אסף דעבול. צילום פרטי
אסף דעבול. צילום פרטי

תלונה: מדוע מפעיל קפיטריה צריך להציג מחזור של מיליון שקלים?

ביום ראשון האחרון פנה חבר מועצת העיר אסף דעבול למשרד הפנים ולמבקר המדינה בבקשה לביטול מכרז הפעלת קפיטריות ומכונות אוטומטיות בטענה לאי קיום הליך מכרז תקין. מנכ"ל העירייה לדעבול: "לדברים אין שחר"

פורסם בתאריך: 6.3.18 17:41

הצגת הכנסת ומחזור של מיליון שקלים בשנה האחרונה, הגשת ערבות בנקאית לא סטנדרטית – זה מה שדורשת עיריית ראשון לציון במכרז להפעלת קפיטריות ומכונות אוטומטיות.

לפני כשבועיים הוציאה עיריית ראשון לציון מכרז להפעלת קפיטריות ומכונות אוטומטיות בתיכונים ברחבי העיר. המכרז נותן לזוכה הפעלת 8 או 16 קפיטריות ושנה ראשונה ללא תשלום שכירות על מנת לסייע לזוכה בהקמת הקפיטריות. בעקבות פרסום המכרז פנה חבר המועצה אסף דעבול למבקר המדינה בטענה כי במכרז ישנם סעיפים שנועדו להכשיל את מראש עסקים קטנים ולהעדיף על פניהם רשתות גדולות. "די ברור לכל המכיר את הנושא כי מדובר באופציה השמורה רק לבעלי עסקים גדולים", טוען דעבול, שפנה בנושא גם למנהלת מחוז מרכז במשרד הפנים וגם למ"מ מקום ראש העיר מוטי עג'מי בדרישה לבטל את המכרז.

"אם פורסם המכרז בתאריך 19.02.2018 וכנס הספקים התקיים בתאריך 27.02.2018, מדוע ניתן רק יום אחד מכנס הספקים לשאילתות שגם לא ניתנו תשובות עד כה?", ממשיך דעבול לטעון, "העירייה פרסמה שהיא מבקשת ערבות בנקאית לא סטנדרטית מהמשתתף שימציא מהבנק, כידוע הבנקים מבקשים שבוע ימים להוצאת ערבות מסוג זה ודווקא כי הערבות לא סטנדרטית ויש לעבור את המחלקה המשפטית של הבנק. מדוע העירייה נתנה רק שלושה ימים מיום השאילתות להגשה כאשר יש את חמישי שישי שבת שבהם לא פועלים הבנקים וביום חמישי הבנקים לא פעלו כי הייתה חופשת פורים?" . דעבול מסכם במכתבו: "שקוף לעין שמישהו כאן עשה קומבינה ואילו נכסי העירייה".

 

בתגובה לטענות דעבול, פרסם מנכ"ל עיריית ראשון לציון, חיים גליק, מכתב תגובה שבו ציין כי "הכנת המכרז נמשכה כמעט שנה ולוותה בשישה מפגשים שנערכו איתי אישית. הכנת מכרז כל כך יסודי ומקצועי היא תוצאה מאי הצלחה באיתור זכיינים במכרז קודם שפורסם, ומתוך רצון אחד ויחיד והוא טובת תלמידי העיר".

עוד טוען המנכ"ל במכתב התגובה שנשלח לדעבול: "קריאה מעמיקה של החומרים שצורפו למכרז הייתה מלמדת אותך כי לדברים שהועברו לידיעתך אין שחר ומרחקם מן האמת כרחוק מזרח ממערב". בסיום מכתבו ביקש המנכ"ל מדעבול: "אני מבקש שתמשוך לאלתר את מכתבך למ"מ ראש העיר, כשברור לכל שאין כל מקום שלא להמשיך בהתנהלות הראויה בה אנו פועלים בהקשר למכרז זה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר