פרידה
צילום אילוסטרציה: fizkes/ Shutterstock.com

איבדת חיי נישואים, אבל הרווחת כוחות שלא ידעת שקיימים בך

בעקבות חברת ילדות שפירקה את חיי הנישואים, חזרה בתי לוין לחור השחור ההוא, שבעקבותיו הפסיקה לסמוך על אנשים ולמדה לאהוב את עצמה

פורסם בתאריך: 30.1.20 23:29

את התמימות שלי איבדתי עם הגירושים, בגיל 29, לאחר תשע שנות נישואים ושלושה ילדים.

עד אז האמון שלי באנשים היה טוטאלי, כשאני חמושה במשקפיים ורודים, ללא שריטות או צלקות. אלא שעם השנים, ואחרי כמה מערכות יחסים, הבנתי שבחוץ קר וקשה, וצריך לתת פחות מקום ללב ויותר לראש, להיגיון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אחרי שנפרדתי מהתמימות, התחלתי לסמוך יותר על עצמי, על מעגל חברים מצומצם ונאמן וגם על בעלי מקצוע. ככה זה כשאת גרושה שלא רוצה להיות תלויה יותר בשום גבר, לא כלכלית ולרוב גם לא רגשית. ככה זה כשאת רוצה להרגיש בלתי מנוצחת. אבל את זה עושים רק כשהלב סגור.

לא רק אני איבדתי את התמימות. השבוע התקשרה אליי חברה ותיקה שמלווה אותי כבר מהילדות. היא סיפרה לי שאחרי 20 שנה בעלה החליט לפרק את הבית.

"זה נגמר, בתי", היא אמרה בדמעות, "20 שנה של אהבה נגמרו".

הלב שלי נקרע. ברגע חזרתי לחור השחור של חיי, ליום שבו הבנתי שאני מתגרשת. ניסיתי לחשוב איך אפשר לנחם את חברתי במילים, איך אפשר להסביר לה שיש חיים גם אחרי הפרידה, אולי פחות נוחים אבל מלאי הפתעות, אולי עם פחות רגש ולב אבל עם הרבה חופש ועצמאות.

"הזמן מרפא הכל", אמרתי לה, וחשבתי לעצמי שאני באמת מאמינה בזה. הרי אם היו נותנים לי לחזור להיות נשואה ותמימה, בטח הייתי מסרבת ובוחרת דווקא במציאות שנכפתה עליי. מציאות שהיא אולי קשה יותר אבל מלאת חיים, פחות תמימה אבל מלאה בעצמה, אומנם לבד אבל עם נפש עשירה.

 

"אמרת שאנחנו נפשות תאומות הוא ואני. יש לך חושים של חיית טרף, איך לא ראית?", החברה שלי הקשתה. היא צודקת. הם נראו מאוהבים וחברים, עם מבטי הערצה, דאגה והקשבה. ניתקנו את השיחה ואני התחלתי לבכות.

בכיתי על אובדן התמימות שלה שהחל ברגע זה, של אישה שמעכשיו לעולם לא תבטח יותר בגבר, שבעל כורחה תבין שכללי המשחק שונים, שמכאן והלאה היא חייבת לסמוך על עצמה, להוביל את הילדים, לפרנס, לדאוג ולחנך.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ומה לגביו? כנראה שכמו הרבה גברים במצב דומה, הוא יהיה בטוח שהעולם מונח בכף ידו ומחכה רק לו ואז יבין את גודל הטעות שעשה, בזמן שחברתי תהפוך ללביאה של החיים, תטרוף את העולם ותגלה הרבה כוחות שלא ידעה שקיימים בה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר