מתחם האלף
מתחם האלף

מה צופן עתיד הנדל"ן לראשון לציון? האם כדאי להשקיע בנכסים בעיר?

בעלי משרד עורכי דין, המתמחה במקרקעין, מהמובילים בישראל עונים על שאלת מיליון הדולר.

פורסם בתאריך: 4.10.22 12:23

בחודש יולי האחרון נחתמה עסקת המקרקעין היקרה ביותר בתולדות ראשון לציון, ואחת מהיקרות אי פעם בישראל. היה זה כאשר חברת הבנייה 'עמרם אברהם' וחברת 'שי חי אחזקות' זכו במכרז של עיריית ראשון לציון ורכשו ב'מתחם האלף' שלושה מתחמי מגורים בשטח כולל של 18 דונם. היקף העסקה – כמיליארד שקלים, עליהם יבנו 450 דירות, כ-7,000 מ"ר שטחי מסחר וכ-300 מ"ר מבני ציבור. 

את עסקת הענק ליווה משרד עורכי הדין יוזוק-מלכין, אותו ייסדו בני העיר: עו"ד עמנואל יוזוק ועו"ד רון מלכין. כיום, מדורג המשרד בין משרדי עורכי הדין המובילים בארץ על פי דירוג Duns 100. משרד עוה"ד יוזוק-מלכין מלווה חברות נדל"ן רבות, ועסקת 'מתחם האלף' מצטרפת לשלל עסקאות נוספות שמוביל המשרד. עם לקוחות המשרד נמנות חברות בניה מובילות, הבונות אלפי יחידות מגורים בשנה, מאילת בדרום ועד עכו בצפון. בין החברות ניתן למנות שמות גדולים כמו קבוצת 'א.א רוטשטיין', עמרם אברהם, ש.ברוך, אגם תבור ועוד.  

המשרד נוטל חלק בפרויקטים רבים למגורים בכל רחבי הארץ, לרבות התחדשות עירונית. אנשי המשרד לא מייצגים רק חברות בנייה, אלא גם בעלי דירות רבים שרכשו נכסים, או שקיימים נכסים בבעלותם, במתחמי פינוי בינוי ותמ"א 38.

לא בכדי בחרו עוה"ד יוזוק ומלכין לפתוח את משרדם בראשון לציון. השניים הם ילידי העיר, ועו"ד יוזוק אף מתגורר בה עד היום. ויש גם סיבה היסטורית. עו"ד רון מלכין הוא צאצא של מנשה מאירוביץ', שנמנה עם קבוצת הביל"ויים ממקימי ראשון לציון ומי שכונה "אחרון הביל"ויים" וכיהן כראש ועד המושבה הראשון. סבו מצד אימו, מאיר זמסקי, היה פעיל פוליטי ידוע בעיר ובשנות ה-70 וה-80 כיהן כסגנו של ראש העיר הזכור לטוב, חנניה גיבשטיין.

כשעורכי הדין יוזוק ומלכין נדרשים לשאלה, האם בראשון לציון קיימת הזדמנות עסקית להשקעה נדלנית – הם משיבים חד-משמעית – כן!

לדברי עו"ד עמנואל יוזוק, אחד ממוקדי הצמיחה האדירים של ראשון לציון הוא 'מתחם האלף'. מדובר בפרויקט ענק המשלב מגורים ועסקים במערב ראשון לציון. 

המתחם, המשתרע על שטח של כ-1,000 דונם, צפוי לאכלס כ-22 אלף תושבים ולהכיל שטחי תעסוקה גדולים יותר ממתחמי העסקים של הרצליה פיתוח, רמת החייל ומגדלי עזריאלי גם יחד, זאת לצד מבני ציבור וחינוך, מתחמי תיירות ובילויים, שטחי מסחר נרחבים ופארקים רחבי ידיים. על פי התוכניות, במתחם צפויים לעבוד יותר מ-100 אלף איש, שייהנו מנגישות תחבורתית אידאלית, הודות לקרבה של המתחם לנתיבי איילון ולתחנות הרכבת והרכבת הקלה.

לדברי עוה"ד יוזוק 'מתחם האלף' צפוי להזניק את ערך הנדל"ן בראשון לציון, ולמצב את העיר בחזית אחת עם תל אביב. "אכלוס המתחם ותוספת של כ-100 אלף מקומות עבודה יביאו לקפיצה נוספת במחירים ובביקושים בעיר" צופה עו"ד יוזוק. 

לדבריו, הבנקים המרכזיים בישראל, חברות האשראי וחברות ביטוח כבר הודיעו על כוונתם להתמקם בראשון לציון והחלו לבנות מגדלים במתחם, והיא עשויה להפוך לבירה העסקית של ישראל. 

עו''ד רון מלכין - צלם עמי ארליך

עו"ד רון מלכין – צלם עמי ארליך

'מתחם האלף' ייחודי במרקם שלו, וניתן לומר שזהו המתחם המתוכנן הראשון בארץ של עירוב שימושים אמיתי, שתוכנן בקפידה תוך ירידה לפרטים הקטנים ביותר. מי שעבר במרכז המבקרים ולמד על התכנון הקפדני של ראשי המנהלת, ראש העיר ומחלקת ההנדסה, נותר פעור פה. 

מעבר למתחם האלף, האם קיימות עוד הזדמנויות נדלניות בראשל"צ?

לדברי עו"ד יוזוק, מה שעוד צפוי להזניק את ערך הנדל"ן בראשון לציון הם צמודי הקרקע הרבים המאפיינים את העיר. "בראשון לציון ישנם הכי הרבה בתים צמודי קרקע, בהשוואה לערים גדולות אחרות בכלל וערי המרכז והשפלה בפרט. מחירי הקרקעות של צמודי הקרקע עלו משמעותית לאחר הקורונה. במשולש ז'בוטינסקי ונחלת יהודה, למשל, מחירי מגרשים של 300 מ"ר האמירו ללמעלה מ-4 מיליון שקלים. 'מתחם האלף' יביא, מן הסתם, לעיר אוכלוסייה בעלת יכולת כלכלית, וסביר להניח שהמחירים בשכונות הנחשבות בעיר ימשיכו לנסוק. כאשר יוחל בהליכי התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות, גם ערך הדירות הישנות יעלה".

ולמי שאין ביכולתו לרכוש בית צמוד קרקע?

"המנוע הנדלני השלישי של ראשון לציון הוא ללא ספק תחום ההתחדשות העירונית", אומר עו"ד יוזוק. לדבריו, העיר רשמה בשנת 2008 פתיחה מרהיבה בתחום זה, אולם מאז נשארה די מאחור, כששכנותיה, חולון ובת ים, עוקפות אותה. בשתי ערים אלה מיזמי פינוי-בינוי רבים כבר אוכלסו, ומיזמים רבים אחרים נמצאים בבנייה בעיצומם של ימים אלה. 

"בראשון לציון אנחנו סיימנו מספר פרויקטים עם קבוצת רוטשטיין וכעת נמצאים בשלבים מתקדמים של מספר מתחמים ברחבי העיר. אולם זה לא הקצב שאנחנו רואים בערים השכנות. מספיק להביט על קו החוף של בת ים להבין איך ההתחדשות העירונית יכולה לשנות פניה של עיר" אומר עו"ד יוזוק.

לדבריו, הסיבה לכך היא שבחולון ובבת ים אין עוד הרבה עתודות קרקע, ועתידן הוא בהתחדשות העירונית. בראשון לציון, לעומת זאת, יש שני מתחמי ענק לבנייה חדשה: 'מתחם האלף' במערב העיר ומתחם צריפין. עם זאת, השכונות הוותיקות של ראשון לציון זרועות ברחובות שלמים של בנייה ישנה, שמשוועים להתחדשות עירונית, ומחייבים חישוב מסלול מחדש.

לדברי עו"ד יוזוק, מעבר לשלושת המוקדים הייחודיים הללו של ראשון לציון, שהיא אחת הערים בעלות אחוזי הצמיחה המרשימים ביותר, קיימות מספר רב של הזדמנויות פרטניות. "בכל תחומי הנדל"ן, החל ממגרשים, וכלה במלונות ומתחמי בילוי, ניתן למצוא הזדמנויות קורצות, אך לשם כך חייבים לרדת לעומקה של כל עיסקה ועיסקה" אומר עו"ד יוזוק.

עו''ד עמנואל יוזוק ינאי - צלם עמי ארליך

עו"ד עמנואל יוזוק ינאי – צלם עמי ארלי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר