נכות בעלי מוגבלויות
צילום אילוסטרציה

הבידוד, חוסר הוודאות והניצחון: כך מתמודדת חולת C.P עם האתגר הקשה

אליסה ברסקי, שמתמודדת מ-CP, בטור אישי על ההתמודדות עם הבידוד החברתי

פורסם בתאריך: 19.3.20 23:55

אנשים כמוני, שיש להם CP, בדרך כלל לא אוהבים שינויים, אך יש מגוון רחב של דרכי התמודדות עם סיטואציות שאנו חווים כעת. יש בינינו כאלה שלא מפחדים ומשתדלים לשמור על האופטימיות ולהאמין שתקופת הזמן הזאת נועדה כדי להראות לנו ששום מצב לא ישבור אותנו. ביומיום אנחנו מתמודדים עם אתגרים שונים, כמו תקשורת ודו-שיח עם אנשים שקשה להם להבין אותנו, צרכים כמו שירותים ואוכל, ודברים נוספים שאין באפשרותנו לבצע באופן עצמאי עקב מוגבלותנו. לפעמים אנו תלויים בעזרת אחרים כדי למנף ולקדם את היכולות והכישורים המותאמים.

אני אישית לוקחת את אתגר הקורונה באור חיובי, למרות הבידוד וחוסר הוודאות שנחת על כל אזרח במדינה ובעולם. יש לי זמן למנוחה עם עצמי. בזמן הזה אפשר לקרוא ספרים, לצפות בסדרות ובסרטים. אולי אני קצת לא שגרתית, אך בזכות עיריית ראשון לציון יש לי אפשרות לעבוד מרחוק. הכיף בזה שאפשר במקביל לשמוע מוזיקה, להתעדכן בחדשות ובערב אחרי העבודה לראות הופעות מיוחדות בחינם בקשת 12.

יחד עם זה מאוד חסרים לי ולחברים שלי הבילויים והיציאות בערבים. הייתי שמחה ללכת עם חבר'ה להופעות ולחוות את האדרנלין המטורף שיש בו שחרור מכיסא הגלגלים. גם יש געגועים לישיבות בבתי קפה תוך כדי פטפוטים וצחוקים.

אליסה ברסקי

יש בנינו חבר'ה שדואגים מכך שלא יהיה מי שיטפל בהם, כי אנחנו שייכים לקבוצת אנשים בסיכון גבוה מול המגפה. כולם מפחדים מהדבקות, אך תמיד משתדלים לשמור על אופטימיות ולא לשקוע במחשבות ובדאגות. יש כאלה שאוהבים שכל דבר יהיה מסודר ומאורגן, לדעת לאן ללכת מהבוקר, איזה טיפול יש ומתי, איזו פגישה ובאיזו שעה. לאנשים האלה יש קושי להתמודד עם המצב הנוכחי והם זקוקים לתמיכה ועידוד.

 

אנשים אוטיסטים וכאלה שסובלים מבעיות קוגניטיביות יותר מיוחדים בדרכם. כאשר יש שינוי בסדר היום שלהם, הם נכנסים לחרדה וזקוקים יותר למיגון וטיפול נפשי. אני חושבת שבכל מוגבלות יש דרך התמודדות שונה ולכל אחד צריך למצוא פתרון מתאים ומדויק.

כמה עצות לחבר'ה: תנצלו את הזמן שיש לכם כעת לחשיבה מחוץ לקופסה. תחשבו על מה שאתם רוצים לעתיד, כמו השכלתכם. תקראו ספרים, תלמדו אונליין,  תיהנו מהווידאוצ'אטים עם חברים, תתנו עזרה למי שזקוקים לה, תדברו עם אנשים שעושים לכם טוב ותהיו סבלנים איתם.

אני מאחלת לכולנו לשמור על עצמנו ואל תשכחו לנשום ולהיות קשובים לעדכונים / חדשות. והכי חשוב: הבריאות מעל הכל. אני שולחת לכם המון חיזוקים, אופטימיות ואמונה.

תודה רבה שהקדשם לי זמן קריאה. אני מקווה שהתחברתם והזדהיתם עם התחושות והרגשות שלי ושהצלחתי לגעת בכם.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר