הפועל ראשון לציון. צילום: חן קלדרון

האם רז קינסטליך יצליח להציל את קבוצת הכדורגל של אייל ברקוביץ'?

אביו היה הכדורגלנים-החולוצים הבולטים בליגת העל ורז קינסטליך גדל בבית שנושם וחי כדורגל. עכשיו הוא מנסה להעיר את הקבוצה שלא מפסיקה לשבור את הלב לאוהדים

פורסם בתאריך: 23.1.19 11:25

מה יהיה עתידה של הפועל ראשון לציון בכדורגל בעידן הפוליטי החדש, עם בחירתו של רז קינסטליך לראשות עיריית ראשון לציון? בינתיים אמנם אין החלטות בנושא, אבל מאחורי הקלעים מצב הקבוצה נבדק, וקינסטליך הבהיר למקורביו שהוא רוצה להיכנס לעובי הקורה לגבי עתיד הקבוצה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ל"השקמה ראשון לציון" נודע כי באחרונה נפגש קינסטליך עם הבעלים אייל ברקוביץ', אולם גורמים שמעורים בפרטים הבהירו כי מדובר רק בפגישה ראשונית, שלא פורט בה דבר. זאת, מעבר להסכמה והחלטה על קיום פגישה נוספת. מועד נוסף לפגישה הבאה טרם נקבע ומהעירייה נמסר השבוע כי "לראש העירייה אין כרגע מה להרחיב בנושא". ברקוביץ' לא הגיב.

הפועל ראשון לציון שיחקה בעבר לא מעט שנים בליגת העל, אבל ירדה מגדולתה הספורטיבית וכבר שנים שהיא משחקת בליגה הלאומית. החלומות לשוב לליגת העל אמנם קיימים, אבל לא יוצאים לפועל – ואפילו לא קרוב לכך.

אוהדי הקבוצה טוענים כבר שנים שבהנהלת העירייה מעדיפים בספורט המקומי דווקא את הכדורסל ואת הכדוריד, כי "שם יש הישגים ושם טמונה התהילה", כפי שאומר השבוע אחד האוהדים. בשנים האחרונות הקבוצה היא בבעלותו של אייל ברקוביץ' שאף מינה בזמנו את אחיו ניר כמאמן. ניר עזב, אימן העונה את הפועל רמת גן והתפטר השבוע. בין האוהדים לברקוביץ' אין אהבה גדולה ואף נרשמו בעבר כמה עימותים בין הצדדים.

בקרב האוהדים שוררת כבר כמה שנים אי שביעות רצון ממצבה של הקבוצה, שמבחינה מקצועית נמצאת באופן קבוע במרכז הליגה, מציגה יכולת בינונית ועתידה לא נראה ורוד מדי.

דניאל, אוהד הקבוצה: "לראשון לציון מגיעה קבוצת כדורגל בליגת העל, חד וחלק. הבינוניות הזו לא מתאימה לנו. אין רכש בולט ואין שחקנים מעל לממוצע. בעלים צריך להשקיע ואנחנו לא רואים את זה. כאילו משחקים כדי להעביר זמן ולא יותר. מנצחים פה, מפסידים שם ושום דבר מיוחד לא קורה. צריך לבוא שינוי".

קינסטליך, כדאי להדגיש, הוא אוהד כדורגל מוכר. הוא גדל בבית של כדורגל. אביו פנחס (פיני) היה אחד הכדורגלנים-החולוצים הבולטים בליגת העל בשנות ה-70, בעיקר במדי מכבי פתח תקווה. הוא מוכר בעיקר במשחק הראש המצוין שלו ובכך שהבקיע שערים רבים בנגיחות.

קבוצת הפועל הייתה בעבר עירונית ורוב תקציבה נשען אז על מימון מהעירייה. המצב אמנם השתנה קצת בשנים האחרונות, אבל מעורבות העירייה במה שקורה בקבוצה – עדיין מוכרת ובולטת. אייל ברקוביץ' רכש את הקבוצה רק בתיאום ולאחר אישורו של ראש העירייה הקודם דב צור, שעקב מקרוב אחר מה שקורה בקבוצה – כולל ביקורים מדי פעם במגרשים.

רביעיה לרשת איכסאל

על כר הדשא, השאלה הגדולה היא האם הפועל ראשון לציון עולה על דרך המלך? במחזור האחרון (מחזור 20) ניצחה הקבוצה את איכסאל 1:4, בסיומו של משחק מצוין. דווקא האורחים היו אלה שהובילו בתוצאה, אבל כוכב הקבוצה גיל יצחק, מלך שערי הליגה הלאומית, להט עם שלושה כיבושים והעלה את מאזנו העונה ל-12 שערים וגם ואולי בעיקר – את ערכו בשוק ההעברות. בינתיים, נודע כי יצחק מבוקש כבר עכשיו ע"י הפועל ת"א, אבל מחלוקת כספית מונעת את העברתו.

ה-1:4 מול איכסאלהיה ניצחונה החמישי העונה של הפועל ראשון לציון, לעומת שישה הפסדים ותשע תוצאות תיקו. המיקום בשלב זה: שמיני בטבלה, רחוק מאוד מהמקום שמוביל לליגת העל אבל עדיין עם מבט דואג לאחור, כדי לא להיקלע לסדרת משחקים כושלת ולהתדרדר לתחתית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יוסף

    לשכונות :כמו בני יהודה , קטמון, לערים קטנות: כמו סכנין ,רעננה ,נצרת עילית ,קריית שמונה,עפולה,רמת השרון ועוד …
    יש קבוצות הרבה יותר טובות מראשון לציון , העיר הרביעית בגודלה במדינת ישראל כ 300 אלף תושבים.יש למצוא משקיע רציני במקום אייל ברקוביץ ובעזרת תמיכה מראש העיר להעמיד קבוצת כדורגל ראויה בצמרת ליגת העל

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר