סערת ההדתה בבית הספר: "כחילוני אני יכול להעיד שלא היתה הרגשה של הדתה"

על רקע הטענות להדתה בבית הספר מישור הנוף, יו"ר הנהגת ההורים אסי סטון בטור מיוחד ל"השקמה ראשון לציון"

פורסם בתאריך: 2.7.19 16:12

כיו"ר הנהגת ההורים בבית הספר מישור הנוף וכהורה לתלמידה בבית הספר ולשתי בוגרות, האחת מסיימת כיתה ו' והשנייה כיתה ח', ברצוני לציין כמה עובדות על בית הספר. 

בית הספר מישור הנוף הוא בית ספר ממלכתי, וככזה מלמד את כל התכנים לפי תוכנית משרד החינוך. כבכל בתי הספר בעיר, גם אנחנו מקיימים טקס קבלת ספר תורה קצר שבו מגיעים ילדי כיתה א' אל בית הכנסת בשכונה בליווי המורים והוריהם לקבלת ספר תורה כהתחלה ללימוד סיפורי התנ"ך לפי תוכנית הלימוד של משרד החינוך.

בנוסף, פעמיים בשנה מגיע רב השכונה לבית הספר – פעם לפני חגי תשרי כדי להציג את ארבעת המינים ופעם לפני הפסח כדי לאפות מצות. הרב אינו נכנס לכיתות והפעילות מתבצעת במתחם הציבורי בבית הספר ובנוכחות צוות המורות והורים מצוות ההנהגה. יש לציין כי הפעילות נעשית בהתנדבות ועל חשבון זמנו של הרב.

נושא קיום הפעילות עלה בישיבות הנהגת ההורים ויחד עם צוות הניהול הוסכם לשמרו. בבית הספר מועברים תכנים כמו סיפורי התנ"ך לפי תוכנית הלימודים של משרד החינוך, כך גם ביום הזיכרון לרצח יצחק רבין, שבו התקיימו גם מעגלי שיח בנושא ניהול קונפליקטים וסובלנות ללא קשר לדת.

בשכונה התקיים אירוע הפרשת חלה פרטי לאחר אירוע טרגי שעברה קהילתנו, אך בית הספר עצמו אינו מקיים אירועים דתיים.

מסיבת ספר התורה ומסיבת הסיום היו שני אירועים וטקסים נפרדים. מסיבת ספר התורה נחגגה מחוץ לבית הספר באווירה יהודית סמלית, וכאדם חילוני אני יכול להעיד שלא היתה הרגשה של הדתה – הטקס היה סמלי ויהודי והילדים וההורים נהנו.

לאחר הטקס, השכבה חזרה לבית הספר כדי לחגוג את מסיבת הסיום באירוע נפרד לגמרי שבו שירים וריקודים שהילדים הכינו, חלוקת התעודות היתה כמה ימים אחרי, כך שלא היתה קבלת תעודה כלל ובטח שלא באותו מעמד סמלי של קבלת ספרי התורה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר