מי כאן המלכה? הרגע שבו החלטתי "ללבוש מלכות" ולנצח

איך הפכה אסתר המלכה מדמות שמנוהלת על ידי דודה לאישה שהצילה את עמה ומתי החלטתי לא להמתין שמישהו יפרנס אותי. מגילת אסתר על פי בתי לוין

פורסם בתאריך: 22.3.19 09:48

מכירים את זה שפתאום באמצע החיים אין ברירה אלא להתעורר לעשות מעשה? לא פעם גם דברים שאנחנו לא לגמרי בטוחים שנצליח לעבוד בהם, שאנחנו בטוחים שנכשל, אבל אין לנו ברירה, ואנחנו עושים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לפני 10 שנים, בפורים 2009, בשיחת טלפון בשעה שמונה בערב, קיבלתי הצעת עבודה מפתה במיוחד, כעצמאית. נדרשתי להשקיע סכום ראשוני לא מבוטל והתעוררו בי לא מעט סימני שאלה. אחרי הכל, עברתי גירושים, עם שלושה ילדים קטנים, מצבי הכלכלי לא איפשר לי לקחת סיכונים, ובקושי הצלחתי לגמור את החודש. לא ידעתי מה לעשות, הפיתוי היה גדול אבל מנגד היה גם פחד עצום. ידעתי שאין לי ברירה, שאם אמשיך באותה הדרך, אמשיך להיחנק והתחפר בחובות. אבל אלה היו חובות קטנים לעומת החובות שיישארו לי אם אכשל.

סיפור מגילת אסתר הוא הסיפור של כולנו בסופו של דבר. סיפור שמדבר על לקיחת אחריות כי אין ממש דרך אחרת. בחציה הראשון של המגילה מתוארת אסתר, יתומה שאותה מגדל דודה מרדכי, ללא לה כל ייחוס משפחתי או מעמד. וגם אחרי שהיא הופכת למלכה מי שמפעיל אותה הוא דודה. דוגמה לכך היא שאין אסתר מספרת על עמה כפי שציווה אותה מרדכי: "וּמָרְדֳּכַי, יֹשֵׁב בְּשַׁעַר-הַמֶּלֶךְ. כ אֵין אֶסְתֵּר, מַגֶּדֶת מוֹלַדְתָּהּ וְאֶת-עַמָּהּ, כַּאֲשֶׁר צִוָּה עָלֶיהָ".

בחלק הזה של המגילה אסתר היא פסיבית, המלכה הקטנה, עד שמפיל המן פור ומבקש מהמלך להרוג את כל היהודים. אז מגיע מרדכי לאסתר ומבקש ממנה לפעול ולדבר עם המלך אחשוורוש:  "וַיִּקְרַע מָרְדֳּכַי אֶת-בְּגָדָיו, וַיִּלְבַּשׁ שַׂק וָאֵפֶר; וַיֵּצֵא בְּתוֹךְ הָעִיר, וַיִּזְעַק זְעָקָה גְדוֹלָה וּמָרָה".

במקום הזה, של אין ברירה, אסתר מבינה שאם לא תעשה מעשה כאן ועכשיו, השמדת עמה יהיה על ראשה. היא מחליטה לקחת סיכון וללכת אל המלך, אבל לפני כן "לובשת מלכות": "וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי, וַתִּלְבַּשׁ אֶסְתֵּר מַלְכוּת, וַתַּעֲמֹד בַּחֲצַר בֵּית-הַמֶּלֶךְ הַפְּנִימִית". בפרשנויות רבות מוסבר כי המלכות שלבשה אסתר היא רוחנית ופיזית.

וכך בחלק השני ועד סופה של המגילה, אסתר שהייתה תלותית במרדכי, בסריסים ובמלך אחשוורוש, הופכת למלכה שמובילה, לוקחת אחריות, מגלה אומץ ועוצמה.

כדי שנוכל לעמוד עם אתגרים לא פשוטים בחיים, כולנו צריכים "ללבוש מלכות", לשנות את התפיסה שלנו, להחליט להיות מלכה ולעשות את המעשה עם או בלי פחד, אבל לעשות, להחליט שאנחנו יכולים.

בשנת 2009 לבשתי מלכות ובפעם ראשונה החלטתי לקחת את ההזדמנות בשתי ידיי למרות הפחדים. ההרגשה שליוותה אותי כמה שנים אחרי, היא שאני לא זקוקה לתמיכה מהגרוש שלי או מכל גבר אחר, כי אני מלכה אמיתית ולא רק בפורים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר