את העונה.

בשבועיים האחרונים ניהל קינסטליך מאמצים למצוא רוכש אחר שיחליף את ברקוביץ', והשניים התנצחו כאשר כל צד מטיל את האחריות לצד השני.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


עמוס לוזון הביע התעניינות ברכישת הקבוצה כבר לפני כחודש. המהלך לא הבשיל אז ולוזון עקב מקרוב והמתין. כאשר הגיע הפיצוץ הגדול בין ברקוביץ' לקינסטליך, נכנס לוזון לתמונה שוב ועדכני להבוקר, יום ראשון, הרכישה של לוזון כבר נקבעה.

כדי להמחיש את רצינותו, לוזון כבר מינה מיידית את משה דמאיו כנציגו וכמי שינהל מעתה את ענייני הקבוצה. דמאיו הוא דמות בהכירה בניהול של הכדורגל הישראלי. הוא ניהל בעבר שנים רבות את בני יהודה, ואף שימש נציג בכיר בהתאחדות לכדורגל. ההערכה בקבוצה היא שהמנכ"ל רועי אנקווה ימשיך בתפקידו וזאת – לאור היכרותו את המערכת. לוזון גם הסכים לתנאי הראשוני שהציב ברקוביץ': כיסוי חובות הקבוצה שמוערכים בכ-1.7 מיליון שקל. בנוסף, לוזון חייב לרשום מיידית את הקבוצה לעונה הבאה, ולהעמיד לפחות תקציב מינימום שעומד על שישה מיליון שקלים לליגה הלאומית.

לוזון עצמו היה בעבר מהבעלים של מכבי פתח תקווה ומשפחתו מזוהה עם הקבוצה שנים רבות. אחיו אבי היה יו"ר הקבוצה ואף כיהן קדנציה אחת כיו"ר ההתאחדות לכדורגל. הלוזונים מוכרים בעיקר כמי שיודעים לזהות שחקנים צעירים ככישרונות גדולים להשביח אותם ולמכור אותם בסכומים גדולים. כך עשו בעבר עם כוכבי ליגה כמו עומר גולן, טל בן חיים, אור סלומון ועומר דמארי.

מבחינת הליגה ומצב הקבוצה, הרי בשלב זה זה הוא בכי רע. בעוד שבועיים תצא לדרך העונה באופן רשמי עם תחילת משחקי גביע הטוטו, אבל בעיות הניהול בקיץ הנוכחי מנעו עד עתה כל תיכנון לעונה הקרובה. בינתיים, הקבוצה לא מתאמנת, אין שחקני רכש, הסגל לא נקבע ואין עדיין מאמן.

קינסטליך התייחס לרכישה ואמר: "אתמול בערב נקראתי לפגישה שהתקיימה בין אייל ברקוביץ' הבעלים של הפועל ראשון לציון לבין עמוס לוזון, בה ביקשו את הסכמתי להעברת הבעלות לידיו של לוזון. הודעתי להם כי העירייה אינה צד בהסכם, אך עקרונית במידה שכל הבדיקות יוכיחו לנו כי הכל תקין וישנה כוונה מצד הבעלים החדשים לייצר קבוצה הישגית עם חשיבה וכוונות השקעה לטווח ארוך, אני והעירייה נתמוך".

קינסטליך הוסיף כי "כולם היו חשופים בשבועות האחרונים למתקפה האישית והמתוזמנת שעברתי בנוגע לקבוצה. המתקפה והעלבונות שספגתי לא הסיתו אותי מדרכי ומכוונתי לדאוג לעתידו של המועדון ולקידום דור העתיד של הכדורגל בראשון לציון".

"כמי שהספורט והכדורגל בפרט קרוב לליבו ראיתי ואני רואה לנגד עיני, אך ורק את עתיד הקבוצה ומועדון הכדורגל הפועל ראשון לציון. הצהרתי בפני הבעלים החדש כי אני רואה חשיבות עליונה בקידום ופיתוח הנוער והילדים כדור העתיד של הכדורגל הישראלי.  מהיכרותי עם עמוס לוזון, מדובר באדם הישגי הדוגל בקידום הנוער והצעירים וקיבלתי את הבטחתו כי יינתן דגש מיוחד על דור העתיד שלנו ויושקעו כל המשאבים הדרושים לקידום מחלקות הילדים, הנערים והנוער".

כמו כן, הודה קינסטליך לאיתן שלום, מחזיק תיק הספורט, על הפעילות המסורה והסיוע למציאת הפתרון.

ומה חושבים האוהדים? דניאל זפרני, אוהד הקבוצה: "לוזון רכש את הקבוצה? אולי זו בשורה ואולי לא. האמת היא שאנחנו כבר עייפים מכל ההתרחשות מסביב לקבוצה. כל רגע ידיעה אחרת, כל רגע תקווה ואחר כך – מפח נפש".

"זה נראה כאילו הפועל ראשון לציון היא סוג של מוצר שאף אחד לא רוצה, וזה ממש לא נעים לי כאוהד", הוסיף זפרני, "מניסיון העבר ובעיקר לאור כישלון המגעים לפני שבועיים עם דורון אוסידון, אני לא ממהר להתלהב. הימים הקרובים יקבעו אם אכן אנחנו יוצאים לדרך חדשה, או ממשיכים להתאכזב בכל פעם מחדש. זה מצב לא נעים בעיקר כשאנו רואים מסביב מה קורה בקבוצות האחרות, הכנות, מחנות אימונים, רכש. אצלנו לא קורה כלום, וזה מדאיג מאוד".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

עוד באותו בנושא:

עיריית ראשל"צ נגד אייל ברקוביץ': "נתבע 5.6 מיליון שקלים"

אייל ברקוביץ': "בבחירות קינסטליך ביקש ממני תמיכה בתמורה להגדלת תקציב הפועל ראשל"צ"

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר