ספירת כסף
צילום: mandritoiu / shutterstock.com

מה אתם אוהבים לספור? כסף? קלוריות? פרשת השבוע – "פקודי"

כששואלים אותי מה אני סופרת בחיי, אני תמיד עונה שאני מונה את הדברים הטובים שמקיפים אותי במדבר האישי שלי. פרשת השבוע על פי בתי לוין

פורסם בתאריך: 8.3.19 10:31

מה הדבר שאתם הכי אוהבים לספור? כסף? קילוגרמים? קלוריות? ימים עד למשכורת? אומרים שכל אדם מרבה לספור את מה שהוא אוהב.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


היה לי שכן עם אוסף שעונים על הקיר – בכל ערב לפני השינה הוא היה מנקה אותם עם מברשת מיוחדת לאבק, סופר אותם והולך לישון. חבר טוב שלי, שעובד בסופי שבוע במונית, אוהב בסיום המשמרת לספור את השטרות רגע לפני שהוא מפקיד אותם לבנק. הבת הגדולה שלי סופרת בטבלה עקבית את הימים עד לבגרות האחרונה בתקווה שכבר יגיע החופש המיוחל, ואני לאחרונה, בסימן קיץ 2019, סופרת את הקילוגרמים שאני מצליחה להוריד אחרי אימון בחדר כושר וסגירת הפה בקושי.

פרשת השבוע היא פרשת "פקודי": "פְקוּדֵי הַמִּשְׁכָּן מִשְׁכַּן הָעֵדֻת, אֲשֶׁר פֻּקַּד עַל-פִּי מֹשֶׁה: עֲבֹדַת, הַלְוִיִּם, בְּיַד אִיתָמָר, בֶּן-אַהֲרֹן הַכֹּהֵן".

היא נפתחת במפקד של כלי המשכן ובשמות האנשים שאחראים לכך, כי קרדיט תמיד צריך לתת – "ספירת מלאי" של כלי המשכן, שהיה הדבר האהוב ביותר והכוח המניע של כל בני ישראל במדבר. המשכן נבנה דווקא במקום שומם כמו המדבר והיה הממלכה הראשונה של עם ישראל שאותו פקדו באהבה והוא היה קרן האור. שישה כלים עיקריים היו במשכן: המנורה, מזבח, כיור, השולחן וכליו, לחם הפנים וארון הברית. הכל היה עשוי זהב ונחושת, ונוסף על בגדי הכהן, סופרים אותם בפרשה לפרטי פרטים ובודקים אם הם מוכנים לפני כניסת אלוהים לשכון בפנים.

כששואלים אותי מה אני סופרת בחיי, אני תמיד עונה שאני מונה את הדברים הטובים שמקיפים אותי במדבר האישי שלי. כי לכולנו יש מדבר, ולכולנו האפשרות גם לבנות את המשכן שלנו שיש בו הרבה טוב. בספירה שלי יש את הילדים, שלושה במספר שאני אוהבת להיכנס אליהם לחדרים בכל לילה ולראות אותם ישנים (וגם לראות את הבלגן של גיל ההתבגרות ולסגור את הדלת כאילו אין לי שום קשר לעניין), יש לי משפחה וחברים, עבודה, חלומות שצריך לספור ולהגשים ואת כל השמחות הקטנות שהופכות את המדבר למשכן מזהב.

ואז, כשאנו מסיימים לספור ולהבין כמה זהב יש בחיינו, רק שם, במקום הזה, אנו מתמלאים בסוג של אלוהות וטוב: "וַיְכַס הֶעָנָן, אֶת-אֹהֶל מוֹעֵד; וּכְבוֹד יְהוָה, מָלֵא אֶת-הַמִּשְׁכָּן".

אז לכו לספור את הדברים הטובים בחייכם – אני בטוחה שיש הרבה. שבת שלום.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר