דורון אוזן
דורון אוזן

דורון אוזן עולה להתקפה: "על העיריה להקים קרן עירייה במימון של 50 מיליון שקל, הכספים לטובת תגבור לכ- 3,000 ילדי העיר מכיתות א-יב"

פורסם בתאריך: 15.10.21 13:01

בשנים האחרונות התרחבה מאוד התופעה של שיעורים פרטים במתמטיקה, אנגלית, כימיה ומדעים וגם במקצועות הומניים כמו היסטוריה, ספרות, תנ"ך ולשון. עד כדי כך שהשימוש במורים פרטיים התפשט אפילו לגיל הרך וכיום הורים רבים לוקחים פעוטות להדרכה מחשש לקשיי קליטה בהשתלבותם בגני הילדים, אחרי הכל, אם בעבר תלמידים בראשון לציון נעזרו במורים פרטיים בעיקר רק בחט"ב, היום התופעה התרחבה  לתלמידים בבתי ספר יסודיים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אז כן, ישנם תלמידים רבים שמתגאים בזה שהצליחו "לתפוס" את המורים הפרטיים הנחשבים ומדברים על זה בהפסקות, חלקם מורידים הילוך ופחות מקשיבים בשיעורים היות והם "בונים" שיעברו על כל החומר עם המורה הפרטי, אז למה להתאמץ?

במציאות הנוכחית, מבינים ההורים שאין להם ברירה אחרת והכל צריך להיות על חשבון הכסף שלהם כדי לעזור לילדיהם לגשר על הפערים בלימודים, אחרי הכל החשש של ההורים מפני הפערים בידע של ילדיהם דחף רבים מהם למצוא פתרונות חיצוניים כמו מורים פרטיים שעולים להם המון כסף על חשבון דברים אחרים, אם פעם שיעור פרטי נחשב מותרות היום ההורים ממש נדחקים לפינה ואין להם ברירה.תשאלו את עצמכם מה קורה אם משפחה צריכה לשלם עבור שיעורים פרטיים לשלושה ילדים, בכמה הוצאה חודשית מדובר? כאשר שעורים פרטיים נעים בין 60 שקל  ל- 150 שקל.

אני לא אומר שאין הצדקה לעיתים למתן שעורים פרטיים, בעיקר כדי לחזק את השליטה בחומר ולסייע ולהדביק את קצב הלימוד, אך הבעיה נוצרת כשהשיעורים הפרטיים הופכים לנורמה, אז מממנים לילד מורה פרטי "על בטוח" ללא קשר לציוניו וקצב התקדמותו בכיתה וההוצאות גדלות.הורים רבים שפנו אליי אמרו לי לא פעם בכאב "שאין להם אפשרות לממן שעורים פרטיים", בעלי משפחות רבים צריכים לפרנס משפחה עם 3-4 ילדים ובמשכורות שלהם אין להם סיכוי למימון וכך יוצא שמי שלהוריו יש אפשרות ילדיו יוציאו ציונים טובים ואחרים לא.

אין לי טענה למורים הפרטיים הם בסה"כ עונים על צורכי השוק ומספקים מענה לביקוש וחלקם אף אמרו לי במפורש: "אם אתה לא שם אתה לא קיים ואף הורה לא רוצה שהילד שלו יישאר מאחור גם אם המשמעות לצמצם את עצמך במאות שקלים בחודש". ועוד לא דיברתי על ההוצאות השוטפות במהלך שנת הלימודים לתלמידים הכוללים תשלום עבור תל"ן.

מבדיקה שעשיתי תעריף שעת הוראה פרטית (50 דקות) במקצועות המבוקשים אנגלית, מדעים, מתמטיקה, פיסיקה וכימיה נעים בין 80-150 שקל. ביתר המקצועות לשון, ספרות, היסטוריה, תנ"ך התעריפים קצת יותר זולים.

על כן אני מציע שהעירייה להקים קרן עירייה במימון של 50 מיליון שקל, הכספים לטובת תגבור לכ- 3,000 ילדי העיר מכיתות א-יב שזקוקים לעזרה והוריהם קורסים תחת הנטל וזועקים לעזרה שעד היום העירייה לא נתנה להם מענה ובמקביל לפרסם קול קורא ל- 300 מורים פרטיים וסטודנטים בשלב א' כדי שיקחו חלק בפרוייקט הזה.

חשוב לציין כי בעיני מערכת החינוך בראשון לציון בינונית, ההישגים שהעירייה מתפארת בהם כל שנה הם שקר גס היות והם בעיקר של ההורים  בכספם בזכות מימון שעורים פרטיים, הם בעצם מתגאים בכסף שאנחנו ההורים שילמנו. אם היו בודקים את רמת הידע של הילדים רק מהלימודים בבתי הספר, התוצאות היו עגומות.יש בראשון לציון מנהל חינוך מצוין וצוות מורים ומורות ומהטובים שיש אבל הם צריכים עזרה אמיתית מהעירייה שלצערי אינה משקיעה מספיק בנושא הזה ולכן ישנה עלייה גדולה מאוד בביקוש לשיעורים פרטיים – זה מביא אותם לחוסר אמון של ההורים במערכת החינוך העירונית.

 

הכותב הוא חבר מועצת העיר ויו"ר האופוזיציה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אילנית קטיפה

    אוטוטו מעונות הסטודנטים עומדים להיפתח, ההצעה שלי שהסטודנטים יקבלו מילגה לטובת הקצאת שעות תיגבור לתלמידים המתקשים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר